Zbudimo se v čudovito prvo francosko jutro, vreme nam obeta letenje samo danes ter mogoče še kakšen dan konec tedna. Turistično / padalski izlet je seveda tako definiran. Letimo danes, druge dneve pohajamo okrog.

Gremo na nam najbližji štart, ki je le 30 minut vožnje oddaljen od apartmaja. Ta štart je tudi eden izmed najbolj obljudenih, je najbolj dostopen in lepo urejen. Po navedbah lokalcev tudi najbolj zgodaj začne “delat”. Tisti v Montminu (Col de la Forclaz) je bolj popoldanski.

Zrajcana z optimističnimi načrti se s Timom že zelo zgodaj poženeva v luft. Mučenje v višini štarta, jaz najprej močno zacurim, nato se skoraj iz pristanka poberem nad štart.

Po postaji mi Ana “teži”, naj se že oglasim, ker me želita s Špelo pobrati in še enkrat peljat na štart. Jaz le spustim komande, da odgovorim, da sem pobral, in takrat seveda izgubim steber in zacurim direktno na tla.

Planfait 1

K sreči me v bistvu že čakata spodaj, tako da oblečen samo napokam padalo v avto in sem spet napravljen v 15 min. Tim še vedno vztraja, ampak se nikamor ne odpelje. V luftu je vedno več sond, tako da se eni gruči pridružim in končno namotam na vrh, od kjer gre naprej vse kot po maslu.

Nori razgledi, malce strašljivi, vendar v zraku je tudi kar nekaj JZ, tako da ko rinem čez Entrevernes, ne gre nikamor in ko imam tega guncanja dovolj, obrnem z vetrom nazaj čez jezero. Zasnežene gore so vabljive, ampak skrbi me veter v višinah, pa tudi dolinski vetrovi. Rad bi se vrnil in zaključil let v obliki trikotnika, ampak zaradi vetra se pustim odnesti čez Megève, v Passy gre čez 70km/h, ampak že na sredi doline začne nekaj brcati in ponovno naberem do sredine grebena, na nekih 1700m. Ponovno poskusim povratek, rinem na sever, ampak sem vedno nižji, dolinski veter (okoli Annecya so dolinci običajno iz severnih smeri) me ustavlja, obrnem nazaj proti Passy-u in z vetrom do Servoza, saj se mi Mont Blanc v soncu vabljivo blešči. Seveda zaradi vetra nisem nikoli resno pomislil, da bi se tja odpravil, pa tudi na Servozu dobim noro dviganje, da gre brez vrtenja gor +4. Zaradi tega malo cviknem in se nad Chamonix vozim po zasenčeni strani hribov, namesto pod sončnim Mont Blancom. V senci ne dela nič, gre pa spet s 70 km/h proti Švicarski meji, v Chamonix so pa pristanki zelo na redko, tako da imam vso energijo uperjeno k iskanju pristankov v temi.

Planfait – Chamonix

Na tleh niti ni bilo tako hudo z vetrom. Zemeljska ekipa je tudi hitro pri meni, saj so me spremljali že na Live Trackingu in so mi šli nasproti že več kot eno uro nazaj. Ko pospravim in se ustavimo v kafiču, začne iz baz, ki so se nakuhale iz tistega norega dviganja, kapljati…

S Timom, Špelo in Ano gremo na enotedensko turistično/padalsko ekspedicijo v Annecy. Pred nami je slabih 800 km = 8 ur vožnje, tako da se ustavimo na pol poti pri Gardskem jezeru. Zapeljemo se na kar zgleda najbližji štart od avtoceste, ampak nikakor ne najdemo poti na štart, saj je vse zagrajeno z ograjami.

Pridemo do ene turistične kmetije, kjer nam razložijo, da je štart na njihovi privatni lasti in jim klubi plačujejo uporabnino. Vseeno nas prijazno spustijo po svoji posesti naprej do štarta, zanima jih samo (pa to bolj iz marketinških razlogov) iz kje smo zvedeli za ta štart. XCGlobe ne poznajo.

Vinjeto, prosim.

