by Zoran Gaborovič·Komentarji so izklopljeni za 250523 Zavrh P4255 17:23:57
Po včerajšnjem celodnevnem dežju in današnjem jutranjem, Milanče zagotavlja, da popoldne (kljub povsem gnili situaciji) ne bo več padalo. In skliče zbor za 16.15 pri Škorpijonu (močan SV je že okoli 14h začel upadati).
Ko se zbiramo pri Škorpijonu ves čas klobasa kaže JV (ven od Borovnice, občasno celo od hriba dol); to bi lahko opravičilo tako nizke vrednosti na postaji (2-3/5 S), saj po tleh kar pošteno piha (in tudi vso pot od Črne vasi po Barju sem). K Dušanu se naložimo še Erzo, Tomaž, Milanče in jaz; zamudnika Mojca in Igor prideta za nami.
Na poti na start (9 stC !!) piha rahlo v hrbet JV, na startu vse gnilo vlažno in polno (starih) kravjekov – vendar se že kažejo prve travice skozi gnilo slamo. Prideta še Mojca in Igor. Piha lepo gor in takoj postavimo.
Prvi v luft Erzo, ki poskuša najprej malo na desno, pa se zunaj zaleti v močan JV veter, ki samo obliva ves greben, zato obrne in nadaljuje v drsnem letu (z rahlim poskusom vrtenja ob Trebelniku) – dokler gre.
Erzov let
Tomaž mi je prijazno pripravil Arribo, tako da samo potegnem in se takoj zapeljem (visok) na Trebelnik, okoli in proti Dolu. Ko se postavim v veter stojim na mestu, zato se samo še zapeljem na pristanek.
Zoranov let
Milče je startal takoj za mano in se z vetrom tudi odpelje – dokler gre.
Milanov let
Andrej Erznožnik : Naslednjič pa samo še štartat prvi in ne odzadaj in gledat kje se ne splača vrtit in kje je kdo pristal pa bo taka “zmaga” čista kot solza [23.5.2025 18:23] Blaž Korošec : Za mišji k…, ampak take so najslajše 😂 [23.5.2025 18:27]
Med pospravljanjem pristane Mojca.
Mojčin let
Potem še Dušan in Tomaž.
Dušanov let
Tomažev let
Igor pa raje ni niti postavljal in je rešil svoj avto.
by Zoran Gaborovič·Komentarji so izklopljeni za 250521 Zavrh P4254 14:08:08
Kot zadnje dni je tudi danes velika verjetnost ploh in neviht. Veter je obrnil bolj na V smer in Milanče skliče zbor za Zavrh za 13h. Seveda grem, saj že 2 dneva nisem bil v zraku. Pri Škorpijonu še malo cincam (med potjo je rahlo kapljalo od Črne vasi sem), saj bi šel raje na Ulovko. Pa se Milanče ne pusti prepričati (na srečo) in z LCjem se potegneva gor. Na poti na start celo pokuka sonček skozi oblake. Na startu skromen vetrič (2/3,2), vendar je lepo po startu gor, proti Barju celo modre lise, čeprav je sicer povsod naokoli vse do temine zabasano (tudi proti Ulovki so kar naraščajoče karfijole). Milče mi naštima Arribo3, medtem ko se naštimam in spravljam v tangice. Potegnem in v prvo odletim. Kar drži in okoli Trebelnika celo malo dvigne. Potem enakomerno odcurim (z vmesnim poskokom na razu nad Dolom) v loku na pristanek.
Zoranov let
Milče pristane z nekaj več “jadranja” (in predvsem več km) malo za mano.
