Danes napoved čez dan vse slabše. Ampak idealen JZ. Zjutraj v LJ sonce in če bo kaj, bo čim prej. Pokličem Erza, ki ne more zgodaj, Mega pa je že frej.

In odšibam do Planine, pa da vidimo ali bo Grmada (ker je v Lju v resnici še kar en JV), ali Strmca (če se bo že izpolnila napoved), ali pa mogoče tisti hrib zraven Petriča – novnov(nov) – ki ga je Mega lani odletel (zato ne bo pravi prvenstveni 🙂 ), jaz pa kljub Matejini pomoči ne – ker je bilo premočno. Pod Grmado Mega z robo (preventivno) v LCja in gas gor.

Tik pod Strmco vidiva: človek v luftu – za vogalom vidiva Emilov avto, torej v luftu on :-). Naprej čez gmajno in z reduktorjem gor na vrh in roba ven (cota klasse – Erste klasse ??? – erste classe) in na start, kjer kar konkretno piha. Če bi bil sam, bi mi bilo premočno, z Megom pa je vse bolje, še veter ni tako močan :-). In se opremim,

Mega mi postavi Rooka in potem nekaj poskusov hrbtnega starta in … končno uspem (ko ga končno pravilno, z iztegnjenimi rokami, potegnem – prej je bila trema močnejša in je krivila roke…). Ker veter spira ob pobočju me najprej malo odnese ven, pa kar dol, pa skoraj stopim na tla, pa me le dvigne in sem gor. Kolovratenje s kokonom, končno zlezem not. V veter ne gre in kar visim na mestu, potisnem gas še močneje in obrnem malo bolj v levo in končno začnem lesti ven. Precej močno tonem, ko pa pridem bolj nad dolino, si le upam bolj spustiti z vetrom in pred kamnolomom še malo naberem, tako da z bogato višino preletim Planino (45 km/h) in pred cesto obrnem v veter in se po liftu spustim naravnost dol na blaten travnik tik ob cesti.

Zoranov let

Zoranov let

Pa je ratalo ! Skoraj novnov(nov). Mega po mene in do bal, kjer se razideva. Ko že speljujem, pride še Emil, vesel kot radio, saj je izplenil celo uro lepega letenja.

Emilova dopoldanska uživancija

Emilova dopoldanska uživancija

Emilov komentar leta: Pospravil minuto pred dežjem, drgač pa super.
Komentarji (4)
 

Malo nakladava, dokler naju ne prekine dež, ki se po poti proti Vrhniki spremeni v slapove vode…

Glede na vremensko situacijo je kazalo, da je za danes z letenjem konec. Ampak Manca je končala šiht ob 13h in bi rada danes letela. In sva ves popoldan na vezi, če je kje kakšna luknja. Sicer je našla tudi obdobje brez dežja na Lijaku, ampak sva si bila enotna, da ni vredno tako daleč za nejasen izkupiček zadovoljstva. Končno okoli 17h neha deževati v Lju, v Borovnici pa že prej in glede na Z bi Ana lahko bila.

In se dobiva na letališču in z vso opremo v LCju gor na start. Pod vrhom naju pozdravijo kozice in kozlički in ovčke. Idilično :-).

Pri cerkvici piha idealno kot še nikoli. Ampak šok! Dobesedno ! Vse je zagrajeno z el.pastirjem, da kozlički in backi ne bi kam ušli !! Najprej malo razgledujeva prostor pod ograjo, pa je na poličkah preveč trnja in prenizko. Končno mi je zadosti in začnem puliti količke in polagati ograjo (z občasnimi rahlimi šoki…). Manca je v dvomih, ampak jaz začnem pripravljati cota klase komplet in sem odločen. Tudi Manca postavi pred mano. Malo brifinga, kako zavjugati levo od lipe, se ne zatakniti v položeno el.ograjo, preskočiti stopničko in se ne zatakniti v spodnjo zajlo…

Potegne Manca, se lepo izogne lipi in je v zraku. Jaz potegnem takoj za njo, se malo teže umikam lipi (cota je končno le nekaj večja…) in se skoraj zataknem v ležečo ograjo, vendar ga le speljem na levo okoli in gasa in v zrak. Čeprav lepo  startam, sem zelo blizu krošnjam na koncu travnika. Odpeljem čez in malo zavjugam. Vendar gre samo dol, tako da se zapeljem nad letališče in pristanem ob Manci.

