Tik pred Megovim prihodom pokliče Ščuka, da bi pa Glem mogoče bil ravno pravi za ta veter :-)… Ker bi res rabili neko tolažbo po ravnokar preživeti avanturi, sva z Erzom takoj za.

Ko pride Mega, ga obvestiva spremembi planov in gasa proti avtocesti. Za nami sta tudi Jožef (ki se mu mudi v svojo župnijo) in Reven (ki se mu ne mudi v nobeno župnijo). Zato se počakamo in Reven prisede k nam in se pridruži spoznavanju lepot Primorske, ki so mu povsem tuje (no, kar se mene tiče, sem zadnje čase kar veliko tukaj…). Po avtocesti do Kopra in čez Marezige naokoli na Glem.

Ščuka je že v zraku in jadra ob pobočju. Erzo že med vožnjo gor zalaufa vario in odlaufa na start, da ne bo kaj zamudil. Mi trije pa za njim. Erzo starta, Reven za njim po nekaj poskusih dvigovanja, pa še jaz in na koncu tudi Mega, ki končno tudi dočaka malo letenja. Drug za drugim se po nekaj vijugah znajdemo na travniku v dolini in začnemo pospravljati.

Erzov let

Erzov let

 

Zoranov let

Zoranov let

 

Malo smo se pa le potolažili. Erzo poštopa gor po en avto, potem pa še Reven in Peter gresta gor po drugega.

Takoj ko pride Ščuka dol z avtom, mu prisedem in odšibava naprej po ovinkih na Pomjan. Na ovinku (kjer sem že četrtič) pod vasjo je platojček, danes zgledno urejen. Nekaj skromne travice in vse suho, zaščiteno s skalami in urejeno (ne tako, kot prejšnjič, ko je bilo vse razrito in blatno). S Petrom ogledujeva start in danes se mi sploh ne zdi tako grozen. Le vetra ni nobenega, tako da kaže, da starta danes ne bo.

Kmalu so pri naju Erzo, Mega in Reven. In ko stopi Erzo iz avta, začne rahlo pihati gor (Pomjan ga je prepoznal 🙂 ). Erzo začne takoj postavljati, to požene na obrate tudi Ščuko in že sta pripravljena. Meni se zdi premalo vetra in bom raje počakal… Držim trakec za veter, Mega in Reven postavita Erzovo padalo kar na cesto zadaj. Ko pihne malo močneje, Erzo potegne naprej, ga lepo spravi gor, steče do roba in zavriska, ko je v zraku…

Takoj je že pripravljeno tudi Petrovo padalo. On potegne hrbtno, ga počasi spravi gor, potem pa se obrne in odlaufa naprej in je tudi on vriskajoč v zraku. Lepo ju drži in na koncu pred cesto še vrtita in vztrajata v zraku. Ko pridemo z avtoma dol, ravno pristane še Peter, Erzo pa, vesel kot radio že pospravlja…

 

Erzov OLC prvenstveni

Erzov OLC prvenstveni

 

Erzov komentar leta: Tole niso Poljane, ampak Pomjan, štart, ki je bil odleten preden so Poljane sploh obstajale. Pisalo se je 8.6.1996, tedaj je obstajal le asfaltiran cestni ovinek in 2m ravnine čez katero so stresali smeti in tako štart ustvarili, da je danes dolg svojih 15 m z lepo travico. Ponoviti ga je bilo potrebno za statistiko.

Manca je polagala vse svoje upe v današnji dan (saj je že predolgo hodila za statista na starte in pavzirala). In da ne bi kaj falili, je seveda izbrala Lijak, kot najbolj zihr varianto za izpolnitev želja (potrebe). Ob 1.20 na Vrhniki v LCja Manca in Erzo in na Uncu Mega in brez kolebanja direkt pod Lijak.

Med potjo veter SZ, na Kovku 8/11 burje, ampak Lijak mora bit, ker vedno JE. Zgoraj nad startom črnina in vse pokrito, piha ven iz Lijaka. Nekaj tujcev sicer pospravlja robo po letenju (?), domači in ostali pa sedijo in čakajo, da bo. Pa ni.