Na štartu se pasejo konjički, veter piha rahlo iz leve. Štart je noro položen in imam kar nekaj pomislekov, ampak če si je tu upal štartati še Tom Pavlič (!!!), pa si bom seveda upal tudi jaz.

Šalo na stran, malo sem analiziral teren, možnosti za prekinitev je veliko, odločim se poskusiti.

Dolinski veter je zelo močan, pristanki so vsi preštrikani z elektriko. Na tleh sem hitro. Pošljem koordinate in pri meni so točno takrat, ko zložim vse v nahrbtnik.



April 2017. Dolgo nazaj, veliko padalskih premikov se je že zgodilo od takrat. Tudi vreme je povsem drugačno. Še posebno tam. Indija-Bir. Ogabn luft, razn ko ni, to pa je redko.
V glavi imam Bir že nekaj časa, hkrati pa moja maternica tiktaka, zato se odločim. Oktobra je tam gužva, pouhn pametnih in živčnih pilotov iz celga sveta. To mi smrdi. Odločim se da grem aprila, na pomlad tja, na letalni dopust in bo kar bo. Sicer sem v Indiji tretjič, kar ne pomeni nobene prednosti, saj je vsaka regija skoraj nova drzava. Pa nebi zdaj o indijskih “radosti”,to je druga zgodba.

Ali ti je všečna, ali pa grozna. Incredible India.


Lahko povem, da je pot naporna zaradi povezav avtobusov. Po navadi greš na en bus, direkt, če ne, je zaplet, vsaj časovni, zagotovljen. Ko se po avionskem prometu, podzemni in  rikšah privlečeš na mesto kjer gre bus za Bir imaš vsega že dovolj. Vsa čutila delajo non stop na 100%, kar je naporno, če nisi ravno spočit. Z gospodom čakava nekih 10ur, bluziva, kaj dosti se nebi premikala ker nima smisla. Smrdi po smogu. Povsod. Kot bi bil pr neki tovarni, ki proizvaja neko bljak zadevo. Povsod isto. Ko se iz Bira pripelješ nazaj v Delhi, to zavohaš 50km prej..s5 ta vonj. Vonj Delhija. No, potem pa še na bus za 10-12 ur. Nočni bus. Ovinki. Luknje. Hupanje vseh vozil nonstop. Prepih, ker vsi skos odpirajo okna. Ja, to je indijski must.
Z novim jutrom prispeva v Bir. Super zgleda! Dolina med hribi. Normaln luft. Povsod nepalske molilne zastavice. Prijazne in dostopne face naokoli. Takoj najdeva svoj lodge, kjer bova naslednje 13 dni. Bajta prou vredu, sobe super razporejene, mir, tišina. V bajti skuhajo tut ne indijsko, za dražji dnar, vseeno pocen dnar, kar itak nočem,mam doma. Malo lokalnega bluzenja in spatttt.

 Naslednji dan že zjutraj spoznam tipa iz švice, k hodi v Bir nizat rekorde. Itak je lih pršu nazaj po tleh iz ne vem kerih hribov iz severne smeri itd. Pravi da bo naslednje 3 dni vreme zanič. Meni se danes itak ne da, bi šla pa na hrib pogledat kako zgleda. No, pregled/ogled opravljen s skokom v dolino. Potem se vsak dan naredi vreme po svoje. Napovedi so ali niso, nič ni ravno jasno. Greš pač na hrib za ob 10h štartat, dosti čakati ni, ker imaš na pomlad večino dni po 13ti uri razvoj prou na hitrco, razn če ga ni. Tega ne ve nihče. Tako se roma vsak prbližn normaln dan na start. Že prvi poskus na startu glupa scena, kot vedno. Dva švicarja(en k je na rekordih, drug trenira za xalps), 2 rusa k jih noben ne šteka, 2 indijca in meni všečen tip iz aljaske. Prideva gor na start, valda mi gospod nese ruzak. Ha-ha s5 en model k je z bejbo pršou v Bir letet. No, po prvem čiku začnem zlagat opremo vn iz ruzaka, ko so pogledi vidno zmedeni. Ammm, aja ti model ne letiš? Moj gospod reče da nima pojma, raj nič ne ve o tem, k mu to ni lih najbolj všeč. No, potem pa tipi začudeno vprašajo gospoda kako to lahko gledaš? Potem dobivam klasičene poglede: oh, punčka boš zmogla odletet do dol…sicer jim je Delta xs mal wird. Po moje si mislijo da sm jo pač dobila itd.. Verjamem, da na take dni ni ravno dosti xs punčk, in jih skrbi. Spokajo se v luft, jaz raje še malo nagledam situacijo. Ko se mi zdi, odletim. Bolj kot ne lokalno, 50km gore, dole, pojača veter, se spokam v dolino. Sledeči dnevi so podobni, 2dni celo dežuje. Okoli 14h se na hitrco pokrije iz hribov, včasih na nevihto, razen če se ne.

