Danes imam zjutraj zemeljska dela in uspem v čakalnici le na hitro preverjati vreme. Potem pa že navalijo Milan, Dule in Erzo in sem samo obveščen o uri odhoda … in je spet Lijak… Podobna situacija z JZ kot včeraj, le da je slaba sonda od inverzije na 500 do naslednje na 1000 in od 1200 naprej odlična (če pridemo do tja). Pa nekaj več vetra, nad zgornjo inverzijo počasi v SZ.

Ko modrujemo ob 10.45 na Železniški Erzo, Dule in Milan, so opcije še Slivnica ali Kovk. Danes se javi Dule za furo in gasa dol. Med potjo odpade Slivnica, ki je že 10. Zaradi enostavnejše logistike na koncu parkiramo na Lijaku in gor.

Start zabasan s Poljaki in Madžari. V gužvi začnemo postavljati. Prvi potegne Erzo, nekaj za njim jaz, čez nekaj časa še Milan in Dule.

Najprej malo iščem, potem dobim močan steber do 1400, kjer butnem v razrukan strop (a se je inverzija dvignila?). Naprej na Zmajarsko, kjer ne dobim nič uporabnega in popravim pred Čavnom in na Kuclju in mimo Modrasovca nizek priklapljam Hubelj.

Na Kovku spet naberem do 1200 in čez z -2 na Plaz (600), za katerim se kar nekaj časa matram, da se spajsam na rob in naprej ob robu in pod in nad njim spet razrukano. Čeprav naberem na Šentviški lepo nad greben, pa do Lovske spet močno zgubim in se že globoko pod robom ob pobočju privlečem pod Hieronim na slabih 700.

Nazaj se po polžje (10-15) guncam pod grebenom vedno niže in le vetru, ki tu piha pravokotno na greben (torej J, JZ) se imam zahvaliti, da pririnem pod predor. Tu batina v višave nad greben in do 1400. Vrtiva skupaj z Erzom, ki je po začetnem ovinku do Soče, šele sedaj prišel sem. On iz teh višav naprej proti Anteni, jaz nazaj proti Tabli.

S 1100 se kar peljem čez v smeri Podrte in kar drži (najprej 30 bočno na veter, potem vedno počasneje). Ko me veter že preveč ustavlja (15), se zapeljem ven in k Anji.

Zoranov let

Milan in Dule sta tudi že dolgo na tleh.

Duletov let
Milanov let

Ko pospravljam, pripelje mimo Franček (Unuk) in me naloži. Naprej do Erza, ki je pristal na mojem standardnem travniku.

Erzov let

Ker smo bili predvčerajšnjim na startu tako pozni, danes Erzo že zjutraj priganja za čimbolj zgoden odhod na Primorsko (pa itak bo kasneje še pokrivalo). Inverzija na okoli 800, pa močnejši JZ, Z, više SZ, termika tudi malo slabša kot v torek.

10.00 Železniška: Erzo, Dule, Milan in jaz k Pojetu in gasa dol. Z Alešem na start, kjer smo (z nemškimi sopotniki) prvi.

Piha zmerno (na momente še V) in takoj postavimo in v luft: Jože, jaz (ko vidimo, da je Jože končno pobral nad start), Erzo, Dule in Milan taktično zadnji.

Na momente močno butne gor (še neformirani stebri, pa še ob inverzijo butajo), vendar kar iščem, da končno za V robom le najdem lepše dviganje skozi inverzijo do 1400. Naprej do Zmajarske in bolj spredaj mimo Čavna. Tu je spet razbutano vse do police pod Modrasovcem (s 50+), tako da se kar
nizek zapeljem naprej čez na Hubelj. Na sredi dobim rahlo dviganje in pridem nad greben in potem do Podrte, kjer naberem do 1200 in čez.

