Danes zjutraj še lepo (šajba na Primorskem in Gorenjskem in megla v LJU), vendar je čez dan napovedano pokrivanje, predvsem pa naj bi JZ jačal povsod. Pojetov Jože skliče zbor ob 11h za Kovk in kar nekaj se nas zbere na šodru pod Petrolom … in začnemo modrovati.

Vse je že pokrito, veter na Kovku, Lijaku, Slavniku je že čez 10 in nobenega več ne veseli v tisto smer. Jaz navijam za Strmco, kjer je še malo vetra in je relativno blizu, pa ni zanimanja. Eni se obrnejo nazaj za na Gorenjsko (?), drugi gredo po opravkih in še malo v službo, le Dušan se tudi odloči za moj predlog (s svojim avtom, saj bo šel potem kar čez Cerknico domov).

Obvestim še Jeana, ki naju počaka z Misty na pristanku. Malo se usklajujemo, kdo pelje vse 4 gor, na koncu se z Dušanom zbaševa k Jeanu z Misty in padali v naročju… in gor.

Veter je še zmeren, čeprav ob mojem štorkljanju na start vztrajno jača. Hitro postavimo (meni Mentorja5 Jean, medtem, ko se bašem v oklep…). Sunki so okoli 9, vendar lepo hrbtno dvignem, po obratu pa mi zaklofa eno stran in padalo omahne in ker mu seveda ne morem slediti, me pošlepa čez travnik do borovcev. Na srečo sta Jean in Dušan takoj pri meni in otrebita borovce nekaj štrikcev, ki so se ujeli.

Še enkrat mi Jean raztegne in sedaj po dvigu uspešno odletim. Vetra je že dovolj, da samo drži, ko se peljem do Petriča in nazaj in potem pod Lipovcem in Špilnikom do Z roba, kjer obrnem in s 50+ nazaj pod start, kjer pa sem kar nizek. Jean in Dušan veselo (?) jadrata nad mano, ko se jaz matram, da ponovno naberem do roba. Vetra je še nekaj več in še bolj Z je (na pristanku nekdo kuri in dim nose vsakih nekaj minut v drugo smer…), pri ponovni usmeritvi pod Lipovec (bolj zunaj) pa spet zgubim višino in potem se vedno nižji borim do krutega konca…

Zoranov let

Nisem preveč zadovoljen (tudi zaradi šlepanja), saj sem imel ves čas občutek močnega guncanja in se nisem počutil nič preveč sproščeno (ne znam pa si razložiti, kaj je glavni razlog temu, kar opažam že kar nekaj časa: preplozano padalo, preveliko za mojo sedanjo težo, ali neustrezen sedež v kombinaciji s takim Mentorjem5 … ??).

Počasi pospravljam, medtem pa se v zraku pojavi še Erzo, ki je le prišel za nami… Po telefonu se najavi še Deluxov Boris, ki bi rad testiral novo padalo. Dušan pristane malo preden pride Boris.

Dušanov let

Jaz sem se medtem odločil, da grem z njim še enkrat gor z Rookom2 namesto Mentorja5, da preverim, kako se bo taka kombinacija obnašala… Pa še Dušan gre z nama za šoferja (robo pusti kar rinfuzo). In pospešeno na “čisto” elektriko nas Boris zapelje gor…

Na startu pa sedaj že kar pošteno piha (sunki okoli 10) in še precej hladno je, tako da jaz kar odstopim od svojih namenov…

Jean pristaja spodaj na uradnem.

Jeanov let

Erzo pa visi kot salama, na mestu visoko nad startom, ko se Boris štima. Potem Erzo potegne ušesa in se le zažne spuščati, Boris pa odloči, da vzame raje 12m2 KodeP, kot da v takem vetru tvega z normalnim padalom.

