Razen nizke inverzije je danes izmerjena krasna sondaža, večinoma idealen JZ, več sonca na Primorskem in visoka termika. Erzo že zjutraj začne zbirati jato za Slivnico. Kljub taki super napovedi mi po glavi hodi druga želja: odleteti z Velike Milanije. Kar nekajkrat sem bil že na njej, tudi s padalskimi očmi, nazadnje z Jeanom, ki je odletel, sam pa nisem imel dovolj poguma za start v močan veter, ki je z oblaki občasno prekrival start in greben Volovje Rebri.

In ker sva danes z Alenko za izlet v ta konec, se peljeva pod lepimi bazami mimo Unca, ko jata že navija v višave 2000m +. Pa še kužka Connyja peljeva zraven na izlet.

Nad Volovjo Rebrijo modrina z bazami, ki hitijo od Z, zadaj proti Snežniku velika temna baza. Iz Šembij z LCjem pririneva do travnate planote pod vrhom. Alenka takoj s Connyjem naokoli, sam pa ocenjujem situacijo. Daleč je po dolini ven do Šembij… Vetra je tudi veliko, tako da projektna klasa odpade. Najprej razmišljam, da bi Mentorja3 kombiniral s tangicami (ki nimajo gasa), pa se glede na konstanten močan veter odločim kar za B klaso (težka oprema z Mentorjem3).

Po kolovozu gor na pobočje pod skalami, kjer je  lep prostor za start.

Takoj razpakiram in pripravim robo, le padala ne raztegnem v tem vetru. Raje ga izmerim. Dokaj konstantno 7-11/13,4, Z direktno od Šembij. Pustim robo in se pridružim sprehodu. Pri fotkanju je glavna zvezda Conny.

Počasi se velika baza zadaj oddalji proti Snežniku in se zdi da je vetra malo manj. Ko sem nazaj pri robi izmerim 5-9/10, občasno pa se na kratko umiri.

Še pol ure posedam,

potem se do konca opremim in raztegnem padalo, naredim zidek in čakam. Padalo Connyja razburi in se kar sam odpravi užaljeno za pobočje proti avtu.

Ko se mi zdi, da je primerno, potegnem in me atraktivno odlifta v zrak.

Najprej me malo dviguje, peljem direkt v kontra veter,

poskušam desno ob pobočju, pa gre naprej le okoli 15. Ko pridem čez dolinico, me pred hribom Bela ovca veter skoraj ustavi (le še 7). Vendar drži in ko sem okoli vogala, gre spet malo hitreje.

Nekako pririnem do Milanke, potem pa me začne (sedaj že SZ, ki se zliva čez greben desno) samo še splakovati dol.

Zapeljem stran od grebena in najdem primeren prostorček za pristanek. Po nekaj guncanja v nasprotnem vetru stopim na tla.

Zoranov let

Dolgo želeni novnov(nov) se je le uresničil.

Se že včeraj pogovarjava z Jeanom za morebitno Strmco, saj napoved za danes ni obetavna. Veter J smeri dopoldne šibak, termike nekaj, okoli 13h pa naj bi bila SLO že bolj ali manj pokrita in veter naj bi obrnil na SV.

Danes najprej razmišljam o projektih, pa me Dule začne palit za čimprejšnjo Strmco in sem v akciji. Ob 11h na Železniški sam z Milanom, saj Dule odpove.

Z LC pod Strmco, kjer se pridruži Jean (in Misty). Na startu kar piha, tako da je Jean kar pri LCju že v luftu, ko midva še pešačiva do starta. Postaviva (jaz z 2.klaso = Mentor3 z zaprtim zicom) in potegnem, ko malo manj pihne … in scurim v dolino, saj je veter bolj ali manj usahnil, le tik nad tlemi malo drži.

Zoranov prvi

Samo naberem in v Jeanov avto.

Milan je potegnil nekaj za mano in po malo malo daljši borbi scuri na pristanek, kjer ga že čakam z avtom.

Milanov prvi

Jean toplanda.

Jeanov prvi

Ko prideva z Jeanovim avtom z Milanom na vrh, spet nekaj piha, ampak šibkeje kot na samem začetku. Midva takoj na start k drogu in spet v luft, medtem ko Jean taktizira.

Kot prvi spet zacurim in se v spodnjem delu rešujem na nekih mehurčkih še nekaj časa, da na koncu že drajsam po pristanku.

Zoranov drugi

Milan pa je ob meni kakšno minuto za mano.

Milanov drugi

Jean medtem na startu čaka in opazuje, kaj se z nama dogaja. Seveda moramo gor (oba avta sta gor), in oba pospraviva, ker imava teh curaž dovolj za danes. Jean pa pride po naju s svojim avtom.

Na startu pa spet nekaj vetra, ko pridemo gor. Milan bi malo groundhandlal Kinga in ga potegne ven, Jean pa tudi začne dvigovati svojega, sam pa posedam.

