170308 Lijak

Danes napovedanega veliko SV. Aladin na 700 ves zelen, na 1500 vsaj 2 repka, oboje lepo paralelno usmerjeno tudi čez vso Primorsko. Parapente 10m SV in z višino več, kamorkoli postaviš piko. Ampak dan je kristalno jasen, gradient fantastičen. Erzo zjutraj že jamra, da naj nas ne zavede prekrasen dan, ker je vetra preveč (Nevidni ga je že opral…). Ker pa imam že od jutra zemeljske obveznosti, ne priganjam.

Pa ob 11.00 SMS Erzo: Ti se zajebavas, cepar je pa na vrhniki  pristal z zavrha. Čepar je sicer res priletel z Zavrha na Vrhniko, vendar je povedal, da je bilo vetra že po startu veliko in da ga je sedaj že preveč. Tudi sam sem zjutraj razmišljal predvsem o Zavrhu… Malo prej sva se slišala z JanKom, ki je tudi navijal za Zavrh in se mu je že mudilo na nek start. Ker pa se mi nikakor še nismo mogli uskladili kam, mu svetujem Gozd, ki najbrž bo (10m S čez Kriško bo dolinc ob takem gradientu že ustavil…) in se bo gotovo dalo drajsati na Gozdu… To posredujem tudi Erzu, ki se mu že začnejo zviševati obrati. Tudi pUnČkA je za akcijo, pa Igor in Faaca

Nato prileti Igorjev SMS: 12-15 pri FACC-i. 25 do 13 Vrhnika. Smer Lijak ali Caven. 12-50 unec 13-15 ravbar komanda.  Hitro ga pokličem in mu posredujem še svoje misli o Gorenjski (kjer postaje javljajo vseeno nekaj manj vetra kot na Primorski – razen onih v višavah). Ker se že mudi, dokončno odločitev prestavimo za pri Faacu. Jean se dogovarja z Deluxom (in Špelo), ki tudi navija za Lijak (saj bo termika prebila…).

Pri Faacu nismo nič bolj pametni in se zbašemo v transporter in počasi v cincanju odpravljamo na obvoznico. Za Gorenjsko in Primorsko so približno enaki argumenti, zna pa biti pod Karavankami zaradi S bolj zgonjeno in Kriška ima še vedno 8-9m S ob sunkih. JanKo pove, da čakajo na startu, da Kriška malo upade, piha pa na Gozdu idealno gor. Herman pa izpod Lijaka sporoča, da je spodaj na pristanku sicer nekaj vetra, ampak da že obrača na JZ in da je Valič že na poti na start. In odvijemo na levo proti J…

Erzo sporoči, da se že dogovarja s Piršem in ga Lijak ne zanima. Tudi pUnČkA odstopi. Med potjo se Delux (ki je tudi že odstopil) spet odloči za Lijak in s svojim avtom pobere še Jeana. Mi pa sami v velikem Faacovem transporterju pod Lijak. Erzo sporoči, da gredo s pUnČkO in Piršem na Gozd.

V Vipavski vse vreče na AC od Podnanosa do Vogrskega vodoravno iz SV. Tudi, ko smo že skoraj pri Lijaku (ne spomnim se, da bi kdaj že bilo tako). Na pristanku piha SV, V na momente močno 5-7 ali več, meša obrača), v zraku na 2000 dve majhni piki, ki samo obračata in nabirata: Valič in še en (Rus?). Nihče od spodaj prisotnih ne namerava gor. Malo razmišljamo, če obrnemo in zapeljemo na Gozd (ampak bomo itak prepozni…). Naložimo se k Hermanu in gor (z zagotovilom, da nas na startu počaka). Onadva v zraku medtem že izgineta v višavah…

Na startu piha krajša obdobja tudi gor 3-5, pa takrat vreča kaže dol, ali pa so trakci na levi v drugo smer, kot na desni, skratka ves čas meša in obrača, občasno zadaj pošteno zašumijo borovci. na Kovku sunki med 10 in 13 SV in sploh ne upadejo.

Ko Valič prileti iz nekih višav in daljav nazaj proti startu, ga spet ekspresno pošlje v višave. Zdi se mi (nam), da mora biti zunaj res močno in razgonjeno. Nimam dobrega občutka in se odločim, da ne grem v zrak (čeprav bi takrat štartali še lahko).

Valič zunaj izvaja ekshibicije. V močnem dviganju naredi helikopter in se kar nekaj časa vrti na isti višini. Potem pa z divjimi wingoverji zbije višino skoraj do podna, pa spet nabere in končno pristane na Modelarski (proti hribu).

Čakamo in modrujemo, da pridejo še Jean, Delux in Špela. Obdobja vetra gor so vedno krajša in vedno manj jih je. Kljub temu Delux postavi, da bo počakal na primeren trenutek, Faaca (tudi že željan letenja po dolgi smučarsko počitniški pavzi) pa mu sledi. Jean razpakiran okleva (pozabil čelado), Igor malo uredi obutev in obleko, jaz samo opazujem…

Ko Delux prvič potegne, mu na pol dvignjeno padalo odnese v desno in prekine pred robom.

Potem pa le malo popiha navzgor in to izkoristi Faaca, da potegne in s precej ohlapnim padalom poforsira do konca starta in spelje. Levo pred startom dobi dviganje, nekaj hitro nabere, pa pade ven in se kot po toboganu odpelje na pristanek.

Faacov let

Boris čaka vsaj na nulo kar nekaj časa, saj piha dol. Končno se mu zazdi, da je in potegne naprej. King nikakor noče gor, ko ga vleče za sabo, potem skoči gor, vendar je precej ohlapen. Poforsira do roba in čez, potem pa samo vidimo, da se padalo sesuje pod start. Jean je takoj pri njem in mu pomaga nabrati in prinesti robo nazaj na start.

Naslednji poskus Borisa več ne zanima…