161231 Čaven P1995 14:18:49

Danes je silvestrovo, vendar to agencije Meteo Igor ne ustavi:

Počasi sem že naveličan teh napovedi, ki so enake že ves december (25 letalnih dne v decembru, od tega 17 v Vipavski dolini). Žal tudi današnja ne ponuja nič novega, kar se makro lokacije tiče. Vsaj mikro pa se »premika« vzdolž Vipavske doline. Zopet je generalno napovedan SV, ki ga je na gorenjskem 4-5 ms na 1500 (na 2000 pa ravno toliko). V vipavski dolini pa je nekje do 10-11 ure še malo burje (spodaj močnejši veter -7-8ms SV, kot zgoraj-1-2 ms V), ki pa od 12 ure naprej precej ugasne in dobi dosti bolj V, celo JV tendenco (Čaven 2-3 ms V-JV okoli 15 ure, do 2000 skoraj enaka jakost, višje minimalno več in še vedno bolj severna komponenta, Lijak spodaj brezvetrje s kvazi južno tendenco, med štartom in 1000 vm JV-V 1-3 ms, Nanos (še eden dokaz za tipično burjo) spodaj (do 1000) več vetra SV 5-6 ms kot zgoraj (od 1200 naprej) 2-3 ms S. Na Kovku zelo podobno kot na Nanosu le z 2ms vetra več do 1000. Sondaža Ljubljanska itak čisto v p…. (povzeto po Manci) (inverzija do 1200, potem malo pošvedrana krivulja v levo), Udinska sondaža za prvih 700VM (200-900)  kaže 2 K gradienta, močno iverzijo med 900 in 1200, od tam naprej pa 5K za 1100 VM. Letalski aladin in PP kažeta švoh termiko, ki je najmočnejša med 12 in 13 uro, ob 15 pa že crkne. Lahko se izbere Lijak, kjer bo gotovo borba kot včeraj (velika verjetnost curaže) in predvidevam, da kar nekaj ljudi  (kar, po videnem včeraj, povečuje možnost curaže), menim pa, da je boljša izbira za zadnji dan v letu Čaven (argumenti: tik na zgornjem robu inverzije z vetrom primerne jakost in z malo sreče tudi smeri, ki z višino ne pojača). Ocena primernega timinga za štart: 13 ura plus minus pol ure (prej plus)!

Dodatek: Pozabil sem dodati primernost Vogla (predvsem zaradi SV) za zaljubljence v gore in bližino julijcev. Gondola dela. O Zavrhu nisem razmišljal, čeprav bom prispeval tretjinski del manjkajočih 15 EUR.

 

Navijam za Čaven in razpošljem zborni SMS, vendar ni velikega odziva. Igor s Sašo in Đoko računajo na H&F na Čaven, Mateja & Luka z Lovrom v svoji režiji, kot tudi Erzo.

Tako se združim le z Megom na Uncu  in nama rezerviram sedež pri Samu.

Ob 11.45 naju počaka Samov kombi v Lokavcu (+ Jože, Urban in ata Valič, Nicole,…) in gor. Igor in Saša s svojim avtom do sredine čavenske ceste in pešaka počez.

Na startu vztrajno piha SV. Urban najprej službeno handla 777 prototip Skina, potem se naštima s svojo tekmovalko Kingom, Nicole pa z Zenotom in gresta v luft. Mi še kar čakamo, da pridejo tudi še pešaki (poleg Igorja in Saše še Jošt z gosti,…).

Potem pa, ker veter ne kaže, da bo kaj obrnil, le počasi v luft: Mega, pa jaz, Jože in Samo in…

Najprej za Megom v levo  proti kotu, kjer vrtita Urban in Nicole, potem nazaj na start, malo drajsam, da naberem in ko vidim, da zapelje Jože okoli vogala Modrasovca nad polico, takoj za njim. Še Samo gre za nama. Pod robom grebena je mestoma kar živahno (SV se zliva čez, termika pa tudi že dela) in malo tudi naberemo. Kar držimo višino okoli Kuclja do Zmajarske, tu še malo popravljamo, še pod Kasarno in na V robu, kjer naberem kar nekaj nad rob (vsi, ki štartujejo na Lijaku, se borijo že nizko in   bolj ali manj curijo). Mimo Lijaka na Danijela, tu še malo naberem in skupaj s Samom na pristanek. Ker imava še višino, Samo zavrti spiralo in atraktivno pristane ob drogu z vrečo in v veliko veselje opazovalcev še okrasi drog s svojim padalom…

Samov let

Sam pristajam paralelno z zmajarjem.

Zoranov let

Na pristanku me pozdravi Lusja s sinom (sta že odpeljala svoje…). Potem pristane še Igor.

Igorjev let

Med pospravljanjem zvemo, da je na startu SV vedno bolj S in da tamkaj prisotni zapozneli udeleženci ne bodo startali (poroča Mateja o sebi in Erzovi dogodivščini…). Samo organizira prevoz do Lokavca, kjer že čaka Mega.

Z Matejo in Lukom (in Lovrom) ter Samom v modrovanju čakamo, da Erzo pripelje z vrha Samov kombi, pa ga v doglednem času ne dočakamo, zato z Megom proti domu…