Pa veter vedno bolj jača in Jean se odloči za v luft. Lepo ga dvigne in pojadra. Milan je takoj na obratih in odide proti startu, jaz še malo cincam in potem potegnem 3.klaso (projektno klaso – tangice z Rookom) in za njim.

Milan starta in lepo zajadra, tako da sem tudi jaz prepričan. V luft in potem drajsam levo in desno do onemoglosti. Jean vmes toplanda na Lipovcu.

Jeanov drugi

Starta in čez nekaj časa toplanda še na Petriču.

Jeanov tretji

Midva z Milanom pa še kar sem in tja, dokler Milan ne gre preveč mimo Lipovca in na povratku prenizek po pol ure zacuri.

Milanov treji

Jaz pa zgoraj v višavah dokler ne začne rahlo kapljati, potem pa naravnost ven nad dolino, medtem ko Jean toplanda.

Jeanov četrti

Kar drži, tako da se šele na koncu travnikov obrnem in nazaj do pristanka.

Zoranov tretji

Med pospravljanjem Erzo javi (?!) da prihaja s šoferjem (Dule) in naju bo zapeljal gor. Potem pa ju ni od nikoder in ne odgovarja več na telefon, medtem pa Jean (ki ne ve za najino kombinacijo) pride z LCjem po naju. Ko smo gor, se izkaže, da Erzo že štartuje, saj je bila zaradi kapljanja takšna panika, da sta se kar sama mimo odpeljala gor na start.

Z Milanom se samo odpeljeva, ko Jean še pospravlja robo. Erzo pa nabere in se odpelje na Planinsko polje.

Erzov let

Danes obrne veter na Primorskem na JZ, Z (na Gorenjskem je više še nek SZ). Od Nanosa proti SV SLO pa je JZ veter napovedan vse močnejši, in res so že zjutraj na Slivnici sunki tudi 16m/s. Tako je jasno, da gremo spet na Lijak (ampak danes 2 uri prej).

Ob 11h na Železniški Erzo, Dule in jaz z Milanom do Unca, kjer vsi presedemo k Megu in dol. Jean okleva do zadnjega in se uskladi s Francijem (Revnom), ki gre dol na družinski tandem.

Na pristanku gužva, čakajoča na oba kombija. Na srečo nas pet naloži ekipa 777 in gor. Na startu še večja gužva, kar nekaj padal že visoko v zraku (glede na večerne rezultate bi morali priti sem še kakšno uro prej) vsepovsod. Veter nažiga, da večina okleva, startujejo predvsem HR (jutrišnji tekmovalci ?).

Vseeno kmalu postavimo in v luft: Mega, Erzo in jaz (mene vzame kar iz sedenja na tleh…). Takoj sem v višavah na 1000 in na Danijela, na nivoju starta nazaj na Lijak, kjer pa začneva vrteti skupaj z Erzom (ki je medtem že prišel s Škabrijela. Mega ima težave z gasom. Erzo naprej na Zmajarsko, jaz naberem na V robu še malo više do 1400 in za njim. Popraviva na Zmajarski in naprej. Ker imam več višine, se kar peljem naprej mimo Čavna, pa začnem curiti. Medtem, ko Erzo popravi pred Kucljem nad greben, jaz ne dobim nič (razen razmetavanja, saj je Z in celo SZ kar močan pod grebenom – občasno tudi 55). Sem že na 700 pod Malo goro in se že vidim splaknjenega v Lokavcu, pa na spodnjih gričih nad Stomažem dobim neko dviganje, ki me po nekaj obratih (5 nazaj in 55 z vetrom) dvigne na 1000 pod Malo goro in potem se s samo zapeljem na Kovk (max 72 km/h).

Čez dolino me kar dviguje, tako, da sem lepo nad Hubljem in se v dviganju daleč zunaj odpeljem kar proti Vipavi, medtem ko je Erzo pobiral na Hublju in na Podrti. Čeprav je bilo ob našem startu na Kovku tudi 13, je sedaj kar nekaj padal proti Nanosu in nekaj že tudi nazaj.

Na Plazu sva spet skupaj z Erzom nad grebenom. Erzo bolj zunaj, jaz v rodeu bolj ob in nad grebenom do Hieronima. Tu še nekaj razmetanega dviganja, tako da še malo podaljšam in nazaj.

Nazaj pa razmetavanje gore-dole proti vetru 10-20. Erzo je vedno bolj pod grebenom, medtem ko se jaz borim ob grebenu in nekako rinem naprej. Erzo pristane pri Podnanosu.

Erzov let
Andrej Erznožnik : Sem se točno spomnil zakaj že včasih nisem maral po Nanosu letet nazaj [28.2.2019 16:14]

Pred Tablo me spet dvigne, še popravljam za Plazom na 1150 in čez. Najprej lepo drži, ko pa se približujem pobočju Kovka, pa vedno hitreje dol in vse počasneje naprej. Ko mi pokaže samo še 4 naprej, obrnem ven, pa me tako bremza, da ni šans do Anje in se zapeljem poševno do Zemona.

Zoranov let

Mega je tudi že na tleh na Lijaku.