Erzo pristane,

Erzov let

Dušan odpelje Jeanov avto dol, jaz pa počakam Borisa… ki v naraščajočem vetru tudi z malim padalom odstopi od letenja, tako da se sam odpelje s svojim, jaz pa Erzovega spravim do lastnika…

Krasen dan,… le sondaža je malo slaba, … veter pa napovedan čuden… SZ čez vso SLO, z višino močno naraščajoč.

Zjutraj še nekaj kombiniram, celo dolgo zanemarjeni (vsaj z moje strani) Javornik nad Črnim vrhom je v resni igri,… potem pa se Erzo odloči z Mojco za ziheraški Lijak,… jaz pa za Kižlovko 🙂 .

V dolinici čudovit sonček in tropska vlaga (in temperature temu primerno visoke 😉 ). Čofotam čez travnik, mešam blata po levi strani gor in razgrnem coto na zgolj rahlo vlažni Stari lokaciji. Proti vsem pričakovanjem piha idealno, rahlo po hribčku gor (termika opoldne dela svoje…), da samo hrbtno potegnem in po obratu speljem.

Ampak drži pa ne kaj dosti (čeprav je kot po putru), tako da začofotam po močvirju do kolovoza…

Zoranova sekundarna terapija (Rook 2 ML) s Stare lokacije

Veliko JZ je danes napovedanega čez SLO, le na Gorenjskem nekaj manj. Pa še sonce je na Gorenjskem, medtem ko J od LJU jutranja megla in kasnejša oblačnost. Sodaža zelo slaba z dvojno inverzijo – pri tleh in na 1600. Z višino pa povsod vedno močnejši JZ.

Ker ima Milče sprva plane okoli Preddvora (za katere se kasneje izkaže, da jih več ni…), navija sprva za Potoško, po ogledu realne vetrovne situacije v višavah pa bi se spustil bližje ravnicam. Predlagam Sv.Lovrenc pod Storžičem, kjer nisem bil že leeeta (včasih pa kar nekajkrat na leto…). In sva zmenjena.

Dobiva se pri Gajbici pod Milko in z LCjem gor po makadamu do parkinga. Sicer sem včasih že vozil do koče po kolovozu, pa sem danes raje za nekaj več zaključne hoje. Najprej še razmišljam iti kar gor po strmi poti, pa sva si hitro enotna (Milče ima težko opremo, jaz sem si pa tudi naložil Rooka2 s tangicami…), da greva raje bolj položno naokoli po kolovozu mimo koče. Sem pa že pozabil, da je kar nekaj višine vseeno treba pridelati (cca 120 v.m.).

Na startu ob cerkvici naju pričaka huronsko zvonenje, ki ga kar noče biti konec… Najprej postaviva in se naštimava, potem se lotiva korektur na moji narobe sestavljeni zunanji rezervi (kot sem ugotovil zadnjič na Žirovnici 🙁 ). Z Milčetovo pomočjo je zadeva hitro rešena… Že rezervo si zapnem… in potem čakava na kaj vetra. Na poti gor je vetrič lepo pihal gor, na startu med pripravo in delom pa tudi od zadaj dol, pa 0, pa s strani, pa… tudi kdaj malo gor.

Milče sekundira na prelomu in ko trakec končno pokaže gor, hrbtno potegnem in po obratu zakoračim naprej proti prelomu. Čeprav čutim, da je Rook2 nad mano dokaj mlahav (ampak nad mano pa le stoji…), kar tacam do preloma in se vržem čez rob … in speljem.

Zunaj celo malo zapiska dviganje, desno (na Z pobočju) celo čutim nekaj več dviganja in malo zajadram sem in tja. Pridem celo 1m nad start. Ko pa me začne spuščati, se odpeljem naprej po desnem slemenu ob Milki in po obratu pristanem zraven avtobusne gajbice.

Zoranov let

Pospravim in pri avtu čakam Milana, ki ga kar ni od nikoder. Po telefonu pove, da ima težave s startom (seveda, Delta4 🙂 ), saj nikakor ni dovolj vetra, ali meša sem ali tja… Na pristanku se veter medtem celo nekaj zbudi in lepo piha po dolini gor kakšne 2-3 m/s.