Moj cilj je odletet sama do Dharmasale in nazaj. Po to sem prišla. Če se poklopi pa še mal na sever pošlatat.


Ne-letalni dnevi so za hojo in lokalno bluzenje. Ajde, gremo hajkat. Sprašujem lokalce kolk je opic v teh šumah, pravjo da jih ni, in da ni panike. Opic se bojim. Slaba izkušnja. Sploh ker ni nikoli ena, ampak je jata, ki te gleda iz miljavžnt vej dreves, ti pa njih. Seveda jih srečava in ne enkrat. Si pomahamo brez zapletov, s palico v roki, bojda tega ne marajo. Totalno mi gredo na živce, tudi če bi pristajala kje višje, po-mislim nanje. Psihoza. Nimam pa psihoze kakšni mlinčki vse so lahko v tavelkih hribih in kako zgleda ko te po hitrem postopu pokrijejo tavelki oblaki, ko še veš ne kdaj…zgleda to poznam bolj.

Pride dan ko se imam res dobro v luftu že v prvih minutah. Luft je po dežju umit, vidljivost krasna. Na začetku dneva je potrebno vložiti nekaj več truda za vzdrževanje višine, s tem tudi nekaj več jajc, skritih, da ne bo pomoteJ  Kaj hitro dobim družbo mojstra, ki vztraja z mano dolgo časa. Valda me je strah velikih ptic, tokrat pa je bilo drugače. Takoj sva se pokonektala. Poznamo? Ja, ponavdi je tako pri ljudeh. Ta mogočna ptica, velikosti za polovico mojega krila me ogleduje, z mano v štric potuje, začara me… dejansko se gledava iz oči v oči, tako da model-ka obrne glavo da dobi eye kontakt z mano! Mirnost obeh, spokojnost. Nekako sem vedela, da je vse bp, ne bo napada ali kake druge neumnosti. Zmoti me samo to, in zamerim »ji« (»mu« pač ni), da se ne poslovi predno odleti. Puf in je ni. Tut pogledala me ni! To je bila lepa uvertura. Počasi napredujem, nenadoma se vse spremni, zadeva začne delati, in gremo po hitrem postopku dalje. Od Big facea postanejo dviganja močna(5-7 m/s), ne zanešena, na obratni prehitro, nisem imela dovolj časa napasti oči. Temu rečemo hribi, 5-6km visoki, naši julici lahko samo kukajo. Hribi so pokriti, Toblerona ne vidim več, brž nazaj, nebi pristajala na kakšni vojaški ceradi( večino območja v dolini je vojaškega), cilj je na izhodiščno. Za nazaj je 1/3 poti odlično, potem se oblaki pomikajo vedno bolj v dolino, Dhauladar Range je skoraj v celoti pokrit, veter želi voditi igro. Ne vdam se, porivam dalje, ruka me na vse konce, padal v bližnji okolici v moji smeri ni, mogoče toliko bolje, me samo zmedejo, lahko mi ubijejo fokus/suverenost. Na preskoku na ½ poti nazaj me čofne enostransko, ga popravim, rinem dalje. Neverjetno naporno prčkanje termike in vetra, rame imam razgibane, trebušne res napete. Cufa me nonstop, kasneje dobim frontalca pri Golf coursu ki ga ne dojamem, za tem pa še vsi ostali siv elementi, zaporedno. Razjezilo me je, kaj se to pravi! Hitro me strezni, neham sanjat, po gasu nazaj »domov«. Še nekaj rinjenja in guncanja v veter, pridem na čistino, vidim da je na tej strani bp. Odglajdam v Bir. Še predno pristanem, si rečem…to je to. Kul. Uspelo je. Nisem bila prepričana da se bodo vsi koščki sestavili v tem dopustu. Slabe 4 ure na povprečno slabih 3km je top, sem pa pristala kot suha češpla, dehidrirana, nikoli bolj, čeprav sem spila 1 l vode in zmočila plenico. Na višini organi telesa delujejo samo še na 1/3?

