Erzu danes nekako ni preveč. Še ko mu povem, da se je javil Ščuka, da bi šel na projekte (“raje 10 min. na kakšnem novem, kot pa 1 ura na Lijaku” je moto Nevidnega danes), ga preveč ne gane in vošči dobro letenje. Potem pa se s Petrom malo bolje skoordinirava in predlaga Žbevnico (ki bo super…). Ko s tem ciljem seznanim Erza, se takoj omehča (“to pa je dobra izbira…”) in sva zmenjena za ob 12.00 na Železniški.

Mega danes (še) ne more (1.delovni dan…), Manca malo pofirbca kam gremo in že sva z Erzom na poti čez Kubed na Gračišče.

Ko se dobimo z Nevidnim, malo tuhtamo, kje bi šli na Žbevnico (čez Buzet ali zadaj čez Rakitovec), pa Nevidni predlaga, da skočimo na Kikirikija pogledat, kakšen je veter. Seveda je naprej vse jasno.

Gori piha dovolj močno (žal malo z leve – V ). Najprej vrabec v roki, potem pa bomo mislili na goloba na strehi (Erzov moto). Erzo potegne robo ven, midva s Petrom pa se zapeljeva v dolino, odloživa njegov avto in nazaj gor. Erzo na startu čaka svojo 2.klaso (je ravnokar nazaj zložil 3.klaso), ker je mnenja, da bo z njo bolje odjadral trenutno situacijo. Postavimo, Erzo odleti (ne ravno vzorčno), zavjuga in scuri na pristanek (s 1.klaso 🙂 ).

Erzov let

Erzov let

Potegne Nevidni, zavjuga in scuri na pristanek.

Potegnem coto, lebdim proti vetru z delno mokro coto, zavjugam in scurim na pristanek.

Zoranov let

Zoranov let

Malo se je cota pa le posušila. Pospravimo in gor po LCja.

Sedaj se odločimo, da gremo od zadaj čez Movraž in mimo Rakitovca. Ko pridemo na maloobmejnega za Zavojem, piha. Vzhodnik. Kar močno. Dovolj močno, da je Nevidni mnenja, da bo na Žbevnici premočno in Erzo mu kar pritrdi. Najbolj pa je tega mnenja policaj, ki pravi, da bo sigurno premočno in naj gremo raje nazaj (samo da ne bi bilo treba izpolnjevati formularjev za prehod za 0,83 €).

Obrnemo nazaj, dostavimo Nevidnega avto v Movraž in gasa gor mimo Treh očk na start.

Piha idealno po smeri in moči. Takoj postavimo. Prvi uspe odleteti Nevidni, ki ga liftne gor in zajadra levo-desno. Potem je v zraku Erzo in zajadra levo-desno. Potem potegnem coto še jaz in zajadram levo-desno. In takole suvereno vsi trije jadramo levo-desno (resnici na ljubo, onadva kakšnih 10m nad mano). Potem pa začne rositi. Vedno bolj. Ko mi že malo nadležno škreblja po kupoli, se odpeljem čez dolino proti Kikirikiju in pristanem na travnik pri Movražu (cota se sploh še ni posušila od sodre zadnjič, zdaj pa bo spet čisto mokra…).

Zoranov let

Zoranov let

Ko zlagam, najprej dežuje, potem pa samo še rosi. Onadva pa kar jadrata nad startom. Erzo toplanda prvič.

Erzov prvi

Erzov prvi

Pa spet starta in drajsa naprej. Nevidnemu je počasi zadosti (pol ure?, več? – nikoli ne bomo vedeli, ker je Nevidni… no, imamo pa Erza, ki si vse to zabeleži v svoje bukve: bilo je 33 min :-)) in pristane poleg mene.

Po postaji milo zaprosi Erza, naj toplanda, ker se njemu že mudi potom družinskih obveznosti. Erzo velikodušno pristane (čeprav bo zato izgubil nekaj dolžine leta…) na predlog in čez nekaj minut še dobesedno.