Milanov let
Komentar leta: Črno in nevihte naokrog, mi ni bilo, da bi se kej pretirano trudil z višino .. [21.5.2025 14:30] Andrej Erznožnik : Ah, ti drsni leti [21.5.2025 15:00] Zoran Gaborovič : Tudi z drsnimi leti se da narediti kar nekaj km… včasih še več, kot če se trudiš preveč vrteti 🤣🤣🤣 [21.5.2025 16:31]
by Zoran Gaborovič·Komentarji so izklopljeni za 250518 Sv.Kvirik P4253 19:55:28
Tudi danes bo vreme nesigurno s plohami in nevihtami kjerkoli po SLO in močnim JZ, Z vetrom (višje gori SZ). Le Brestovica ali Kaštelir se mi zdi, da bi lahko bila. Erzo na Telegramu razpiše idejo za te cilje, ker pa ni odziva, objavim zbor ob 12h na Vrhniki.
K Ukiju se zbašemo Erzo z Lučko in jaz. Že kmalu za Vrhniko nas zalije ploha, da skoraj plujemo skoznjo. Za Postojno pa do Razdrtega pa se zadeva stopnjuje tako, da zaplužimo skozi sodro, ki je pobelila cestišče in travnike ob AC…
Na startu nas okoli 15h v modrini neba in sončku pričaka kamper z Bizjakovo Tino, Suševim Primožem in malo Tinkaro… in obilica J vetra (6-7/8-10), torej pravokotno z leve na start. Ekipa Švedov že nekaj časa poležuje na startu, saj veter tako nabija že vse dopoldne.
Čakamo, modrujemo, rešujemo IT probleme povezave med Erzovim Naviterjem in telefonom, skratka vse, da le mine čas, ki naj bi končno umiril veter. Pa ga ne… in ker nekateri člani naše Jate začutijo nepotešljivo lakoto, se odločimo za obsežno prehranjevanje v bližnjem Kaštelirju, kamper družinica pa zgolj za kavo in sladico.
Restavracija sicer ponudi dobro hrano in izbrano postrežbo (ker smo praktično edini gosti, nas skozi vsako fazo izvedbe prehranjevanja vodi za to fazo specializiran natakar…), vendar je račun na koncu (po mnenju vseh) odločno previsok za dobljeno storitev…
Ko se vrnemo na start, skupina Švedov jadra čez dolino nad Srbani, tu pa je veter še vedno popolnoma z leve in ne kaj bistveno šibkejši, kot prej. Zato se nekaj po 18h poslovimo od prekrasnega osončenega in prevetrenega startnega platoja in Uki nas zapelje nazaj mimo Buzeta proti SLO okoli 19h. Na Zavoju je veter medtem sicer upadel, in tudi sunki so večinoma že pod 10, zato neprevidno bleknem, da gremo pogledati situacijo na Kviriku (kraj vreden ogleda, kjer Lučka še ni bila). In seveda so vsi za (saj je vendarle mimogrede…) in Uki zapelje gor.
Na startu pa sploh ne piha pretirano, zato Erzo takoj hoče v letenje (“ura je že pozna, piha s strani, bogve, kako je v zraku…” ga sploh ne ustavijo). In že vleče robo iz avta, si sposodi od Ukija jakno, saj je svojo pozabil v avtu na Vrhniki, Lučkina pa mu je pretesna in… že odleti. Lepo ga drži in rahlo dviguje…
Medtem tudi sam potegnem robo in se pripravim (saj mrak že pada na zemljo). Uki pa pravi, da mu ni treba, saj itak njegova jakna leti in on lahko medtem v miru še eno prižge…
Erzo se počasi pomika v levo in potem nenadoma obrne in ekspresno odleti nazaj v dolino za Kvirikom proti Movražu (le zakaj – najbrž hoče na zadnji greben ali kaj…?).
Erzov let
Pride še Emil od pokopališča, kjer je ob našem prihodu neopažen pospravljal (!?) po 1,5h letu !!