Ostali dnevi so bili inverzni, eno samo prčkanje, ni omembe vredno, trening zato toliko boljši.

Železokrivci, ki jim v tistih dneh z zenoti in ostalimi mitraljezi ni uspelo po željah njihovih taskih…

Tip iz aljaske ostaja tam 6 mesecev, zato trenutno trenira, ogleduje teren za VolBiv, še najbolje pomingla. Ta hud švicar(ITjevec) je itak ta hud, ne deli mnenja, vse je na izi, nič ni bolje kot on sam. Indijc začne razglabljati kako pride v evropo na tekmo, če se bomo kje srečali, meni se to ne da…švicar ki trenira za xalps pa tisto leto kaj hitro odstopi iz tekme, je bilo tu mač zanga, čeprav je zgledal tip kt mora.

Ko v naslednjih dneh srečujem tistih nekaj pilotov, se odnos do kikle spremeni.  Zakaj? Kikle nimajo na prvem vtisu vseh 100 točk? Zakaj jih odbijete že na prvem vtisu? Zame je bil to en boljših letalnih dopustov, ker sem odletela sama, v Indiji, kot KIKLA, in še z spremstvom gospoda, ki tam zagotovo spozna, da sem vredna zaupanja, četudi po 10tih letih .Vedno znova všečno, ko nadmudrim tipa, dva, triJ In pa samo sebe, razen če ne.

Tom, Nevidni grejo H&F na Slavnik. Jaz, Erzo in Mlakar pa na Slivnico. Ko se peljemo gor Kus že vrti, govoril je o tem da je stalno menjaval veter in se je premikal iz J na V štart. Mi smo imeli isto. Najprej nekaj akrobacij na štartu, potem gresta v luft Mlakar in Erzo. Po dolgem parawaitanju in mnogih poskusih pa še jaz. Predno se spravim v luft sta se že odpeljala nazaj, ju pa kmalu dohitim. Ko se zapeljem v borovniško luknjo je Mlakar že na tleh, erzo pa povrtava pri Zabočevem. Jaz, predno sem ga videl, sem se peljal po vzhodnem grebenu (proti Zavrhu). Itak me je samo splaknilo dol (tako kot Mlakarja), na tleh pa konkreten S – dolinc. Erzo se zavleče proti Vrhniki. Kus pa na šiht.

Erzo

Jean

Mlakar

Ko že razmišljam kako se bom usedel na vlak (v bistvu sem šel zato tja pristajat), javi Mlakar da je v Zabočevem in da bo probal najt koga za prevoz na štart. Posveti se lučka in imam stvari v nahrbtniku še predno jih utegnem pospravit. Šprintam po glavni cesti, razkazujem palec, najprej nič sreče. Mlakar javi da je že našel gospoda ki ga bo peljal gor, ampak še čaka ženo. Jaz medtem, ko skušam poštopat do Brezovice (kjer je Mlakar), da bi šli skupaj gor, mi ustavi mlada mama z otrokom na zadnjem sedežu, ki, ko malo povem zgodbo od kje sem prišel, in kam bi šel, me zapelje kar na štart. Za Mlakarja ni prostora, pride pa vseeno minutko za mano z lokalnim prevozom.

Mlakar pofotka štart.

Žanbučev

Zabučev

In pomaga mene spraviti v luft (po prej videnem na Slivnici?).