Erzov drugi

Erzov drugi

Ko pospraviva, je Erzo še tretjič v zraku, Ščuka pa moli, da ne bi slučajno scuril pod start, odlaufa do avta in zviiiizzzz. Končno Erzo toplanda tretjič.

Erzov tretji

Erzov tretji

  • Tom Pavlič : Oho… tu ste pa celo jadral! Bravo! [27.01.2014 18:13]
  • 2.Rok Brdnik : Zdravo !Kaj gremo jutri kaj skupaj v zrak !? tel 031326500
    Rok ( iz Portoroža) Lp [27.01.2014 18:57]
  • 3.Zoran Gaborovič : Če bo vreme, lahko… [27.01.2014 20:06]

Potem pa kar nekaj časa preučujem lokalno vaško zgodovino in točke učnih poti v okolici, da Erzo končno pride dol z LCjem. Predno obrneva dokončno proti LJ, še v ugašajoči svetlobi dneva ogled potencialnih startov v okolici (in res najdeva nekaj 🙂 ).

Pa še skok z avtoceste po včeraj pozabljeno Matejino kapo v AvioPub, ki pa je danes ves temačen in zaprt in nedostopen…

Ker je bilo včeraj tako super na Lijaku, mora biti tudi danes, saj je podobna situacija (bolj šibka burja in popoldne naj bi bilo sonce). Tako je odločitev jasna: Erzo, ki pokliče zjutraj, je za, Mateja, ki je naslednja, je tudi v današnji jati na Lijak skupaj z Lukom, potem še Manca (bo videla) in Mega 100%, pa Uki.

Ob 11.30 na Železniški. Manca in Uki se prideta samo pofočkat na parking in naprej na Unc, mi trije pa počakamo, da pride enoprostorec (Erzo), kamor se zbašemo. V lagodni vožnji iz sončne Ljubljanske kotline v vedno bolj mrčasto in oblačno Vipavsko dolino. Erzo malo pred prihodom rezervira mesta v Božič-prevozi (7 mest) in hkrati s kombi-Samom pripeljemo pod Lijak. Tu čakajo v pozoru še drugi (Turčin, Luka Slak, Marko Valenčič, Rajko Sila in Gorazd Širca), da najprej vstopimo mi z rezervacijami :-). Na koncu je vseh 12 zbasanih v kombi (Turčin in Slak imata celo kar stojišča) in gasa gor in dol na start.

Tu je že ekipa Guido-prevozi in še nekaj drugih. Ker je oblačno in še premalo dela, začnemo z dolgotrajnim čakanjem. Malo krožimo, nakladamo, jaz celo pritrdim Rooka nazaj v njegov domači sedež, pa še luknje na njem poflikamo. Potem gre kot prvi v zrak Matej Belčič, ki mu rata pobrati. Drugi predtekmovalec scuri, potem pa še čakamo in čakamo. Končno se naredi malo sončka in začne nekoliko bolj delati in začnejo postavljati najbolj prepričani – vase in v svojo opremo (ekipa Ozone Enzoti in Mantre6 🙂 ).

Še malo počakamo, da se prepričamo, da večina že ostaja v zraku, potem pa … gremo naši: Erzo, jaz, Mateja in Luka in še Uki, Manca in Mega. Takoj po startu (lepo hrbtno, prosim 🙂 ) se nikakor ne morem spraviti v sedež (elastika se mi je očitno snela s čevlja pri startu…). Na levo do V roba in se počutim kot v tangicah in se nikakor ne morem namestiti v “odprti” sedež. Delam se, kot da je vse normalno in poskušam malo nabrati (in preklinjam, ker se mi zdi, da bom na koncu zaradi tega scuril…) in mi res uspe nekako spajsati se nad greben. Končno sem dovolj visoko, da se odpeljem naravnost ven s spuščenimi komandami, tako da si z rokami nekako spodviham kokon in se le spravim noter. Potem pa spet zagrabim komande in zavrtim in sem “v elementu”.  Naslednjo uro vrtim pretežno nad V robom, do vojašnice (skupaj z Matejo), pa nazaj in poskus proti Danijelu, pa spet ves nizek nazaj, pa spet naberem, dokler nimam prstov že popolnoma otrplih, tako, da se po debeli uri odločim, da grem na pristanek.