Megov let
Megov Komentar leta:Vzletim in poskušam pohodit gas, pa ga z nogami nikakor na najdem. Preden sem ugotovil, da se mi je na desni snel s padala sem ga že zbrcal tako globoko, da se je tudi s škripca v sedežu snel. In potem 20 minut garanja, da sem ga spravil v funkcijo. Sem si skoraj izpahnil desno roko, da sem zatipal mesto kjer je pritrjen škripec in porem štrik zbasat skozenj, pa skozi luknjo v boku zica in nazadnje vpet na padalsko gurtno. Da se ti zmeša. Tega padala brez pospeševalca enostavno ne znam peljat in sem bil prezadovoljen, da mi je uspelo. No potem je bilo pa fajn.  [28.2.2019 19:34]Janez Kocjan – JanKo. : jako “oportuno”!? ;)) [28.2.2019 17:47]Air Panonia : Če si vse to počel in še letel…:°)….imaš še ogromno rezerve za veliko večje podvige. Srečno. [28.2.2019 20:57]

Malo za njim je pristal tudi Dule, ki je startal precej za nami.

Duletov let

Milan je po težki borbi scuril v Lokavec.

Milanov let

Jean pa je najprej asistiral Franci-tandemu, potem pa se nekaj časa drajsal okoli Lijaka (in naveličan kot prvi med nami pristal).

Jeanov let

Še vizualizacija naših letov:

Končna se ta SV/burja začne umirjati in lepa termika, ki je danes napovedana, naj bi (predvsem na Primorskem) okoli 14h že premagala splošni veter. Najprej je v igri samo Lijak, potem se Milan spomni še na Zavrh, v katerega tudi jaz še bolj verjamem.

Ampak na koncu vseeno prevlada Lijak. Ob 13h na Železniški Erzo, Dule in jaz k Milanu do Logatca, kjer presedemo v avto Boštjana Kavčiča. In čez Kalce gor in čez Col dol, saj je AC pod Nanosom zaprta v našo smer. Aleš nas čaka s še štirimi potniki in gor.

Na startu kar konkretno piha in z Erzom takoj postaviva, medtem ko ostali trije cincajo. Erzo v luft, takoj za njim jaz in v lepem liftanju nad greben. Pred startom in na Z pobočju, desno od starta najprej lepo naberem(va), potem pa se začne curaža. Erzo poskuša na V robu, pa je ob povratku že kritično nizek. Inverzija (mrč, ki je bil ob prihodu nizko nad dolino) se začne dvigovati nekje na višino starta in potem je samo še borba tu in tam do plafona, ki nas ustavlja.

Tudi ostali (na startu je po najinem odletu veter popolnoma usahnil) se počasi spravijo v luft.

Po napolnjeni uri pristane Erzo.

Erzov let

Ko se meni napolni ura, tudi sam zapeljem dol, pa dobim na spodnjih obronkih spet neko dviganje, tako da drajsam še okoli ½ ure v zahodniku, ki ga je pri tleh kar nekaj (celo naberem spet do starta), da končno pristanem.

Zoranov let

Boštjan pospravlja zraven mene.

Boštjanov let

Kmalu pristane še Dule.

Duletov let

Milan pa se z vetrom odpelje do Šempasa in nabije Erza (ampak to bi lahko naredili tudi ostali in potem bi bil vrstni red drugačen 🙂 ).

Milanov let

Danes (kot je tudi v soboto in nedeljo) v višinah še vedno nabija SV, v nižinah pa naj bi bilo manj vetra. Zato nadaljujem tam, kjer sem v petek končal. V petek je tu rahlo kapljalo, danes pa je pretežno sončno.

Ampak nov udarec: vrh griča, kjer je Erzov start in Pojetova ponovitev v dveh fazah, je danes preorano polje. Domačin opazi moje obupano ogledovanje od spodaj (v resnici ga zanima, kaj počenjam tukaj) in mi svetuje, naj se od zadaj le odpeljem gor, saj čisto na vrhu, kjer je svet njegov, ni zorano (in me pooblasti, da lahko delam gor kar hočem). In se res naokoli zapeljem gor.

Na vrhu, ki je skoraj ravnica res ni zorano in bi se dalo postaviti in potem odlaufati po frišnih gromadah zemlje. Toda udarec za udarcem: piha popolnoma z desne nek J, JV, namesto SV. Pa si grem ogledati še desno pobočje pod šibje in tam bi se dalo odleteti tudi v J smer.

Postavim, počakam, da lepo pihne gor, ga hrbtno dvignem in poletim v dolinico.

Zoranov let

Reinfuzo v LCja in na nadaljne oglede.

Naslednja lokacija (tip Erzove zloglasne terasaste konfiguracije) je spet namenjena S, SV vetru) piha pa strogo od zadaj in od strani. Nekajkrat poskušam, ko veter usahne, pa mi padalo vedno odrola naprej ali na stran in celo dol čez teraso. Ko me enkrat še pošlepa sunek vetra imam zadosti za danes in si odtlej samo še malo ogledujem okoliške griče…