Zoranov let

Zoranov let

Pospraviva, potem pa še ena od identičnih razlag opazovalcema, ki bi tudi že danes začela s tečajem letenja… Gor do LCja, vmes zbudiva Erza in ga podraživa, na vrhu vzpostaviva prvotno stanje ograje, potem pa še na pijačko (in sladoled) v Podpeč. Manca vesela ko radio, saj ji je po X obiskih starta z premočnim vetrom, končno uspelo :-). Novnov zanjo pred hišnim pragom.

Danes se je obetal malo boljši dan in že včeraj sva se z Erzom pogovarjala o Žusmu. Zjutraj sicer ni bilo več napovedano idealno stanje in Erzo celo razmišlja o alternativah (Ščuka-Slavnik…), ampak na koncu pri Rutarju prestopim k Mirku in Erzu in Mirko odgasira proti Celju.

Vmes nekaj telefonske koordinacije in na parkirišču v Loki pri Žusmu se dobimo z Damjanom Čretnikom. Počakamo še Mojco Pišek in z Damjanovim kombijem na start.

Tu sem prvič in start je velik travnik na položnem vršnem pobočju. Žal pa veter piha z J, kar je precej z desne. Skupina Štajercev (AVG, Trglavčnik,…) že postavlja. Postavljamo in čakamo na primeren trenutek. Erzo lepo štarta in le malo izgubi in začne lepo nabirati nad  dežurnim kucljem skupaj še z nekaterimi drugimi.

Štartam jaz, Čretnik za mano po kar nekaj sesutjih padala (zaradi mešajočega vetra), malo kasneje pa še Mirko. Piškova se je odločila, da bo z nekaj ostalimi še čakala. Najprej močno potonem, potem pa ujamem močno dviganje levo od starta naberem skoraj 200m nad start. Potem pa me začne odnašati levo za pobočje in padem iz stebra v močno spuščanjem, ki čez nekaj časa postane kar kritično. Grem samo dol, proti vetru 10, proti dežurnemu stebru ne dobim več nobenega dviganja, zato se obrnem bolj z vetrom. Nikjer več ne dobim nobenega dviganja in na koncu pristanem na travniku hribovske kmetije pod Babno goro.

Zoranova curaža

Zoranova curaža

Mirko scuri na uradni pristanek v Loko, Čretnik nekaj za njim, ostali izginejo. Ko pospravim, pokliče še Erzo, ki je scuril blizu Rifnika pri Šentjurju, nekaj pa jih le uspe nadaljevati proti Celjski kotlini.

Erzov Žusem

Erzov Žusem

Odpešačim dol do glavne ceste in z veliko koordinacije končno pride Mirko do mene, potem pa skupaj po Erza. Najprej še mislimo na povratek in popravca na Žusmu, vendar je že vse sivo in pokrito in Mojca s štarta javlja, da so obupali in gredo dol.

Mi pa rabimo še nekaj tolažilnega. Erzo  skenira okolico, Atlas Slovenije in svoj zgodovinski spomin, vendar ne najde(mo) nobenega smiselnega cilja. Odpeljemo se v smeri Celja in naprej proti Lju, s ciljem, da gremo pogledati Limbarsko goro (ki je jadralsko še nepopisan list).

Ko Mirko odvije pri Blagovici z avtoceste, Erzo predlaga najprej skoraj garantiran tolažilni skok s Krajnega Brda (kjer je že enkrat odletel). Pa uporabnega starta ne najdemo (piha V, preveč z leve, pa visoka trava,…) in se skoraj že predamo, pa pri vožnji dol ustavimo pri križu nad Krašnjo. Najprej malo modrujemo, potem pa se Erzo odloči in začne postavljati v ne preveč močnem vetru na tej krtini.

Meni sploh ni, ampak kaj hočem… začnem se pripravljati v tangice s cota klasse (Mirko se bo odločil, ko bo videl tekočo situacijo). Erzo ujame v drugem poskusu še zadnji trenutek in odleti v jačajočem vetru.

Erzov let s krtine

Erzov let s krtine

Potem pa Mirko raztegne še meni in čakava pol ure v nabijanju vetra in šumenju dreves, ki jih polaga. Ko začne še kapljati, v obupu potegnem (v trenutku šibkosti nabijajočega vetra), pa ga lepo spravim nad sebe in obdržim, ko pa hočem odleteti, me spet močnejši sunek dvigne v zrak in prestavi nekak metrov nazaj.

