Zjutraj je v nasprotju z napovedjo čudovit sončen dan z idealnim JZ čez vso Slo. Na Gorenjskem je bolj sončno in kar mika me, da bi šel na Krvavec, vendar je na vrhu močan SZ (6/8,9), pa tudi Ambrož javlja 4/6 Z, tako, da se lepotam odpovem.

Začnem gnjaviti že zelo zgodaj. Erzo bi šel okoli 12h, na Vremščico ali Kovk (4/6 J), pa si premisli, ker bo baje na Kovku premočno (vir: Ščuka 🙂 ). Pokliče tudi Mare, ki namerava po službi na Potoško (me tudi mika, samo pozno bo in vprašanje, kako bo takrat s sončkom…).

Tako prisede ob 12h Erzo v LC na Železniški, Mega na Uncu in gasa mimo vseh ostalih potencialnih ciljev na Lijak. Vipavska je že vsa pokrita. Malo zaokrožimo na pristanku – in gor in dol na start. Start je skoraj prazen, nekaj jih jadra nad grebenom. Mega nama pomaga postaviti.

Erzo odleti takoj, jaz po drugem poskusu in hitro naberem nad greben. Zdi se mi malo bolj mirno kot včeraj, bolj enakomerni in široki stebri. Ko naberem okoli 900, se odpeljem na V rob in naprej proti Zmajarski. Ves čas lovim dviganja, včasih bolj zunaj, včasih nad grebenom. Pred Zmajarsko naberem do 1200 in sem prepričan, da bom brez problemov preskočil na Čaven. Pa začnem izgubljati višino in še pred Z pobočjem Čavna potonem do 900. Tudi nobenega dviganja ni (kje je zdaj ta močan Z ?!), zato obrnem in nazaj. Občasno občutim močan Z, ki me upočasni na 15 km /h, malo dam gasa, občasno popravim višino, ampak na koncu sem le kakšnih 100m nad grebenom. Erzo, ki je za Ščuko odšel na Z do Svete gore, se je vrnil in se srečava nad startom. Le da on m po m nabira, jaz pa od zdaj naprej samo zgubljam. Erzo se odpelje proti Zmajarski (pa tudi on kar zgublja), jaz pa se grebem pod startom vedno nižje in se na koncu predam in po debeli uri pristanem zraven Mega in Ščuke, ki je danes na zaslišanju državnega inšpektorja :-).

Zoranov let

Zoranov let

Jaz inšpektorju samo pomaham, pospravim in z Megom odšibava do Oseka pri Črničah, kjer se naloži še Erzo z vrečko regrata :-).

Erzov let

Erzov let

Ker je še zgodaj, bi jaz šel še kam in v Razdrtem odvijem na desno proti Vremščici. Ves čas že malo rosi, vendar se pripeljemo po spluženi cesti do spodnjega starta na Vremščici, kjer pa piha nek rahel SV. Tako se samo obrnemo, oddrajsamo dol in gasa proti Centru…

Danes je napovedan edini lep dan v tednu in veliko si obetamo od tega (no jaz vsaj, da bi letel brez snežink ali dežja 🙂 ). Vendar je ves dopoldan še vedno močna burja (na Kovku sunki tudi do 20), tako, da je edina izbira seveda Lijak.

Erzo organizira prvo ekipo ob 11h in to sva midva, ki se sama odpeljeva proti Vipavski. Druga (in morebitna tretja…) ekipa starta po 13h oziroma 13.30, z Megom kot prostovoljnim šoferjem. Med potjo še malo zabijava čas z etnografskim obiskom vasi pred Lijakom, ker vreme ni kot je bilo za pričakovati in se ostali (Ščuka, Slamič,…) nameravajo zbrati šele ob 12.30.

Ko sva končno na pristanku, je tam kar nekaj padalcev, v zraku pa še nobenega. Erzo bliskovito reagira in prisede v avto Valičev (in se tako izogne Igyju), ostali pa se zbašemo v Igyjev kombi in na start. Na startu kar piha, občasno tudi močnejši sunki. Valiča sta takoj v zraku in testirata Queena, potem pa že Ščuka, Erzo in Slamič.Potem pa sem za dvema ali tremi drugimi pripravljen tudi jaz.

Hrbtno dvignem kot se spodobi in po obratu me liftne direktno gor. V luftu je zelo razgibano (vsaj zame). Majhni in močno stebri, ki me hitro spravijo nad greben, nad 900m pa nekako ne morem nabrati več kot uro in se drajsam okoli starta. Končno imam dovolj in se odpeljem proti Zmajarski kar po robu grebena. Lovim dviganja in se držim ob robu grebena, pred Zmajarsko pa dobim lepo dviganje, tako, da se odpeljem do 1150. Manca je medtem prišla na pristanek. Odpeljem se naravnost nazaj do starta in čez do Danijela, kjer pa precej zgubim. Erzo, Ščuka in Slamič so nekje naprej od Sabotina in se dogovarjajo, da potegnejo čez Brda, dokler bo šlo. Ko se vračam nazaj pod start, odleti Manca, jaz na V robu naberem in potem greva skupaj do Zmajarske, kjer še enkrat naberem in nazaj. Danes mi je super udobno in toplo, ker sem zaradi napovedanega mraza oblekel čez vse še puhovko. Super :-). Ko prideva z Manco spet nad start, sta tu že Mega in Mateja, ki se pripravlja na start. Malo kroživa naokoli, ko Mateja poskuša odleteti, pa jo novo padalo (prvič na resnem startu z njim) prehiti in potegne dol po travniku (vidi Manca, jaz pa po obratu vidim samo, da leži na tleh in da ji Mega pomaga). Z Manco kroživa nad njima in poskušava ugotoviti ali zvedeti kaj se je zgodilo. Mateja končno vstane in sama počasi odide po cesti gor, Mega pa ji pospravi opremo in odide za njo. Z Manco upava, da je vse v redu in se zapeljeva do Danijela, potem pa na pristanek, kjer v močnem V pristanem po 2 1/2 urah.