Zoranov let

Zoranov let

Pospravim in k Igyju do Mateje, ki je že tam. Bilo je lepo, čeprav Mateji ob kuhančku priznam, da sem bil vmes ves zakrknjen vsakokrat, ko je čudno streslo padalo, ali pa je hotelo zaviti malo po svoje (mešanje JZ in burje ?) in sem kar zategnil “uzde” mogoče še malo bolj, kot bi bilo treba… Zame ni bilo brezdelno letenje, ampak mi je bilo treba ves čas delati in napeto spremljati situacijo… Pristane še Luka

Lukov let

Lukov let

in ko že skoraj ugasne dan, še Mega in Uki

Ukijev let

Ukijev let

in Erzo tam pri Kronberku.

Erzov let

Erzov let

Končno se vsi zberemo in še premik na zaključno pojedino v Avio Pub 🙂 .

Ker se nobenemu od jate ne da nič napisati, samo povzamem: Erzo me po akciji obvesti, da je bila jata na Lijaku in je bilo super. Po uro in pol v luftu in uživancija in sploh. No zadeva je jasna, saj sta bila izpolnjena oba pogoja:

1. Nevidni je prišel nazaj v SLO

2. Jaz sem šel danes hodit namesto letet

In tako so danes leteli Manca, Erzo in Uki (1.ekipa)

Erzov let

Erzov let

Erzov komentar leta: prvi zbor je bil sklican ob 12h za Zavrh. Res dobro, da smo se premislili za sem! Vrtenje z orlom do 1500 m. Nad njim sem bil, dokler sem vrtil po svoje in kontra njemu, ko sem obrnu v njegovo smer me je počasi nagonu po višini.
Komentarji (1)
  • 1.Jožef Rabič : Padaš pod tuj upliv. Ti znaš bolš:-)). Lp [26.01.2014 09:33]
Ukijev let

Ukijev let

Ukijev komentar leta: Veliko pilotov si verjetno ni mislilo da bodo pogoji tako ugodni,vsi zadovoljni.

in Mega, Emil in Samsa (2.ekipa)

Emilov let

Emilov let

Andrejev let

Andrejev let

Samo Boris se je držal bolj okoli domačega praga

Borisov let

Borisov let

Borisov komentar leta: to sploh ni štart, sam odletet se pa da
Komentarji (2)
  • 1.Zoran Gaborovič : haha, tud ti si šel pogledat… Mogoče ga bomo pa dovolj potacali, da bo ratal 🙂 [25.01.2014 20:22]
  • 2.Boris Delux : sem štartu tuki enkrat pred 15-imi leti, pa se do danes še ni potacal [25.01.2014 20:34]

Danes pa je cela Slo bolj ali manj v megli. Z, višje močnejši, niže šibkejši čez vso SLO. Ponekod rosi, drugje dežuje, megle pa v višavah in dolinah in po gričih.

Med posameznimi usklajevanji z Erzom  se situacija ne spremeni. Erzo bi se zaradi raznoraznih obveznosti omejil na bližnjo okolico Vrhnike. Končno se uskladiva, da sega ta bližnja okolica tudi do Janč (mu že skozi nabijam, da imam tu nekaj ogledanih lokacij 🙂 ). Ko se je treba odločiti, me hoče poslati kar samega na (ponovne) oglede, pa ga izjavim, da ga nepreklicno počakam.

Ob 15 h pred Hoferjem Fužine in gasa do Besnice in gor proti vasi Vnajnarje. Začne rositi… Prva lokacija kljub lepemu travniku ni preveč privlačna, saj je pristanek v Besnici daleč,daleč… Pa hvalabogu piha od V dol po hribu. Nadaljujeva na vrh gričevja Vnajnarje in se kar zaparkirava pred kmetijo na koti 628m (tu sem si že tudi ogledoval).