Imam dovolj in se kar v opremi zbašem v avto. Mirko gasa dol po Erza in na drugi strani doline gor proti Limbarski gori. Žal moramo daleč naokoli do Moravč in po kolovratenju sem in tja končno pridemo na vrh. Tu ni nobenih šans za spodoben start. Malo modrujemo, dvigujemo za vajo mojo coto in na koncu pospravimo. Gremo dol.

Pa Erzo vseeno predlaga na V pobočju, da se ustavimo in pogledamo kako je tam. In tam kaže, da bi se mogoče skoraj dalo: dol po travniku start in potem za jablano takoj na levo in če imaš dovolj višine, čez drevesa na platoju in čez rob (ki pa je kar daleč) na severno stran (kjer so verjetno še rotorji). Ko tako vse naštudiramo, Erzo vzame opremo (in seveda moram jaz tudi).

Erzo postavi, veter idealna smer, malo močan na momente. Potegne malo pocaplja po travi predno se odlepi in nekje na sredi višine jablane zavije v levo in proti robu in… in… obrat in cop nazaj in na njivo. Prenizko za čez, predaleč do rešitve…

Erzov prvi poskus

Erzov prvi poskus

Z Mirkom modrujeva in ko je Erzo pri naju, se odloči še za en poskus z najverjetnejšim zaključkom na travnikih malo niže. Potegne, še kasneje je v zraku kot prej in nizek in odpelje čez drote, zavjuga po izohipsi in pristane.

Erzov drugi poskus

Erzov drugi poskus

No, po vsem tem moram še jaz kaj narediti in ponovim to zadnjo vajo in pristanem nekaj metrov pred Erzom.

Zoranov let

Zoranov let

Tolažilno novnovnov… Mirko po naju in v Moravče še na zaključni pir. Nihče ni prav zadovoljen…

Danes je napovedan enak dan kot včeraj, v resnici pa je že dopoldan za spoznanje boljši. V Lju je kar sončna luknja, drugje pa v glavnem kar razgibane baze, na gosto posejane in grozeče. Piha V (gor in dol). Na Krimu 4/7,5 in  kar zdi se mi da bi bil lahko Zavrh. Ko zdražim Erza je tudi on za. Glede na napoved čim prej, potem bodo nevihte…

Še Mirko se prijavi in ob 11.30 smo na šodru. Avtobus in LCja pustimo na šodru in samo z Mirkovim avtom gor (saj itak ne bomo leteli…). Erzo se odloči, da ne bo vlačil padala na start (saj itak ne bomo leteli…), midva z Mirkom pa si naloživa vsak svoj križ (jaz erste klasse).  In med potjo Erzo  nadaljuje že na vožnji gor začete zgodbe, kaj vse se je dogajalo v mladosti njegovega letenja, ko sta s Sušo v takemle startala in ju je zaugalo…

Do starta tako nama z Mirkom ubije še zadnjo željo po letenju in jasno je, da danes ni pogojev za odleteti. Veter občasno pihne močneje, ampak v splošnem ni pretresljiv (5,5/7,2). Oblaki se pa kar hitro preganjajo in nekateri delujejo prav živahni in v višine napihajoče se potegnjeni (tapravi za pozaugat…).

Najprej čakamo pol ure v takem: Erzo začne s pletjem starta (on bo vsaj nekaj koristnega naredil…), jaz buljim v oblake in veter in stanje na Krimu in kje so deževna jedra in kar se pač še da videt na elektroniki, Mirko čaka na odločitev… Potem se počasi naveliča in začne spodbujati k odhodu na kakšno nižjo lokacijo, kjer bi manj pihalo in bilo lepše vreme (takšno, kjer ne zauga…).  Jaz bi malo počakal, saj sem se počasi privadil na stanje in se mi zdi vse boljše in boljše. Začnem namigovati, da bi mogoče počasi pa bilo. Končno Erzo ugotovi, da je pravzaprav skoraj idealno (razen, da ne vemo, če bo mogoče kaj zaugnilo gori v luftu) in se začne spraševati zakaj je brez padala in odšiba po njega v avto.