Kar noče mi lepo prijeti za Plazom in se moram spet pomatrati, da najdem močno dviganje čez greben. Naprej mimo Table tik nad grebenom. Še na Šentviški popravim lepo nad greben in potem kar v dviganju nad Hieronimom do Antene, kjer sem s 1400.

Ker nameravam nazaj, obrnem ven nad dolino in v veter. V razgonjenem dviganju mi gre kar gor do 1550 blizu pod bazo, vendar naprej le med 5 in 10. Nekajkrat mi pokaže minus, tako da se mi ne da več polževo riniti v veter in se obrnem proti Postojni in z 70 in -2 malo naprej od Hrašč. Nad tlemi lepo obrnem v veter in me po liftu (rahlo rikverc) spusti na tla.

Zoranov let

Ko se že bašem iz zica, pa pride sunek, ki pošlepa padalo in zic in zafeclja štrikce, da se potem eno uro ukvarjam z razmotavanjem…

Erzo javi, da je na drugi strani AC.

Erzov let

Dule je že kmalu pristal blizu letališča v Ajdovščini.

Duletov let

Jože pa šel do doma pogledat, kako gredo dela na cerkveni strehi.

Pojetov let
Komentar leta:Ker je avto pod Lijakom, sem šel kar po zraku pogledat kako se strha dela v Vnanjih Goricah na cerkvi. Fajn gre.
A ne bi verjel, če ne bi videl, da se lahko tako nizko čez gmajne na Barje prileti. [14.3.2019 15:31]
Andrej Erznožnik : Noro, na Nanosu ko smo se v bazi razšli mi je bilo jasno kam greš, nisem pa si mogel mislit, da je mogoče do Barja [14.3.2019 16:39]

Erzo prvi dobi štop do Vrhnike. Meni pa to rata z dvemi štopi in vmesnim pešačenjem od Postojne do AC.

Milan pa je nabiral km do prvih večernih poročil in je najbrž spet zmagovalec dneva.

Milanov let

Alenka Mausar : Bravo vsak dan več km z Epicom  [14.3.2019 18:29]
Boštjan Kavčič : Si se prou s ketne strgu  [14.3.2019 18:31]
Milan Velkavrh : Zoran hvala za bundo, bi bla kr kriza drugac  [14.3.2019 18:35]
Zoran Gaborovič : Sem te vsaj z bundo podprl do ZMAGOVALCA DNEVA. A zdaj boš serijo kar z zmagovalcem kombiniral 😉 [14.3.2019 18:37]
Zoran Gaborovič : Čestitke ponovno !! [14.3.2019 18:38]

Še vizualizacija

Danes je sicer še JZ, vendar naj bi popoldne že deževalo. Zato se zjutraj odločim za projekte JZ od LJU, saj je še vsa Primorska in Kras v soncu.

Ko se že peljem proti Vrhniki, pokliče Mega, da je zaradi zemeljskih razlogov v Cerknici in da se mu zdi, da bi lahko Slivnica bila danes.

In se dobiva na Pumpi. Medtem je spet pojačalo na 11, ampak Mega zapelje gor, da vidiva v živo. Nekaj je svežega snega na S strani, J pobočja pa že skoraj kopna.

Resda kar piha, vendar ne deluje premočno (postaja pravi, da je 6-7/10,5) in je zaenkrat še kar sončno. Postaviva in v primernem trenutku potegnem in lepo odletim. Žal pa se ne morem spraviti v kokon in motovilim, medtem ko mi lepo piska za gor. Končno sicer uspem, vendar si gurtne spodnjega dela sedeža ovijem okoli leve noge, da me pošteno šponajo. Kmalu se adaptiram in se potem lahko posvetim letenju.

Najprej gre lepo gor, sem na 1400 in kmalu že vrtiva skupaj z Megom. Ko pa se prestaviva na Z rob nad Cerknico, pa iz lepega jadranja in vrtenja naenkrat padem ven (preveč naprej ?) in z -3 potonem dol, da sem takoj na višini grebena. Rešujem se nazaj pod vrh in tudi naberem do koče, ampak več ne gre in preostali čas do napolnjene debele ure drajsam po grebenu sem in tja. Mega medtem vozi večino nad vrhom, tudi ven proti jezeru, da po svoji točno napolnjeni 1.00 uri pristane pri Pumpi.