Emil Kos : Na Buzetu sunki 15 pa sem bil še kar optimist, in se je splačalo počakat. [18.5.2025 19:22]
Emilov let
In še jaz potegnem… in obtičim v rukanju in razmetavanju tik pred startom in v rikvercu še malo nad njim (so rekli, da je ravno takrat prbilo na polno…). Z gasom se le malo prebijem naprej v nekoliko bolj mirno ozračje, vendar v rahlem dviganju ne pridem čez 10 naprej. Potem mi začne (še vedno v rahlem dviganju) hitrost padati na 8, 5, -3… in mi je jasno, da v takem ne bom pririnil do travnikov pod mejnim prehodom (pred temo, saj je ura že 19.50). In obrnem in cca 30m nad opazovalci nad startom ekspresno z vetrom 40-55 km/h tudi sam zapeljem čez greben proti Movražu, kjer na travnikh pod vasjo zlaga Erzo (je rekel, da ga je bilo kar strah gledati moje pristajanje v veter po liftu dol…).
Zoranov let
Pomaga mi pospraviti in že sta Lučka in Uki pri naju – no skoraj, potem se še malo iščemo in čakamo 🙂 preden se končno odpeljemo v mraku proti domu.
by Zoran Gaborovič·Komentarji so izklopljeni za 250517 Strmca P4252 12:29:38
Tako kot za včeraj, je tudi za danes napovedano popoldansko poslabšanje s plohami in nevihtami. Veter sicer obrne na JZ, Z (spodaj, zgoraj SZ) in tako zjutraj vidim edino Strmco. Še Erzo to idejo objavi na Telegramu in ker se hitro vse pokriva in temni (zjutraj še sončno), se samo spravim v LCja in dol. Erzo je tudi za in se hitro odpravi (direkt preko Logatca z Lučko), Milanče je bil v besedah zelo za, ko pa ga hočem pobrati na Vrhniki, sedi doma v naslonjaču…
Mega se v naši transportni fazi vrže s Slivnice v kapljanju in bi kasneje le pogojno prišel…
Megov let
Stane Bajt : Povsem pokrito. Takoj po štartu posamezne kaplje dežja in grem dol. Vetra minimalno, pa kljub temu lepo dviguje. Gradient je danes odličen vse ostalo ne. [17.5.2025 12:29]
Na pristanku se Erzo in Lučka po prihodu preložita k meni in gor.
Vse je pokrito in grde temne baze naokoli, vetra ne preveč (6/7-9). Še preden spravim robo iz LCja je Erzo že vpet in v luft. Na Petriču nabere do vrha in se odpelje proti Planini…
Erzov let
Malo kasneje sem pripravljen tudi jaz v tangicah z Arribo3. Ko hočem potegniti, pa sekundantka Lučka pove, da kaplja. Naberem padalo in v LCja.
Malo čakava… in poneha.
Ponovno postavim in se vpnem in na srečo ugotovim, da je ena vrvica pretaknjena in to rešim, da potem le lahko odletim. Sprva sicer malo dvigne, vendar tudi poskušam ne, da bi kaj pobral in se samo v širokem loku zapeljem na pristanek.
by Zoran Gaborovič·Komentarji so izklopljeni za 250514 Kovk P4251 18:39:01
Danes že dopoldne čez SLO obrne V veter na Z in večina ima velike plane v Vipavski (nekateri pa tudi drugje…). Čeprav vetra ni napovedanega veliko, je pa ob dobrem gradientu veliko termike in temu primerno razgonjeno (o čemer zgodnji letalci tudi poročajo).
Ker imam dopoldne zemeljske obveznosti, lahko grem iz LJU šele po 14h. Tudi Štusejev Luka ima podobno “težavo” (= službo), Deluxov Boris pa se tudi pridruži ideji za pozno popoldnaski Kovk, ko bo že vse bolj umirjeno.
Nekaj po 14.45 v grajskem parku v Logatcu v LCja prisedeta Boris in Luka in od zadaj gor na start.
