Ker je danes veliko JZ vetra čez SLO in večinoma bolj spreminjajoče oblačno/sončno v LJU (megla do podna na Primorskem, krasen sonček na Štajerskem…) in ker ni neke konkretne ideje za kam (= ni nobene ideje za neko konkretno letenje), sploh pa ker imam na obisku hčerko in vnukinjo, ki bi šle popoldan nekam na sprehod, se spomnim na Kižlovko in okolico…

Kar rosne oči dobim, ko se po skoraj 1/2 leta vozim(o) po potoku=kolovozu v dolinico. In ko ustavim LCja v blatu travnika … na startu ravno dviguje padalo neznani padalec ?! To pa je slučaj – po pol leta zanemarjanja Kižlovke pridem in srečam padalca tukaj !!!

Padalec poleti in … pristane na travniku blizu nas. Seveda se moramo spoznati: je Anže R., ki sicer že kar nekaj časa leti (predvsem H&F), je pa letalno “neviden” 🙂 . V klepetu in moji razlagi zgodovine Kižlovke kot “rehabilitacijskega centra” pridemo gor na Staro lokacijo.

Postavimo (Anže je danes prvič tukaj in postavi že petič…), jaz staro coto Rook2. Kar nekaj šumenja vetra je po okoliških pobočjih – in tudi vetra na startu (ki ga baje doslej ni bilo).

Nekajkrat dvignem hrbtno coto (in mi jo tudi sesuje)

Anže odleti in pristane petič. Končno me potem eden od naslednjih sunkov vetra dvigne s tal, me odloži tik pred robom in se moram potem vreči čez rob, da speljem.

Zoranov let

Obe dekleti počakata zgoraj, saj mi je po tako atraktivnem startu nujno 🙂 iti še enkrat gor, Anže pa je to itak tudi nameraval.

Malo počakava na bolj enakomeren veter (in manj šumenja po okolici, čeprav veter po dolinici generalno narašča…). Potegnem prvi in me takoj dvigne in potem kar drži. Ko že pristajam, pa me še enkrat dvigne in odloži zraven kolovoza.

Zoranov popravc

Potem pa še na obljubljen sprehod po prelepi sončni jesenski dolinici.

Po dveh obupnih kilavih in bolj ali manj deževnih dnevih (z obilico JZ) danes naj ne bi bilo kaj dosti dežja in malo manj JZ vetra). Najbolj me mika malo podrajsati na Strmci, pa se megle tam kar nočejo dvigniti, veter pa je itak nekako na zgornji meji. Pa še temno pokrito je v postojnskih koncih, tako da predlagam vsaj skokec s Korena za ob 12.30h, medtem ko GMS skliče hitri zbor za (še vedno temno pokrito) Strmco okoli 12h.

Pri ŠPH se v LCja naloži Milanče (bolj ali manj rinfuzo) in gor. Na startu piha rahlo gor in občasno tudi Z z desne, ko postavljava po mokri (in rahlo blatni) travi. Visoka oblačnost kaže v naših koncih mestoma tudi modre luknje, pa grdo temino proti Postojni.

Potegnem in od prve speljem. V loku na levo kar drži okoli roba ob pobočju, tako da ostanem kar visoko, tik pod travniki Slevice. Potem pa nazaj nad Horjul še naprej nad vrtec proti Ljubgojni in ven nad grički Čelca v sprednjo dolino ter nazaj do ŠPH.

Zoranov let

Nekaj za mano je v zraku Milanče, ki pa kar pojadra sem in tja preden pristane – vse za km.

Milanov let

Med vožnjo gor po LCja pokliče Erzo, da gre na Strmco, kjer že jadrajo Jean, GMS in Bergant. Ker postaja tam kaže zmerno jakost (cca 6/7 JZ) in Jean iz zraka pove, da je baza v višini okoliških vrhov, se odločiva tudi midva za tja.

Na Vrhniko, kjer naložim Milčeta in proti Strmci, na kateri pa sedaj že rosi in predhodniki izvajajo toplega dinga, da bodo čimprej na tleh (vsi avti so gor).

Primožev let

Rudijev let

Ko prideva na start, pa je štart že v megli, dosedanje rahlo pršenje pa postopoma ponehuje. Nekaj časa modrujemo, Milanče groundhandla in moči svojo zgonjeno Delto; Erzo in GSM spravita Erzov avto dol za logistiko in potem še čakamo naprej ob občasnem odkrivanju pogleda v dolino (megla=baza se začne prav nad robom sedla).

Potem se enkrat Erzu zazdi, da bi pa bilo za odleteti in se odpravi skupaj z GMSjem (ki gre v ponovitev) gor na start. Berganta ne mika ponovitev in raje snema dogajanje.

Naju z Milčetom pa tudi ne mika v to sluzasto vlago in meglo ob dodatnem konkretnem hladu. Sploh glede na prejšnjo prijetno klimo na Korenu in vmesnem Gaborjevemu klicu in lobiranju za Koreno.