Megov let

Jaz pa še kar nekaj minut drajsam (saj niže piha lep J, ki kar drži), preden se mu pridružim.

Zoranov let

Nepričakovano v redu jadranje.

Še vizualizacija.

Po včerajšnjem bolj ali manj deževnem dnevu, za danes obetajo sonce. S, SV pa bo okoli 12h začel (predvsem na Primorskem) obračati na J, JZ. Gradient je zjutraj fantastičen in termika bo po napovedi šla do nebes. Seveda Lijak (ampak lahko malo kasneje). Mega ne more, ker pa je tudi sam pogledal napoved (»danes bo Kras…«), nam samo vošči lepo letenje.

Ob 12.30 na Železniški midva z Milanom k Erzu in po stari cesti (na AC zastoji od Unca dalje do Razdrtega – nas opozori že predčasno Dragan=Air Panonia) čez Podkraj in Col dol v Ajdovščino in pod Lijak.

Le nekaj padalcev je že visoko v luftu (2000). Aleš že čaka s kombijem na nas in gor. Še nekaj jih čaka na startu, saj sunki prbijajo 10+. Z Erzom začneva takoj postavljati (jaz danes že I.klaso z Mentorjem 5), Milan (in ostali) bodo še malo počakali.

Erzo izkoristi trenutek umiritve in se odlifta v višave. Potem pa nabija, da kar nekaj časa čakam. Le še Valiča, ki prideta gor z ekipo, postavita in malo počakata (kaj češ, služba je služba…), da po znaku Čopija (ki na robu nadzoruje veter) odletita. Še zame popazi na veter in mi da znak in še jaz v luft.

Zlasti od Lijaka do Zmajarske so res močna dviganja (tudi do 6) in ko tu naberem na 1700, se zapeljem daleč ven nad dolino in proti Ajdovščini. Le eno bazo vmes poberem na 1900 in potem nad dolino zunaj mimo Modrasovca. Tu pa mi gre samo dol, tako da pobegnem v pobočje Hublja in do Kovka, kjer (po kratkem iskanju okoli Podrte) spet naberem na 1200 in čez na Nanos. Drži in gre občasno tudi gor, tako da se naprej vozim

visoko nad grebenom. Občasno še nekaj naberem le s kakšnim obratom (tu je spet bolj razrukano), da pridem nad Hieronima s 1600. Tu je precej dinamično in čeprav me mika, si ne upam kar zadaj zapeljati počez čez Nanos, ampak grem spredaj pred Anteno. Že to me spusti 300m, za vrhom splakne dol in potem se peljem v precej položnem letu (s kakšnih -0,8) še nekaj naprej od Hrašč.

Zoranov let

Simeon Klokočovnik : Lepo [12.3.2019 18:19]Janez Kocjan – JanKo. : eeeee, lepa Zoki, lepa! ;)) [12.3.2019 18:44]Frenk Lokovšek : Bravo Zoran, extra lepa za tak dan…. [12.3.2019 19:57]

Erzo javi, da je pri Postojnski jami.

Erzov let

Med mojim pospravljanjem že organizira reševanje svojega avta izpod Lijaka (Air Panonia). Dragan pride k Anji in še kar nekaj časa čaka Milana, ki nabira kilometre za zmagovalca dneva.