Preden se vrne, sem jaz že pripravljen, vendar se situacija spet malo poslabša (veter spet močnejši, malo bolj zaprto…). Postavita še Mirko in Erzo in ko se za moment malo umiri potegnem in sem v luftu. Na mestu me lifta gor, ugotovim, da imam desno komando popolnoma zafecljano in jo moram razvozlavati z obema rokama (še dobro, da me kar gor vleče 🙂 ). Končno je vse po standardih, stisnem gas in se pomaknem malo naprej. Sem kakšnih 100m nad startom in se bočno peljem pred grebenom. Malo navrtim in naberem, se pred Škorpijonom obrnem in zapeljem malo nazaj, ko pride v luft tudi Erzo. Zgodbe od prej so naredile svoje: peljem se spet proti Vrhniki in samo prežim, kdaj bo kaj zaugnilo, tresknilo, od kje bo prišla nevihta itd in sploh ne izkoriščam naravnih danosti, ki bi me brez problemov dvignile še kaj višje… Mirko se odloči, da je zanj premočno in se vrne na nivo šoferja. Erzo je ves čas nekaj za mano in občasno brezskrbno zavrti in nabere (in je najbrž pozabil na zauganje in tiste svoje zgodbe od prej…). Na Javorču še zadnjič malo naberem in se s 45 odpeljem čez avtocesto do stadiona, kjer pristanem v res močnem vetru, ki se izklopi 5m nad tlemi…

Zoranov let

Zoranov let

Erzo me preleti -> postaja Stara Vrhnika…

Erzov zmagovalni let do konca sladoleda

Erzov zmagovalni let do konca sladoleda

Erzov komentar leta: Black Hawk v akciji, 2. dan: Gremo sem – Vrhnika 12:40. V vasi se meni ne da več (preveč sem se napsihiral, ko sem jima razlagal 13 let stare nevihtne zgodbe nad Zavrhom, katerih udeleženec sem bil), saj so vsenaokrog razbesneli oblaki (ane Delux), samo Barje s slabšo termiko kaže skoraj nedolžen značaj. Občutim kako se ima dobro Mega, ko gre brez padala za šoferja, z nami na štart. Danes sem v njegovi vlogi jaz. Višji nivo (ne)letenja. Pilot postane freeman, ki ni pod pritiskom štartati ali ne. Tako se na štartu ukvarja z bonsaii, ki jih je potrebno populiti, da ne postanejo grmi. Piha, pokriva…, točno ob 14h pa se naredi idealno za takojšen odlet proti Vrhniki – daleč naokrog ni oblaka, jaz pa brez opreme. In grem po padalo; ko pridem nazaj ni več enako. Vseeno v luft v lokalno močan veter in zviz damu gledat, če je vsajena repica (krampir) že iz zemlje pogledala.
Komentarji (1)
  • 1.Jože Iskra : Erzo vrtnari! Ko sem šel dva dni nazaj po flance za solato sem razbil avto. Jeb… solato. [08.05.2013 21:47]

Med pospravljanjem zazvoni telefon in pokliče Poje, ki v begu z vetrovnonevihtnega Ambrožarja išče rešitev. Povem mu jo: Zavrh.

Erzo je doma, Mirko se odpelje mimo mene brez slovesa utapljat neletenje v piru. Ko pridem do avta, že kliče Jožef z izhoda avtoceste. Kaj hočem drugega, kot da ga počakam in mu ponudim šoferske usluge. Za vsak primer vzamem sicer lahek komplet, vendar brez resnega namena. Njegov nov rabljen ročnomenjalni ne crosscountry Volvo gor in že drugič danes pešačim na start.

Jožef se na startu malo razgleduje in zmajuje z glavo, ampak povem mu, da je idealno v primeri s prej (pa res piha bistveno manj in zaugajoče baze so precej razredčene) in mu raztegnem padalo. Malo zatem je v luftu in počasi nabira. Jaz z njegovim Volvom dol in na Vrhniko. Erzo kontrolira Pojetov let po postaji in mu daje napotke, kako do njegove hiše.

Jožefov zmagovalni let Zavrh

Jožefov zmagovalni let Zavrh

Ko pridem še jaz tja, Jožef ravno pospravlja, dan je prečudovit in vedno bolj primeren za letenje (kje so tiste popoldanske nevihte ?…). Mi pa še na Vrhniko po avtobus in LCja z vmesnim daljšim postankom na sladoledu Mantova (jaz 3+2 kepi, ostali manj, pa kljub temu jaz še zlata tička…). Bolje kot smo pričakovali.

Jožef pa pod noč še pešaka na Grmado ne da bi (na)povedal :-)…

Tajni Jožefov hike&fly

Tajni Jožefov hike&fly