Končno se mu vse poklopi in odleti in tudi on zajadra sem in tja…

Potem pa v počasni curaži zapelje nad dolino.

Ko pride nad mene skoraj stoji v veter, ko pristaja zraven gajbice.

Milanov let

Napol pospravi, saj se po travniku že bliža mrki kmet z ogromnim traktorjem, ki zliva gnojnico v ogromnih curkih…

Zato hitro v avto in gor po LCja. Mislim, da sva kar oba vesela kot radio 🙂 .

Zjutraj se pokaže, da bo danes kar lep dan (šajba na Primorskem že ob 9h, čez SLO pa v glavnem SZ, ki z višino še narašča, edino v Vipavski JZ). Takoj se pridružim ideji za Kovk.

Erzo sprva skliče zbor na Vrhniki za 10.45. Iz LJU odidem že malo po 10h, saj mi kaže zastoja za 50 min. In prvi je na J obvoznici, drugi pa zaradi del (frezajo in asfaltirajo vozni pas AC na manjšem kosu od Loga naprej, zaprt pa je ves desni pas do Vrhnike !!! Zaradi zastoja gre večina na Brezovici ven (je že zastoj za ven !!) in tako je tudi stara cesta do Vrhnike zabasana in tudi vse v okolici Vrhnike, saj Vrhnika ne požira.

Erzo zato prestavi zbor na Kalce za ob 11h, saj on lahko gre kar od zadaj dol v Logatec. Mi, ki pa prihajamo iz LJU smeri, pa obtičimo v zastojih… Eni iščejo obvoze čez Horjul, Podpeč,… vse tu in tam zabasano…

Erzo s prvo ekipo (Mojca, Gabor s Potrebuješevim Andrejem in Pojetom v spremstvu svojega avta do Cola). Mega me čaka na Kalcah z Vidičevim Draganom in Belčičevim Matejem in še kasneje prišlim Gerdejevim Stojccem, dokler ne pride iz svojih zastojev Milan. Tako prvi 3je odpeljejo, jaz pa končno ob 12h (ko le pridem na Kalce) presedem v Stojccev avto. Mi 3je z Milanom ful gasa naprej od zadaj na Kovk.

Na startu množica po tekočem traku v luft. Veter idealen po pobočju gor, se pa že nabirajo vedno nižje bazice. Večina naših je že v luftu, še Mega, Dragan in Belčič so v zadnjih pripravah. Postavimo še mi trije, ko pride še nekaj zamudnikov iz naše letalne družbe – Gracarjev Jože pridno fotka dogajanje.

Vetra mi je skoraj premalo, saj kar nekajkrat ne uspem dovolj dvigniti in podrem, preden le odletim.

Skoraj brez vrtenja (naberem le na Podrti) se peljem z lepo višino nad grebenom do Hublja. Nadaljujem naprej proti Predmeji, pa se baza vedno bolj gostega in temnega oblaka opazno spušča proti višini grebena. Malo še rinem naprej v kot, potem raje obrnem nazaj.

Nazaj je treba nekaj več delati za izbiro prave smeri, čeprav vrteti ni treba kaj dosti. Ko na Hublju nekaj naberem, sem že v bazi in zapeljem stran od pobočja, da pridem spet iz mleka. Enako se mi zgodi na Podrti in ker je kar nekaj ljudi nad grebenom in pod njim in je nazaj proti Z res vse bolj in bolj pokrito, se odločim, da ne grem še enkrat in zapeljem ven proti Vipavi.

Pa kar vztrajno curim in pridem precej pod Plazom na pobočje z višino cca 400m. Že mislim, da se bom rešil, pa sem vseeno prenizek in me tu dodatno še močno spusti, da se komaj zvlečem čez AC na travnik.

Zoranov let

Ko pospravljam, se lotim tudi logistike. Mojca in Andrej sta že rešila avto in prideta po mene.