Čeprav je ura že preko 16.30, žge na startu na polno in vsi (tudi še drugi prihajajoči kot npr. Jernejčičev Urban in Škobernetov Tomaž) smo si enotni, da raje še malo pomodrujemo (6-7/9-10 JZ). Padalci, ki so prileteli z Lijaka, ali so v zraku še od prej, visijo v višavah nad grebenom, za njim, pa tudi deleč pred njim nad dolino. Večina izgleda, kot da stoji na mistu (= visijo kot smrklji v luftu…) . Le za dve nizozemski tečajnici, ki ju instruktor vrže v zrak, so razmere ugodne…
Počasi pa se le pripravimo tudi mi in okoli 17h gre v luft Boris, potem po nekaj poskusih (hvala Luka za neumorno asistenco) tudi jaz in na koncu še Luka. Zapeljem se bolj ven in gre samo bolj ali manj gor. Naprej v veter se pomikam tudi pod 10 ob občasnem konkretnem butanju. V bistvu peljem ven, da bi šel kar dol, pa tudi zunaj drži in dviguje. Zato se izpred Hublja zapeljem kar čez dolino proti Čavnu in pririnem na 1100 skoraj nad Slano Blato, preden obrnem in s 40+ odpeljem nazaj do starta.
Rečem si, da se bom pač kar daleč zunaj zapeljal čez Vipavo, dokler bo šlo… pa gre in gre in le malo izgubim. Tako se naslonim na greben pri Tabli skoraj na robu in še kar dviguje. Tu srečam Borisa, ki vozi nazaj. Sedaj pa mi postane bolj zanimivo in poberem nad greben in se zapeljem skoraj do konca Nanosa. Za Hieronimom obrnem.
Nazaj me občasno ustavlja tudi pod 10 (kljub gasu), da v močni curaži kontra vetra komaj pririnem malo čez Podnanos.
Zoranov let
Med mojim pospravljanje Boris javi, da je naredil toplega dinga in LCje rešen.
Borisov let
Luka pa je nekaj kasneje pristal pri Anji.
Lukov let
Štopanje je zame neuspešno, da že skoraj obupam in skoraj nepreklicno odstopim, ko se me le usmili domačinka, ki me dostavi do Anje k Luku, kamor malo kasneje pripelje LCja tudi Boris.
Na poti domov pa nas že v temni noči za Postojno pokliče Erzo z Madžarske, naj mu pomagamo rešiti logistiko, saj se je šofer Zdene izgubil pri iskanju Erza, ob tem pa še nepreklico obtičal z avtom neznano kje… Vsi trije poskušamo s sodobno informacijsko tehniko in klasičnimi nasveti rešiti situacijo. Še kar dolgo časa operiramo iz informacijskega centra v Grajskem parku Logatec (=LC), da zadevo pomagamo pripeljati do konca (ko Erzo z ekipo domačinov le najde Zdeneta … in seveda avto 🙂 ).
Naj za zgodovino ostane še Erzov zapis:
Komentar leta: Moram sem, me kar goni me, letos še nisem bil, brez da bi vedel, da bo 20 plus pilotov na startu, ma kaka Vipavska, tam je erzonotam in ni mi. 915 Vrhnika, 1145 start. Prbija, menda so sunki tud 12. Moja ideja je, da se počaka, da butne spred kaka močna baza, ustavi veter in še z lahkoto pobereš. Nič od tega takoj, niti uro kasneje… Vsaj baze so in kar lepo letenje, saj potem nikjer ni veliko vetra, niti na pristanku, kar je sicer običaj. Zdene, najbolš prjatu je v času 20.15 prav blizu mene, se je podru sledenje in je čakal v VŽ. Lahko bi trdili, da je kriv Google, ki ga po navigaciji pošlje po travnati poti skozi gozd, kjer pade v blatno – vodno luknjo in nasede, kar mi sporoči po telefonu. Vredno tožbe. Zdene velik šaljivec mi ne pride do živega, saj ga najprej ne jemljem resno. Že prej smo večkrat razmišljali, kakor so imeli letos na DP, da bi se retrive videl na lokaciji, pa ni bilo nikoli časa. Treba je se ugotoviti kje Zdene je. Itak je padla