Erzo in GMS izgineta v megli, malo za tem pa začne spet škropiti. Občasno se pokažejo njuni obrisi pred pobočjem, ko se midva z Milčetom odločiva za odhod.

Ko sva že na poti, pa oba tudi pristaneta.

Erzov let

Rudijev ponovitveni let

Midva pa na Vrhniko in naprej do ŠPH, kamor pride še Gabor.

Vsi trije se z robo odpeljemo gor v Milčetovem avtu (proti S je modro nebo, Koreno pa ravno na robu oblačnosti) . Čeprav piha podobno kot prej (mogoče za spoznanje manj), me res ne potegne za še en štart, zato ob prisotnosti domačih otrok in mamic samo še počakam, da oba lepo odletita, potem pa odpeljem avto dol in tako rešim logistiko.

Milanov let

Gaborov let

Danes pa lep sončen dan (jutranja megla) z zmernim JZ v Vipavski in močnim JZ v notranjosti SLO. V igri je Lijak ali Buzet in odločimo se za Lijak.

Ob 11h na Vrhniki se Dušan in jaz spraviva v Draganov avto, Erzo pa počaka Pirša in Milančeta za drugi avto. Mi se na Uncu preložimo k Megu, ki nas zapelje do cerkvice pred Anjo, kjer nas že čaka Samo s kombijem, za kar je pravočasno poskrbel Erzo in tako v veliki meri rešil današnjo logistiko ob pomanjkanju osebnik zemeljskih podpor, ki so ta teden bodisi na dopustu ali imajo druge opravke… Preložimo se v kombi, počakamo še GMSa in na Lijak.

Na startu se že pripravlja Berto (in množica ostalih, veliko jih je že v zraku). Od naših gre seveda prvi v luft Erzo, ostali ob ustreznih pogojih postopoma za njim, saj je veter dokaj spreminjajoč.

Kar nekaj časa se matram, da se spravim nad greben (ozka in močna dviganja, občasno sunkovita, pa nobenega lepega stebra v višave). Mega, ki je startal med zadnjimi iz naše Jate, je kaj kmalu toplandal, saj je ugotovil potrgane štrikce…

Megovo reševanje tehničnih težav

Ko enkrat le dobim dovolj višine, potegnem do Kasarne, nabiram in zgubljam, še nekaj v kotlu za Zmajarsko, potem pa na pobočju Čavna vztrajam, da bi dobil dovolj višine, da me ne bo razmetavalo pod grebenom Čavna, ko bom šel naprej. Res naberem na 1300 in se čez vrh odpeljem proti Kuclju. Pa me vseeno tudi v višini razmetava, zato zapeljem malo bolj ven, kjer pa me nekje okoli Kuclja splakne z -5 ob hitrosti 55 v nižave pod greben. Potem se samo še borim (tik ob pobočju ni nič – razen razmetavanja, tudi zunaj le curim tik nad spodnjimi gozdnimi platoji), da se na koncu vržem mimo vogala pod Modrasovcem čez proti pobočju Kovka, kjer pa sem že dosti prenizek, da bi se lahko rešil. Nekaj časa pa še držim višino nad šolskim terenom Lokavec in opazujem Erza, ki še nižji pristaja.

Erzov let

S svojo višini bi sicer lahko še odpeljal bolj proti cerkvi v Lokavcu, pa mi Naviter kaže, da bom zapeljal v ajdovski zračni prostor, zato raje pristanem zraven Erza.

Zoranov let

Med zlaganjem opazujeva ostale, ki drajsajo nad nama po Kovku (in na Live, kje so ostali naši…), dokler se zraven naju ne parkira tudi Mega.

Megov let (po reparaturi padala…)

Dušan in Milče sta ostala raje v okolici Lijaka.

Dušanov let

Milanov let

In sta na pristankui ujela Berta, da ju zapelje do naših avtov.

Bertov let

Potem pride Dušan z Megovim avtom po nas 3, da na pristanku pri Anji počakamo Dragana, da pospravi padalo.

Draganov let

GMS je pristal pri svojem avtu.

Rudijev let

Erzo pa s Pirševim šel po njega, do kamor je pač potegnil.

Alešev let

Aleš Pirš : Dvakrat bi lahko že bil na tleh pol sem pa do konca speglu. [28.10.2025 16:14]

Danes je napovedan slab dan, ponekod dež, veter obrne na SV/burjo, le na Lijaku kaže zjutraj šibek JZ. Zjutraj je na Primorskem sicer sonce (pa tudi na Gorenjskem), vendar se kmalu začne pokrivati. Erzo skliče ekspresno akcijo za Lijak, vendar ima le on sam dovolj časa, da se združi z GMSoma…

Ostali cincamo in telefonsko modrujemo, saj so po LJU kotlini baze nizke in je vse v glavnem pokrito in sluzasto gnilo, z redkimi modro sončnimi luknjami. Končno Mojca da pobudo za Zavrh in skličem zbor za 14h.