Jaz na štartu ne dobim nič konkretnega, je pa tako kot prej, v višinah J/JV, spodaj S/V. Ko sem v višini štarta me odnaša naprej na barje, nato pridem do ovinka gričkov in me sklati vzhodnik čez dolino na sosednji breg, kjer se s 500m skoraj po tleh priplazim skoraj do vrhnike.

Mlakar za mano z boljšim intervalom navinta skoraj do baze, in se kraljevsko vozi čez grapo, nato pa malo manj kraljevsko nad Vrhniko, kjer sem jaz že v Aninem avtu. Tam ga opazujeva, a glej ti to ninđo kako spet nabira. In se reši iz 500 na 1000, skuša poklopit Ulovko, midva pa ga ne čakava in greva proti Logatcu v štacuno. Mlakar se vseeno odloči it pristat (ker scurit ne zna), zato ga greva iskat, nato vijavaja z njegovim rešiva še mojega iz Slivnice.

Erzo, razukurjen, ker sva šla na popravca, se tudi on odloči za popravca na Slevici in se odpelje do Šk. Loke.

Erzotov let

Erzotov komentar leta:

Ko se zaletim dol v Mah (staro ime za Barje) s Slivnice, se Jean hvali, tako se zdi meni, da je Miha našel prevoz za na štart Sabočevu! Prasca sta letela manj kot jaz in zdaj bosta nagrajena z dodatnim letom! Se mi kar fuzla in kadi z glave, kako naj rešim še sebe… dan je vundar še mlad. Vrtim telefone in padala ne zlagam. Mega, Uki, Iskra, Zorman, Simeon, Rajko Pograc, Poje in nazadnje Mirko, ki je vedno pripravljen pomagati in se mu tu zahvalim ter ga prosim odpuščanja, ker sem se nanj spomnil šele v osmo. Povem mu, da grem na SLEVICO, on pa da moram, 1 km odletet še za njega. Domislim se službenega avta (moj je v Cerknici) in Mojce, ki bo šla z mano. Ker ne more takoj, grem pogledat naprej do Podčela, kjer vidim nore baze v Borovnico in vse prazno v Horjulju. Pokličem še Kafola, ki ima telefon že zaprt… Ker je Mojca na Verdu, mi šine v glavo misel, da bi pa šel raje na Sabočevo, ki mi je sicer smotan, a red naredi Mojca, ki se ji tja ne gre. Super, vsaj vemo kam: na štartu popihava in vzame me z mesta, kakorkoli je že položno (15:16)… potem ni več tako obetavno, saj curim ne glede kje in koliko povrtavam, prav nazadnje sem nad samim Pečovjem – vrtim nad kmetijo, samo še zato, da bo kaka minuta več. Domače ženske spodaj se me ne morejo nagledati. Razmišljam tudi, ali bo Mojca zato, da greva še 1x gor. Že se torej vidim na tleh! Tako sem nizek, da se mi zazdi, da ne morem normalno čez grebenček, ki zapira Pečovje proti dolini. Potem se vseeno zapeljem 30 m čez drevesa 150 m nad dolino; zdaj se tudi spomnim kilometra, ki ga moram odletet za Kovača: vrtim tam nad drevesi in gre gor, počasi a vendarle. Na vrhu že hočem na Z, pa me Z ustavlja, zato kontra. Ker je LJ precenjena, pa še zanos me odnaša na S, je jasno: Sv. Katarina čaka, da jo po 15 letih ponovno nadletim. Med Tehovcem in Jakobom lepa baza, ki pa ji ne zadenem izvira, zato samo še spiznim mimo Homa z vetrom v poden (16:36) pred Loko. Igor me ekspeditivno dostavi v Godešič, kjer 16:55 in v 5 min dobim štop na Dolgi most, kjer 17.25. Dogovorim si prevoz s prevozi ob 18.00. V 5 minutah ustavi kombi KK Sežana, ki nalaga košarkaše za na trening – stegnem jezik in že se peljem na Unec v ploho, kjer 17:50. Še prijazni striček in že sem 18.10 pri prvemu avtu v Cerknici. Kje je pa drugi?