noč. Kličem Zorana, ta pa ustanovi skupino za Reševanje vojaka Zdeneta v sestavi L. Štusej in Delux, sam padalo vržem v velike madžarske majske koprive in peš po asfaltni cesti v vas Gadany. Veste kako vasi ponoči tu zgledajo? Luči nikjer, kar da sklepati, da so hiše prazne, lajež psov vsepovprek z vsakega dvorišča, saj lastniki tudi tako varujejo svojo prazno lastnino. Danes pa ugotovim, da kot 40 let nazaj tudi danes s prvo temo ležejo k počitku. Peta hiša v vasi z avtomobili, vpije pes pa jaz tudi. Nič, potem se le primaje gospod – govori nemško in ne angleško in nem bešelek madjayer. Potomec izseljencev je sladkorni bolnik in zdaj ne more pomagati, pove pa da v osmi hiši živi gospa, ki govori angleško in imajo traktor. A tam je tema in seveda ugotovili ste, močan lajež psa, ki se zaletava v ograjo. Pse čuvaje je le strah, zato lajajo… Deveta hiša v vrsti: pride blond gospa, prav verjetno so bili tu nekoč Nemci, česar je po Madžarskem dosti (Banat!). Govori samo madžarsko. Oder: Totalna tema brez javne razsvetljave, zvočno ozadje lajež vseh psov v vasi, kar moti le mene. Ne vem zakaj, ko mi zmanjka ustreznih besed za sporazumevanje, kar je v madžarščini takoj, začnem uporabljat špansko – portugalske, obrigado, namesto vsaj gratula. Ta zdaj pove, da bo po telefonu, ki njej dela, poklicala sosedo, ki pa da so šli že spat. Res pride ven. Smo že trije v akciji. Po dolgi razlagi, pokliče moža. Ta potem sloni na notranji strani ograje, mi pa smo zunaj. Ni navdušen, da bi kam šel, razumem po tonu besed in ko ga onidve družno napadata. Seveda obljubim denarno nadomestilo. Pravi ona, da rabimo lokacijo, da se lažje odločijo, pride vsak čas povem, ko v vasi zame ni signala, ko je 1 km stran v gmajni prej bil! Njim se ne mudi. Lokacija pride nekaj kasneje od ekspertne skupine iz Slovenije, signal se pojavi. Zdene je 5,5 km od nas. Potem on de, da bo šel sam, jaz pa počakam tukaj. Da me ne more peljat, ker je traktor majhen, žena pa mora paziti otročiče, ta ki je vešča sporazumevanja z mano. Sklicujem se na svoj kmečki pedigre, da bom že kje visel s traktorja in da moram z njim, že zaradi pomočì ter ali ni nekoga ki bi šel z avtom zraven? In res pride en, 2155 start. Vmes se nam priključi še en s pick-upom, saj bo cel žur. Cesta ki je steptana preide v gozd, kjer je cama trava v njej pa vodne jame, najin osebnoi avto vzame zalet, da prepelje vsako, ko vmes se kdaj prbije v skalo, ko veje dreves veš čas tolčejo po šofer sajbi. Camell Tropy, čistokrven. Če me je mal strah ali ga najdemo, saj je lokacija tako tako in se dogovoriva da bo tudi trobil, pa ni panike, saj je na tej poti, na naši zadnji vodni luknji in njegovi prvi. Hitro potegne ven, še izmenjava barvastih papirčkov in narazen. Žal mi je samo ker ni bilo selfija udeležencev, izgubljen trenutek. Ura je 22.40. V Veliko Kanižo po Sandija, ki je zganjal turizem in se s pristanka do sem vozil z vlakom v smislu samoresevanja, saj ni bilo jasno ali se z Zdenetom rešiva. Meja 0.00, Ptuj 112, Smarje 255, 10.20 h vožnje, 745 km, 334 doma [15.5.2025 13:15]
Aleš Pirš : Zdaj se pa vidi da si odletel 100 pa še mal! [15.5.2025 08:19] Andrej Erznožnik : Hvala vsem ki ste sodelovali v avanturi! [15.5.2025 13:14] Zoran Gaborovič : 😊😊😊 [15.5.2025 13:22] Aleš Pirš : Zanimivo👍 [15.5.2025 14:59]