Ko pridem do Škorpijona, je start še v meglicah. Mojco pripelje žlahtnik z zabave h kateremu se naložim, da počakamo še Milčeta … in gor. Z nami gre na start, saj ne vemo, če bomo odleteli.

Pa je ob prihodu na startu vse čisto – brez meglic, pa tudi popolnma brez vetra… in takoj začnemo postavljati. Ko smo pripravljeni, pa začne rahlo pihljati.

Družbo nam delajo še otroci in sorodniki domačinke, mimo katere hodimo na start, ko drug za drugim odletimo v idealnih pogojih in po putru odpeljemo v dolino.

Zoranov let

Mojčin let

Milanov let

Danes, po dolgih dneh abstinence (zaradi dežja in močnega vetra, pa tudi preveč ziheraške odločitve včeraj, ko so nekateri čudovito leteli na Strmci…), potrdim takoj, ko Erzo razpiše 11:11 zbor na Vrhniki (“probamo Lijak…”). Čeprav je napovedanega povsod veliko vetra (tudi na Lijaku, kjer so že zjutraj bili sunki proti 9).

Na Vrhniko pride kmalu za mano Elektrik zgolj z Deluxom in malo kasneje Erzo z Lučko, tako da je zemeljska podpora zagotovljena. Zbašemo se v Elektrika (majhen problem planiranja transporta kakijev…) in ekspresno v Vipavsko.

Postojimo na pristanku zaradi zemeljskih potreb in gor in dol na start. Na startu smo (poleg skupine madžarskih tečajnikov) edini SLO (dokler z zgornjega starta ne pride še Igor).

Nebo je srednje pokrito z nizkimi bazami na cca 1000, vmes pa sonček in generalno deluje kar optimistično, čepraj je vmes tudi nekaj bolj temnih baz in veter občasno močno potegne po startu gor. Takoj začnemo postavljati. Pride še nekaj SLO padalcev. Erzo, Delux in Igor v luft, jaz pa malo za njimi…

Takoj pred startom me odlifta v višave, potem pa kar živahno dole in gore in močnejša dviganja in… do Zmajarske (2x sem kar rahlo v bazi, pa hitro potegnem stran od pobočja, da sem spet iz beline), pa še naprej do Skreta (kjer je temna baza le nekaj nad Skretom). Ostali moji kompanjoni so najprej šli na Z do Škabrijela.

Naprej v veter mi ni za riniti pod temi nizkimi bazami (v bistvu mi kaže nek JV), zato obrnem in nazaj ekspresno do Lijaka (se srečam z mojo trojico) in kar zunaj čez na Danijel.

Do sem precej zgubim, pa se spet poberem, poskušam naprej proti Škabrijelu, pa sem zopet hitro nizek … in tako še nekajkrat. Polna ura se je že nabrala, velikih preletaških planov nimam…

Zato obrnem in še enkrat do Zmajarske in spet vse leti gor do pod baze, potem pa zapeljem daleč ven, da začne počasi spuščati (in da naberem 20km), ter na pristanek, kar traja še kar nekaj časa.

Zoranov let

Pavel Kante : Glih “zariba” pa to ni bila,a ne !?🤣🤣 [25.10.2025 15:43] Zoran Gaborovič : 🤣🤣🤣🤣 Hvala Pavle [25.10.2025 15:57]

Na pristanku me pričaka Lučka. Med pospravljanjem ugotoviva, da je Delux že na tleh pri Zemonu.

Borisov let

Sky Rider : Letenje v greben Kovka se mi ni dopadlo, zgledalo je precej temno in depresivno. Baze na okrog 1000mnv. Bilo bi prelahko. [25.10.2025 15:40]

Odpeljeva se proti Ajdovščini, vmes pa pristane tudi Erzo.

Erzov let

Komentar leta:Kaj sem trpel… iz Čavna pogledam na telefonu veter na Kovku: 10/13, takoj pomislim pazi se Erzo, da danes tebe ne spiha zadaj, nikjer ni videt nikogar, čeprav so nekje Idrci in potem, ko dovolj zunaj vzamem greben Kovka , in pol ven v J, da tako sploh pridem pred greben proti Zemonu, saj gre sicer vse v Col. Pogledam še let od Luxija: 49.6. Tiščim v tist veter, kot še nikol (to se mi res ne da) – v J, s 1100 ne pridem daleč in kapituliram, ko mi Naviter pokaže 49.2, potem pa nagrada olc pokaže 50.9!! [25.10.2025 17:11] Sky Rider : Hitrost pod 20km/h. Ti privoscim. [25.10.2025 15:55]

Ko ga poberemo, pa v Vipavo na Plac na zaključno druženje, saj s kakiji žal danes ne bo nič…