Milanov let

Uroš Novak : To si se pa na Slevci navadu! [12.3.2019 20:22]Janez Planinšek : Bravo, zaenkrat zmagovalec dneva! [12.3.2019 20:34]Andrej Erznožnik : Itak, to je naše zadnje železo v ognju. Mal prepeva ko žge veter na štartu, počaka, “zadnji” štarta in res zadnji pristane [12.3.2019 21:09]Srečko Završek : Bravo. [12.3.2019 21:27]Zoran Gaborovič : BRAVO ZMAGOVALEC DNEVA !! [12.3.2019 21:28]

Medtem se z Erzom dobiva (jaz s prijaznim štopom) v Minutki v Postojni, kjer čakava Milana, da končno pripelje Erzov avto (še nazaj pod Lijak so peljali Trudna po avto…).

Potem pa samo še k Megu s štrika snet mojega posušenega Mentorja 3.

Še vizualizacija naših letov:

Glede na ta močen JZ zadnjih dni sem že včeraj navijal, da gremo na tržaško obalo. Razen Jeana, s katerim zadnje čase močno lobirava za tja (da o svojih ogledih preteklih let in Jeanovega v soboto sploh ne govorim), ni bilo nobenega zanimanja, prej nasprotno. Še dobro, da včeraj nisem nikogar prepričal (vsi so verjeli da bo premočno), saj so včeraj curili vsi, ki so bili tam.

Danes pa je napovedanega še več vetra in ko od ranega jutra spremljam kamero in vremensko postajo na Vejni (8-10 JZ), se mi zdi, da bi danes bilo vredno iti pogledati. Ko še Jean pošlje SMS »danes je ta dan«, sem zase odločen. Pokličem še Ukija (ki je že zelo lačen letenja in gre, pa čeprav tudi samo na izlet), Mega, Pojeta in Erza (ki malo cinca, dokler ne sliši, da gre tudi Poje)  in smo zmenjeni. Jože gre že predčasno na Primorsko zaradi svojih obvez in se nam bo pridružil.

Okoli 13h na Železniški Uki in Erzo, pa še Domen se pojavi po dolgem času in dol. Na Uncu se naloži v LCja Mega, Jean pa k Domnu in naprej.

Ko smo že v Italiji Erzo ugotovi, da je Klemenčič že na LiveTracku in minutko kasneje pokliče Jean iz drugega avta isto… Do Sv.Križa po AC in pred izvozom že zagledamo štiri padalce v luftu (Matjaž Klemenčič, Miha Slamič, Tomaž Bavdaž in Jošt Napret), potem pa po ozkih uličicah do razglednika (Vedetta Slataper). Tu pa že panika (kljub močnemu vetru pri razgledniku so padalci že v luftu in torej ni dileme…).

Minutka dol na start, kjer piha močno, a sprejemljivo. Na to, da ni problem starta, ampak pristankov, ki jih ni, v trenutku pozabimo (v osnovi smo se pripravljali, kako bo, ko bomo pristajali v morju in kako ustrezno zaščititi elektroniko, da o rezervnih oblačilih v nepremočljivi vreči ne govorim…).

Takoj začnemo postavljati in kdo bo prej v luftu: Erzo, Jean (brezbrižno čez Zorana), Mega in jaz (Uki me prijazno počaka in z Domnom mi raztegneta padalo). Uki je tudi odločen, Domen pa okleva, saj je vetra res veliko (na startu sunki tudi do 8-9).

Takoj me odlifta nad greben in konstantno dviguje. Močan laminaren veter, kot ga ni nikjer, pravokotno na greben. Pustim se odnašati v desno (saj je moj edini cilj do Sesljana), čeprav ostali jadrajo proti Miramaru  in nazaj… Naravnost naprej mi ne gre nič in šele ko pohodim gas do podna, lezem s kakšnimi 10 naprej (na stran po rakovo pa okoli 15-20).

Prekrasni pogledi dol na tržaško-devinsko obalo, na hiše na pobočjih in tudi na obali (kjer ni pristankov) je videti nekaj prodnate obale in kakšna majhna plažica se prikaže (eno od teh kasneje izkoristi Jean). Enkrat vmes se pripelje Mega in mi kaže, naj grem čim bolj naprej nad morje, da me ne bo zaneslo preveč nazaj (saj bi šel, pa ne gre, gre mi samo počasi gor in na stran). Sem že blizu 600 in potegnem ušesa in vsaj malo zrinem bolj ven.

