Za danes pa je napovedanega tekom dneva veliko JZ vetra (tudi po Primorski) in močni nalivi in nevihte in sploh nemogoče za letenje (tudi po PP ni izgledov…). Ampak Alenkin sin nadaljuje danes svojo SPP preko Vremščice.
Zato smo že ob 7.00 na Zg.startu. Alenka s sinom proti vrhu, jaz pa si bom medtem malo pogledal, kako je na startu.
Nova postaja lepo kaže sunke V 11.2, pa tudi stari smerokaz in trakci se strinjajo. Sedim in občudujem jutranjo naravo, zraven pa opazujem dogajanje spodaj na pisti letališča, kjer se preganjajo sem in tja z avti in snemalnimi vozili. Že videno nekaj podobnega pred leti, ko so sem in tja prevažali klavir…
Nebo se pokrije od V in veter rahlo pade (sunki samo še 9). Najbolj me moti V, kar tu pomeni rahlo z leve od zadaj. Grem po robo v LCja in počasi razvlečem Mentorja5 precej poševno v smeri pobočja. In se počasi naštimam – bom malo dvigoval, če nič drugega. In ko malo manj pihne, dvignem hrbtno skoraj pravokotno na pobočje in lepo stabiliziram in sem že v zraku.
Na levo ob pobočju gre komaj kaj naprej (obteka JV), na desno 50). In se odpeljem počasi bolj ven, saj me samo splakuje dol. Enkrat sicer poskušam zavrteti, pa piha premočno vzdolž grebena, tako da se odpeljem ven, saj sem že nizek. Stojim skoraj v veter, da držim smer in sem res že nizek, pa me vseeno toliko drži, da pridem skoraj do piste. Ne vidim problema, saj se oni snemalci in avtomobili vozijo sem in tja in mi je jasno, da zdajle ne bo nobeno letalo pristajalo. In lepo pristanem na travniku.
Še predno pa se izmotam iz sedeža že pripelje črni LC kar počez čez pisto. Ni mi jasno, kako bi Alenka že prišla po mene, saj prejle ob startu še ni prišla nazaj z vrha. Sploh pa mojega LCja ne bi nihče peljal takole počez čez letališče !!
In skoči iz LCja (očitno ne mojega) šefica letališča, ki začne vpiti name, kakšne zakone vse kršim in da tudi postaje nimam, oziroma, da se nisem odzival na opozorila. Pokažem ji postajo (ki sem jo imel prižgano in nastavljeno na uradno 147.800) in povem, da nisem sprejemal ničesar, pa mi pove, da jo moja frekvenca ne zanima in da bi moral poslušati njeno. Povem, da tega nisem vedel (tega nisem slišal ne v učni fazi, pa tudi na nobenem od kasnejših predavanja ne), da pa sem z vrha videl, da se že vse jutro po pisti snema in logično sklepal, da ne more priti do nobenega incidenta. To jo je še bolj razjezilo in mi pove, da je letališče zakupljeno za snemanje in da je bil v zvezi s tem izdan NOTAM o zaprtju tega zračnega prostora. Seveda takoj priznam, da sem NOTAM spregledal (saj od zadnjič – cca mesec nazaj – ni bilo govora o nobenih vojaških vajah, letalskem mitingu ali čem podobnem), se posujem s pepelom in počasi se debata umirja, sploh ko spremljajoči šofer/varnostnik priganja, da se čimprej odstranimo iz snemalnega območja, da lahko nadaljujejo prekinjeno snemanje. Celo prijazno me kar z njihovim LCjem zapeljejo proti hangarjem za pisto, da čim prej sprostimo območje.
Tu se na koncu prijazno razidem s šefico in v miru pospravim opremo.
Zvečer preverimo na Sloveniacontrol in je res bilo letališče zaprto in to v ogromnem cilindru med skoraj Vipavo, Postojno, vključeno Pivko , Kozino, Sežano…. In se sprašujem, kakšna je bila današnja dejavnost na letališču, da so bile potrebne take omejitve ogromnega okoliškega zračnega prostora…