Posvet jate: gremo na Trstelj S (na S pobočjih sije sonček), pa Erzo ga še nima. V trenutku, ko se odpeljemo, pokliče Ščuka/Riba/Skuša/Nevidni/Klokan da Slavnik kliče in da garantirano BO (bo šel tudi sam gor, če nas ne bo…).  Pod viaduktom pred avtocesto se ustavimo na drugi posvet: Trstelj (kjer še vedno sije sonček) ali v obljubljeno (neznano) deželo ? Vključimo logiko, ki pravi, da če bo Slavnik zajeb, ostane še vedno Socerb (ki mora bit še do noči). Erzo se odpove 1 kom.garant novnov-emu za zveličanje neznanega in že drvimo nazaj na Razdrto-desno Kozina-cikcak Prešnica-šodr in zabremzamo ob uradnem pristanku v idili  širnih kraških travnikov pod Slavnikom.

Peter ustavi minuto za nami. Pristop v LCja in po ostankih ceste gor na Slavnik, naprej okoli Grmade in parking. Poševno gor na travnik in že postavljamo. Piha rahlo gor ali nič. Še vedno smo skeptični.

Peter potegne in zavrti pod oblak. Erzo s popravkom za njim, Manca in jaz ob budnem viteškem nadzoru in potem še Vitez.

Ko se bašem v sedež, si zbijem telefon s prižganim FlyMe iz kokpita in ga ujamem v naročju, ga zadržim z zobmi, da snamem rokavico in odpnem zadrgo in vtaknem v žep in potem lahko začnem JADRATI. JADRATI z veliko, ker naslednjo uro navijamo, jadramo sem in tja in ven pod oblake in ob pobočju in uživamo, da se vsem smeji. Ko se plohe od zadaj (smer Učka, smer Ilirska) začnejo približevati in ko se nad nami nabere res ena grda črna gmota, se odpeljemo ven in pristanemo. Manca, Mega in jaz na uradnem.

Zoranov let

Zoranov let

Erzo in Peter malo naprej od letališča Črnotiče.

Erzov let

Erzov let

Mi trije pospravimo (jaz imam še manjšo čistilno akcijo mojega bivšega lepega, skoraj novega zica), do Podgorja s Petrovim avtom, kjer skipava Manco in tovor in počasi in previdno gor (Mega res vozi z občutkom). Nazaj grede razloženo naložim v LCja, pa do Črnotič, kjer poberemo še Erza, predamo Petru avto (in ga preveč ne hvalimo za odlično izbiro – da mu ne stopi v glavo…) in se vsi veseli kot radio poslovimo.

Še manjši nakupovalni pohod v Tuš-Kozina pa naprej (nazaj) proti LJ (LJU). Danes je bila pa res TAPRAVA IZBIRA (da smo se pustili zapeljati Ščuki 🙂 ).

Članek "Krila – Slovenska letalska revija" junij 2008, Avtor: Marko Malec

Od takrat, ko je na vrhniki poletelo prvo jadralno letalo vrabec, je minilo že precej več kot pol stoletja. Eden izmed tistih, ki so ga preizkušali, je bil Vrhničan Janez Oblak, zdaj pa že nekaj časa gradi svoje letalo Pegaz.Takšnega podviga se ne loteva prvič. Leta 1991 je izdelal letalo Avid Flayer, ki ga je kupil po kosi in nato sestavil; za zdajšnjega pa je kupil le motor, propeler in podvozje, vse drugo je naredil sam.

Tako bo letalo z izjemo omenjenih delo, pločevine in cevi v veloti plod njegovega dela. Zakaj gradi že več let, pove podatek, da je moral samo za krila narediti nekaj več kot 370 različnih sestavnih delov. Janez upa, da bo njegov Pegaz kmalu letel, saj ga je treba le še pobarvati. Jaznez Oblak je kljub častitljivim letom, saj jih ima že več kot 70, še vedno poln življenske energije in intelektualnega zdravja, kar za pilote niti ni neobičajno. Njegova življenska zgodba je polna različnih doživetij in pripetljajev že zaradi narave njegovega dela, saj je bil rezervni pilot nekdanje jugoslovanske vojske in eden izmed redkih, ki so imeli v prejšnji državi dostop v Natove razvojne centre. Do neke mere je preživeta s skrivnostmi, ki nam, navadnim državljanom, ne bodo nikoli znane in bi bile vredne objave v knjjižni obliki.