Nekateri se že peljejo nazaj (za še eno rundo?). Ko sem že blizu stolpa pred Sesljanom in je jasno, da ne bo problema do plaže, kjer je prvi lep pristanek, sem že sproščen (čeprav me noge od gasa že pošteno bolijo in kolena škripajo prav na glas).

Pa je le problem. Čelni veter me odnaša rahlo v rikverc in tudi na polnem gasu in z ušesi ne gre več naprej. Se že ogledujem nazaj, če bi se reševal zadaj, pa si takoj odmislim. Ko sem že za sesljansko marino malo pod 300, pa le začne počasi lesti naprej. Vidim, da naši predhodniki pristajajo in tudi Mega je med njimi.  

Megov let

Komentar leta:Enkrat pred letom ali dvema smo si ta štart že ogledovali ampak se nam dan ni zdel primeren. Včeraj pa Zoran pride z idejo, da bi šli, Včeraj namreč. Ampak meni se včeraj res ni dalo, ker se mi je zdelo veliko preveč vetra napovedanega. Potem pa izvemo, da so tukaj včeraj leteli in nekateri tudi scurili. Zoran danes spet pokliče, če bi šli in gremo. Hvala Zoran. Lepo je bilo. Veter na zgornji meji, laminaren, le gas je bil veliko v uporabi. Ime štarta pa je Sveti Primož. [10.3.2019 22:08]
Gorazd Širca : Prekoračitev ozemeljskih meja .Nezaslišano. [10.3.2019 15:43]
Marko Lukić : Prestige. Lp [10.3.2019 16:07]
Berto Prodan : Super, se to sploh sme? [10.3.2019 20:38]

Ko pridem nad morje začnem zbijati, potem samo še v levo proti plaži, ki je velik in prelep pristanek (sploh glede na prej…). Žal pa tik pred mano začne zbijati Erzo, ki pristane bolj na začetku.

Erzov let

Komentar leta:Protestiram, pristal sem na 1mnv! Imeli smo se res fajn kombinirano s srečo, saj je včeraj še Ščuka scuru! Hvala Zoran! Hvala Matjaž! [10.3.2019 20:18]Matjaž Klemenčič : Alo domov!  [10.3.2019 19:22]Berto Prodan : To bi jaz tudi. [10.3.2019 20:39]

Seveda ga še malo počakam in sem potem kratek, da stopim dol na samem začetku plaže, kar ima za posledico, da si namočim zadnji del padala…

Zoranov let

Air Panonia : Včasih smo hodili na Napoleonovo cesto, Costiero in v Sesljan plezat, zdaj se pa tam leti… 🙂 [10.3.2019 16:09]

Prečudovito, vsi veseli ko radio !! Mega in Erzo pustita na pol pospravljeno robo in s predhodniki gor po naše avte (žal pa se Domen ni odločil za start in je tudi že začel reševati logistiko). Pristane še Uki, tudi ves vesel.

Urošev let

Komentar leta: Zelo slikovit polet ,pa tudi ravno pravi pogoji ,sploh glede na veter v celini. [10.3.2019 20:25]Berto Prodan : Res v redu! [10.3.2019 20:41]

Jean pa javi, da je po vožnji nazaj moral pristati na eni od plažic na obali…

Jeanov let

Pod 200 nič vetra, nad pa 10+. Vsake tolko kakšna manjša plažica za pristat. Noro lep teren za jadranje

Ko pridejo z avti k nama z Ukijem, se od veselja še malo pofotkamo.

Potem pa še na zaključno druženje v AvioPub in … k Megu, da za vsak slučaj splahnemo in obesimo moje padalo…


In še vizualizacija naših letov