Presenečeni gazdarici in sinu poveva, da bi se malo razgledala… Moja ogledana lokacija ima seveda napačen veter (če bi res pihal Z bi bilo OK, razen nekaj kritičnih jablan in šavja niže). Pa se postaviva na drugo stran proti JV nad škarpo dovozne ceste od koder piha danes nenapovedani veter in Erzo je v momentu na obratih. Ker je treba čez sadovnjak v grapo proti JV in si potem nad gmajno-gmajno, je idealen pristanek daleč, daleč, daleč naokoli (argumentiram jaz). Pa pravi Erzo, da boljšega vetra tu ne bo nikoli in da je rositi tudi nehalo (menda ?) in gre v Atlas SLO preverit višinsko razliko. Odčita 300vm razlike do Besnice. Jaz še vedno nisem prepričan in bi še kar preverjal po atlasu, če res gledava pravo pozicijo (v bistvu dvomim v izjavo prisotne uradne osebe z licenco… 🙂 ).

Erzo pa kar ven iz LCja in zagrabi taboljšo robo in v sadovnjak. Zbira se vsa družina z dotičnega posestva. Erzo jih seznani, da bo kot prvi na svetu odletel z njihovega grička in jim naloži, naj mu raztegnejo padalo. Gazda sploh ne ugovarja in se s sinom loti posla. Tudi gazdarica malo pomaga. Še jaz hitro odidem po robo (v tej situaciji je treba vzeti Rooka) in skoraj zamudim Erzov start.

Lepo hrbtno dvigne in malo handla, ampak vetra je malo premalo, da bi Mantra kar lebdela gori (zato mu omahne nazaj in popivna travnik). Potegne še enkrat in malo pojamra, ker bi si želel več vetra in … odleti. Malo potone, ampak nad sadovnjakom ga rahlo dvigne, preleti kritične smreke in potem kar leti in leti in kar ostaja na isti višini. Končno počasi začne zgubljati višino daleč na desni, nad najinim pristankom.

Erzov let

Erzov let

Še meni hitro raztegnejo padalo (zdaj so že usklajeni in vedo kako in kaj 🙂 ). Veter je še malo upadel in štrikci se kar nekaj fecljajo in zapletajo v travo, ko vpenjam tangice. Vmes se zmenim z gazdo za dostavo LCja v dolino. Končno se mi zdi, da je OK, padalo hrbtno malo naravnam, potem pa potegnem naprej. Lepo gre nad mene, pa vidim, da nekaj vleče v desno. Desna komanda je zafecljana okoli gurten. Z dvignjenim padalom z desno roko kar popravim komando (še sam ne morem verjeti 🙂 ), ga lepo pripeljem na rob in se vržem skozi šavje mimo jablane. Malo bolj me požre kot Erza, pa nad spodnjim sadovnjakom le zadržim višino in levo od kritičnih smrek preletim gozdni rob. Potem pa že začnem zavijati v desno z vetrom in me lepo drži, tako da se pripeljem do najinega predvidenega velikega pristanka brez problema (pa tudi že prej bi se dalo lepo pristati). Le na koncu me nepričakovano požre, tako da nimam več dovolj višine za obrat v veter in pristanem z vetrom v rit (=zaružim po blatnem travniku).

Zoranov let

Zoranov let

Erzo je že pospravil. Ko začnem še jaz, že pride gazda s sinom z LCjem dol (to je moral polagati ovinke po strmini dol…). Erzo ju odpelje gor in pride nazaj ravno, ko pospravim.

Pred temo še na Janče na ogled preostalih lokacij, pa je taka megla, da ne vidiva ničesar, zato vesela ko radio nazaj v LJU k Hoferju. Prvenstveni 🙂 !!

 

Erzov komentar leta: PRVENSTVEN – SEM PRIPRAVLJEN TUDI NA PLJUVANJE: V informacijo – ta let je toliko kršitev kot vaš s pristankom pod Ambrožem (Jenkova) ali let iz Zapodja, da o Šmarni ne govorimo