Za danes pa je napovedanega tekom dneva veliko JZ vetra (tudi po Primorski) in močni nalivi in nevihte in sploh nemogoče za letenje (tudi po PP ni izgledov…). Ampak Alenkin sin nadaljuje danes svojo SPP preko Vremščice.

Zato smo že ob 7.00 na Zg.startu. Alenka s sinom proti vrhu, jaz pa si bom medtem malo pogledal, kako je na startu.

Nova postaja lepo kaže sunke V 11.2, pa tudi stari smerokaz in trakci se strinjajo. Sedim in občudujem jutranjo naravo, zraven pa opazujem dogajanje spodaj na pisti letališča, kjer se preganjajo sem in tja z avti in snemalnimi vozili. Že videno nekaj podobnega pred leti, ko so sem in tja prevažali klavir…

Nebo se pokrije od V in veter rahlo pade (sunki samo še 9). Najbolj me moti V, kar tu pomeni rahlo z leve od zadaj. Grem po robo v LCja in počasi razvlečem Mentorja5 precej poševno v smeri pobočja. In se počasi naštimam – bom malo dvigoval, če nič drugega. In ko malo manj pihne, dvignem hrbtno skoraj pravokotno na pobočje in lepo stabiliziram in sem že v zraku.

Na levo ob pobočju gre komaj kaj naprej (obteka JV), na desno 50). In se odpeljem počasi bolj ven, saj me samo splakuje dol. Enkrat sicer poskušam zavrteti, pa piha premočno vzdolž grebena, tako da se odpeljem ven, saj sem že nizek. Stojim skoraj v veter, da držim smer in sem res že nizek, pa me vseeno toliko drži, da pridem skoraj do piste. Ne vidim problema, saj se oni snemalci in avtomobili vozijo sem in tja in mi je jasno, da zdajle ne bo nobeno letalo pristajalo. In lepo pristanem na travniku.

Zoranov let

Še predno pa se izmotam iz sedeža že pripelje črni LC kar počez čez pisto. Ni mi jasno, kako bi Alenka že prišla po mene, saj prejle ob startu še ni prišla nazaj z vrha. Sploh pa mojega LCja ne bi nihče peljal takole počez čez letališče !!

In skoči iz LCja (očitno ne mojega) šefica letališča, ki začne vpiti name, kakšne zakone vse kršim in da tudi postaje nimam, oziroma, da se nisem odzival na opozorila. Pokažem ji postajo (ki sem jo imel prižgano in nastavljeno na uradno 147.800) in povem, da nisem sprejemal ničesar, pa mi pove, da jo moja frekvenca ne zanima in da bi moral poslušati njeno. Povem, da tega nisem vedel (tega nisem slišal ne v učni fazi, pa tudi na nobenem od kasnejših predavanja ne), da pa sem z vrha videl, da se že vse jutro po pisti snema in logično sklepal, da ne more priti do nobenega incidenta. To jo je še bolj razjezilo in mi pove, da je letališče zakupljeno za snemanje in da je bil v zvezi s tem izdan NOTAM o zaprtju tega zračnega prostora. Seveda takoj priznam, da sem NOTAM spregledal (saj od zadnjič – cca mesec nazaj – ni bilo govora o nobenih vojaških vajah, letalskem mitingu ali čem podobnem), se posujem s pepelom in počasi se debata umirja, sploh ko spremljajoči šofer/varnostnik priganja, da se čimprej odstranimo iz snemalnega območja, da lahko nadaljujejo prekinjeno snemanje. Celo prijazno me kar z njihovim LCjem zapeljejo proti hangarjem za pisto, da čim prej sprostimo območje.

Tu se na koncu prijazno razidem s šefico in v miru pospravim opremo.

Zvečer preverimo na Sloveniacontrol in je res bilo letališče zaprto in to v ogromnem cilindru med skoraj Vipavo, Postojno, vključeno Pivko , Kozino, Sežano…. In se sprašujem, kakšna je bila današnja dejavnost na letališču, da so bile potrebne take omejitve ogromnega okoliškega zračnega prostora…

Danes imamo v planu bolj civilni dan s pohajanjem na Polhograjsko Grmado. Pa me jutranji Jožetovi skoki spomnijo, da imam točno na teh dveh njegovih lokacijah tudi sam beli piki.

In sva z Alenko že na prvi (hoja na Grmado pa potem…). Kljub napovedi močnega Z v dolini nič vetra, na vrhu prve krtine pa piha rahlo od zadaj po hribčku dol.

Ko potegnem prvič, me ne odlepi, tako da samo podrajsam po tleh kot v risanki.

Ob pomoči je Rook spet hitro pripravljen kljub tečni praproti na vrhu. Drugič počakam, da res nič ne piha od zadaj in lepo speljem in dol na travniček pred potokom.

Zoranov prvi skok

Druga pika je kar pod cesto na Babno goro. Lepo strmo.

Rinfuzo iz LCja in ob pomoči je Rook hitro postavljen. Pa še lepo rahlo po pobočju gor piha, tako da samo potegnem in sem že v zraku in se z lepo višino kar peljem naprej in naprej … in še kar malo naprej na travnik spodaj.

EZoranov drugi skok

Sedaj pa na Grmado.

Danes obrne veter na Z, JZ brez napovedi ploh in neviht in ne preveč divja termika. Le jutranja sonda, ki se izboljša šele nad 1400 malo pokvari napoved današnjega najboljšega dneva v tednu. Seveda je najbolj ziher Vipavska), pa še za Slivnico je tudi dobra napoved (pa še kje). Erzo Vipavsko kategorično zavrne (njegov poletni »notam«), mene pa tudi tja ne mika preveč.