O izdelavi Pegaza pravi: "Na podlagi izkušenj, ki sem jih pridobil pri gradnji Avid Flyerja, sem po naročilu neke stranke sodeloval še pri gradnji trupa in montaži motorja na letalu Zen Air, za neko drugo stranko pa sem delal krila na letalu KR 2. Potem je počasi dozorela želja da bi tudi zase naredil letalo, ki pa bi moralo biti boljše od predhodnika, torej avid flyerja. Sredi devetdesteih let prejšnjega stoletja sem imel enkratno priložnost, da sem si z ZDA ogledal veliko letalsko razstavo, na katerih mi je takoj padel v oči eden od razstavljenih modelov. Letalo je letelo izjemno počasi, a bilo hkrati dovolj hitro. Ker sem se izučil v kovinarski stroki, je dodaten jeziček na tehtnici odločitve, pomenila njegova kovinska konstrukcija. Po drugi strani sem videl tudi možnost še kakšne izboljšave ali inovacije na njem. Začel sem poizvedovati, kako bi se dokopal do njega; leta 1995 mi je uspelo pridobiti načrte zanj. Letalo se je imenovalo Pegaz."

Pribljižno dve leti je potreboval za vse priprave, nato je začel kupovati material.

"Gradnja Pegaza se je močno razlikovala od gradnje avid flyerja – tega smo kupili vkosih in nato sestavili, za pegaza pa sem dobil le motor, propeler in podvozje, vse drugo sem moral izdelati sam. Tako je pegaz, z izjemo omenjenih delov, pločevine in cevi v celoti plod mojega dela. Zakaj gradnja napreduje tako počasi pove podatek, da sem moral samo za krila izdelati kar 374 različnih kosov. Zdaj je letalo zgrajeno le pobarvati ga je še treba."

In zakaj se je odločil, da si bo sam izdelal letalo?

"Zelo cenim tisto kar naredim sam. Po drugi strani nisem več mlad in sem že precej let v pokoju. Tako mi gradnja letala daje življensko silo, ki me žene naprej. Imam kaj početi pa še samemu sebi se zdim koristen."

Vsi kovinski deli so "doma narejeni". 

Janez upa, da bopegaz letel še letos. Se mu bo torej po 3000 urah letenja v motronih letalih in malce manj kot 1000 jadralnih urah vendarle uresničila želja, ki jo je gojil že od otroštva, da bi imel svoje letalo, ki bi bilo plod njegovega dela? Če se mu bo, bomo takrat poleg tudi mi in zagotovo boste o tem lahko brali tudi v naši reviji.

Marko Malec

Rezultati 2008 Jadralno padalstvo

3. mesto klubsko KVL – Slovenska Liga 2008
2. mesto Jurij Vidic – Slovenska Liga 2008
5. mesto Primoz Susa – Slovenska Liga 2008
8. mesto Miha Razinger – Slovenska Liga 2008
10. mesto Marko Novak – Slovenska Liga 2008

-Odprava Brazilija 2008

-3. mesto Miha Razinger – Himalayan Pre PWC v Biru

-38. mesto Primoz Susa – skupno PWC svetovni pokal 2008

-Prelet Boštjan Debevec; Lijak (Nova Gorica) – Senj 10.08.2008

-1. mesto klubsko KLV državni prvak v preletih 2008
-3. mesto Jurij Vidic – Državno prvesnstvo 2008
-6. mesto Miha Razinger – Državno prvesnstvo 2008
-13. mesto Marko Novak – Državno prvesnstvo 2008
-19. mesto Primož Suša – Državno prvesnstvo 2008

 

-21. mesto Jurij Vidic 10th FAI European paragliding CH Serbia 2008

-3. mesto Marko Novak – Istra Open 2008
-26. mesto Andrej Erznožnik – Istra Open 2008

-2. mesto Primoz Susa – 8th. Ratitovec Open 2008
-5. mesto Jurij Vidic – 8th. Ratitovec Open 2008
-11. mesto Miha Razinger – 8th Ratitovec Open 2008
-29. mesto Marko Novak – 8th Ratitovec Open 2008 

15. mesto Primoz Susa – PWC svetovni pokal italija 2008

———————————————————————————-

Rezultati 2007 Jadralno padalstvo

-2. mesto klubsko Slovenska liga 2007
-4. mesto Vidic Jurij – Slovenska liga 2007
-7. mesto Primoz Susa – Slovenska liga 2007
-21. mesto Erznoznik Andrej – Slovenska liga 2007

-1. mesto klubsko KLV državni prvak v preletih 2007
-4. mesto Marko Novak – Slovenian open 2007
-5. mesto Jurij Vidic – Slovenian open 2007
-8. mesto Primoz Susa – Slovenian open 2007
-19. mesto Andrej Erznoznik –  Slovenian open 2007

-1. mesto Primoz Susa – Ratitovec Open 2007
-7. mesto Jurij Vidic – Ratitovec Open 2007
-18. mesto Dejan Adamovič – Ratitovec Open 2007