Mojčin let

Andrejev let

Erzo in Jože sta tudi že scurila

Erzov let

Jožetov let

in sta s štopi prišla na Col iz različnih smeri, tu pa z Jožetovim avtom še enkrat na start.

Stojcc je tudi že pri Anji.

Stojccev let

stojc cc : Za danes dost .Z strgano 1d linijo bo zadostovalo. [11.11.2023 15:10]

Zato naju z Mojco Andrej odloži na Kovku na parkingu, da odpeljeva Megov in Stojccev avto k Anji. Med potjo dol, Mega toplanda in bo zato on lahko odpeljal še Pojetov avto v dolino.

Megov let

Gabor scuri pod Lijakom, vendar najde rešitev nazaj do Kalc s familijo Kurnik.

Gaborov let

Midva z Mojco nazaj k Andreju in skozi Vipavo… namesto na AC po Mateja, ki pešači iz smeri Podnanosa.

Matejev let

je pa Matej pridno fotkal med letom

Mega pripelje Jožetov avto do Anje, Jože pa toplanda nekje na Colu !

Jožetov popravni let

Ker je medtem tudi že Dragan na tleh,

Draganov let

Dragan Vidic : Zanimiv dan za letenje. Pod Modrasovcem nizka mastna baza, ki pa je na robu kar držala. Tako nizko nisem še nikoli priklopil Čavna čez ravnino. Večinoma precej pokrito, vendar je bila termika čisto uporabna. Zaradi poznega štarta mi je na Nanosu zmanjkalo časa, bil sem prepozen in je komaj še kaj delalo. Sicer pa zelo zadovoljen z dnevom! [11.11.2023 21:26]

odpelje on Pojetov avto na Col in nadaljujeta proti domu. Mega pa s svojim avtom po Erza, ki je v drugi rundi imel čas še za fotkanje.

Erzov popravni let

Andrej Erznožnik : Danes smo tekmovali kdo bo zadnji v zraku, le da kot ponavadi, drugi tega niso vedeli… Lol . Po prvi curaži v Lokavcu, dobim 2 štopa. Za prvega je zaslužna gospa, ki ni mela gotovine za plačat mojstra doma in more na bankomat. Drugi mladenka s šopkom rož in pol ma Poje avto na Colu in on tud dobi štop z vipavske strani, da se dobiva. On gre domov, jaz se pa odločim, da grem še 1x, da si ne bom s temo kaj očital. Me mora pelat gor in seveda si premisli. Ideja je da nabijeva Milčeta, pa je previsoko dvignil letvico. Na koncu je nekako jasno, da mora Poje pristat na štartu, obračam manj kot on, saj bo zanj zadostovalo, potem ga ne vidim ga pristajat na štartu in me nazadnje s pristankom na Culi (Col) stisne. Fajn je blo.

Stojcc končno dočaka tudi Milana…

Milanov let

Najprej v meglenem jutru še razmišljam, da bi kam šel na bolj zaresno letenje (močan JZ čez SLO, še v naraščanju, tudi na Gorenjskem): npr. na kakšen projekt (se mi še od včeraj fajn zdi…) ali pa na Buzet (kjer je napovedanega malo manj vetra). Ampak na Buzetu je še megla… in tudi drugod v bližnjem dosegu… in na koncu se seveda odločim za Kižlovko (bolje vsaj skokec, kot nič 😉 ).

Vodostaj še vedno srednje visok, megla se ravno topi, ko prihajam v dolinico, kjer pa je vse cedeče mokro. Čmokam po močvirju in v sramežljivem sončku na Staro, kjer se trava še vedno cedi.

Spet pa piha lepo gor (idealno, ne premočno), tako da samo postavim in takoj hrbtno potegnem in po obratu po šolsko odletim (v zraku še pred prelomom). In sapca kar drži, drži,… še čez kolovoz.

Zoranova sekundarna terapija (Rook 2 ML) s Stare lokacije