11.15 Železniška: Dule, Berto, Erzo, potem pa pride še naslednji avto s Turčinom, Planinškom in Piršem. Dule in Berto se odločita za Lijak, ostali gremo na Slivnico. Na koncu pride še Koc in malo zakomplicira s pričakovano logistiko, tako da na koncu odpelje Erzo naju s Kocem, Turčin pa nadaljuje v svoji trojki do Pumpe, kjer naloži še Emila. Mi trije prestopimo na Pumpi k Megu, še Jean se naloži in vsi gor.

Na startu piha idealno (mogoče malo preveč Z tendence), bazica že nad Slivnico, Emil že postavlja in prvi v luft. Takoj postavimo še ostali in drug za drugim v luft: Planinšek, Jean, Mega, Erzo, Zoran, Pirš, Koc in Turčin.

Na desni proti koči malo iščem in hitro navijem do 1600. Emil se že počasi spušča proti popoldanskemu šihtu.

Emilov let

Jaz vrtim nazaj čez vrh in potem na začetku Blok s Piršem in Erzom zavrtimo naslednji steber, ki ga Erzo kmalu zapusti, midva s Piršem pa vrtiva do baze. Jaz jo zapustim na cca 2100 in čez Bloke v smeri Velikih Lašč. Še eno dviganje dobim na zadnjih obronkih Blok, potem baz ni več in v modrino, kjer še malo vsi skupaj iščemo in brcamo. Večina že pristaja v dolini pod Sv.Primožem.

Piršev let
Planinškov let
Megov let

Erzo je obrnil nazaj proti jugu, jaz se še matram nad Ulako in potem porinem naprej do Rašice, kjer šele ob pristanku ugotovim, da piha kar konkreten SV (?).

Zoranov let

Erzo je odpeljal nazaj do Sodražice.

Erzov let

Turčin pa nekaj kasneje tudi pristane pri Rašici, na drugi strani glavne ceste.

Turčinov let
Turčinov Komentar leta: Ornk’ finesa z malce vetra v hrbet – je še curaža ali je že prelet? [5.7.2019 17:25]Jože Poje : Če je veter v hrbet je: prelet s curažo. Če pa je nasprotni veter: pa je curaža s preletom. [5.7.2019 17:48]Aleš Pirš : Prav si imel ko si hotel na Lijak, saj tam bi imel prelet. [5.7.2019 19:00]

Med pospravljanjem pride do mene možakar in sprašuje, če ne bo tu naokoli nihče več pristal, ker ima v planu daljše snemanje Rašice z dronom…

Koc je bil hitro prizemljen. In že kmalu zapelje Erzov avto proti nam.

Najprej pobere Erza v Sodražici, potem kmalu na križišču pobereta mene; Čez cesto nad Rašico, kjer naložimo še Turčina. Potem pa do ostalih v dolino pod Primoža.

Planinšek si je medtem že naročil sina za prevoz proti LJU (in njim se pridruži še Koc). Mega pa k nam in na Slivnico, kjer se Erzo ne more upreti še enemu letu.

Erzov dodatni let

Jean pa se je na Blokah odločil po svoje in naredil lep trikotnik po bazah nad Rakitno in nazaj do Planine.

Jeanov let
Jeanov Komentar l Luštno skakanje po bazah. Malo za mano in na skoraj istem travniku je z jadrilico pristal še letalski kolega Marjan. photos.app.goo.gl/7jU1hJebD2hY1C568

Ko poberem Erza pri Grahovem, naju najprej v Hoferju ohladi s sladoledom, potem pa se sam dodatno ohladi še v jezeru…

Še vizualizacija naših letov:

Zoran-Erzo-Pirš

Mega-Jean-Planinšek

Danes napovedanega še kar V. Na Primorskem še sploh močna burja. In ker je vse oblačno in pokrito po SLO, se odločim za projekte (dopoldne). Slivnica kaže 12 V in se mi zdi, da bom hitro opravil s kakšno belo piko, ki kaže na V.

Na vznožje Planinske Grmade me je Jože spet spomnil predvčerajšnjim in sem kmalu tam. Z robo od ceste čez el.mreže gor na travnik, kjer se danes pase 100+ glava ovčja čreda (predvčerajšnjim se je ne spomnim…). Piha pa katastrofa: od vrha Grmade (se zliva?) dol po pobočju točno od zadaj (Jožetu pa predvčerajšnjim JV idealno gor…).

Najprej odženem čredo na drugi konec travnika in postavim Rooka na sveže ovčje sranje. Čakam, ko na vratu čutim najmanj in kar nekajkrat potegnem naprej in laufam; vsakokrat mi ga sesuje naprej ali na stran. Potem enkrat speljem, pa me takoj spusti na travo, da še pred ograjo razmažem ovčje sranje v dolžini vsaj 10m (zabeležen P2560).

Nazaj gor in potem čakam dalj časa na cikel, ko res skoraj nič ne piha od zadaj in odlaufam in laufam in … speljem. Na spodnjem delu me celo malo dvigne, da se že vidim na spodnjem travniku vsaj na uradnem pristanku z Grmade. Pa me tik pred cesto spusti tako, da mi je jasno, da ne pridem čez drote in ostro zavijem desno in se zapeljem tik mimo LCja skoraj po vsej dolžini travnika z vetrom v hrbet.

Zoranov skok

Sem kar malo slabe volje, ko pucam drek s tangic…