Zoranov let

Zoranov let

Manca malo za mano. Ob pospravljanju me popiše inšpektor Uprave za civilno letalstvo (seveda nimam licence s sabo, pa še nobenega drugega dokumenta…). Mega sporoči, da z Matejo ni vse v redu, da čuti močne bolečine v desni roki in da gresta na urgenco v NG. Midva z Manco (ki ima vsaj vozniško s sabo) pa v pobiralno akcijo v Laško deželo. Najprej po Slamiča v Čedad,

Slamičev zmagovalni let

Slamičev zmagovalni let

potem pa še po Erza in Ščuko nekaj km naprej (sta se kar daleč nazaj pripeljala…).

Erzov let

Erzov let

Na poti nazaj zvemo, da ima Mateja zlomljen nadlahtnico in da je vsa v gipsu 🙁 !!

 

Erzov komentar leta: Od edinega? letalnega dne v tednu si veliko obetamo. Pri prihodu v dolino, nam vse pade dol – ni pravega sonca. Letim proti Škabrijelu – še malo, da se odvrti tista ura v zraku, ko nepričakovano v senci termika prvič zares poprime. Na Koradi jadrava (Slamč) na burjo in se prva? letos spod štarta pobereva, proti Čedadu pa je sonce! In nazaj grede, 50 km od štarta, ko naju (Ščuka) lovi oblačnost z robom, preskakujeva prednje griče in se nizko pobirava Čenta, Neme, Fojda, dokler ne zagrne sonca še 2 km pred nama, ki ga loviva.
Komentarji (2)
  • 1.Janko Bogataj : Lepo! 🙂 [27.03.2013 21:02]
  • 2.Dragan Vidic : Vse nakako na meji, to je pravi užitek! Pogumni imajo (tudi) srečo! [27.03.2013 23:11]
 
Slamičev komentar leta: Mašina leti 🙂 Hvala manci in zoranu za recovery 🙂 pa se veda erzotu za avto in pobudo za naprej 🙂
Komentarji (8)
  • 1.Luka Slak : U stari… Vrhunsko za dons… Ne me… Res lepa! Škoda ker nisi pršu nazaj. To bi bla pika na i. [27.03.2013 20:10]
  • 2.Janko Bogataj : Pa ti si čist znoru :))..ČESTITKE! Kaj je biu razlog da si obrnu? Lp [27.03.2013 20:10]
  • 3.Miha Slamič : Ja nazaj ni šans je žal vshodnik da je s puhnim gasmo šlo max 40
    Gemona se pa ni dalo ker je bla v temi in bi blo sam curi miri 🙂 [27.03.2013 20:17]
  • 4.Aljaž Zadravec : Eeee Bravo! [27.03.2013 20:27]
  • 5.Aljaž Zadravec : Lepo da padalo služi svojemu namenu… ker če bi peglu samo Lijak-Čaven ga je res škoda met! [27.03.2013 20:30]
  • 6.Dragan Vidic : Super let, tole je pa danes vredno še mnogo več! [27.03.2013 20:42]
  • 7.Claudio Pirata : cividale cividale atterraggi
    x tutti scherzo o no ciao 
    ci siamo salutati in volo [27.03.2013 22:19]
  • 8.Erik Boneta : super! [27.03.2013 22:37]

 

Že v nedeljo sem po enem tednu abstinence začel malo gnjaviti (Manca), če je okoli Zavrha kaj boljša vidljivost kot je v Lju. Pa ni bila.

Včeraj je snežilo in gromozanska burja na Primorskem. Erzo se je samo smejal – mu ni treba – se je prekladal po lovorikah prejšnjih nevsakdanjih (in rdečih) letov.

Danes bi moralo biti lepše, pa ni. Sneži ves dopoldan (v LJU). Erzo se spet samo smeji (še vedno mu ni treba, ker se še vedno preklada po lovorikah svojih preteklih rdečih in oklincanih letov). Svetuje mi kontakt s Slamičem (ki menda tudi išče kakšno možnost v Slo – ali izven nje…). Pa ga res pokličem in navija za Sekirco (okoli Lijaka je čudno, kljub rahlemu sončku in burji s sunki samo 21 na Kovku 🙂 ).

Dobiva se ob 13h v Logatcu in zagaziva v frišen sneg proti vrhu celo v rahlem sončku in brez sneženja. Že postavljeni trakec kaže kar nekaj vetra (v pretežno pravi smeri) – ves čas vodoravno brez popusta. Slamič postavlja in dviguje, jaz najprej bolj postavljam in manj dvigujem, počasi pa pridem noter in tudi več dvigujem. Slamič odleti in malo zajadra, potem še jaz prvič na kratko, drugič lepše zavjugam in pristanem na ravnici.

Sekirca1

Sekirca1

S pomočjo vetra in handlanja pridem s padalom spet pod vrh in še enkrat hrbtno odstartam. Zdaj zavijem čisto do smrek na levi, kjer me celo malo dvigne in po dveh zavojih zopet pristanem.

Sekirca 2

Sekirca 2

Slamič gre čisto na vrh in tam handla padalo, jaz pa tik pod vrhom v rahlem sneženju še četrtič odletim, se zapeljem čisto v levo tik nad smreke in potem ob pobočju daleč v desno proti parkirišču.

Sekirca 3

Sekirca 3

Ko pospravljam, ni Slamiča nikjer. Na koncu ga pokličem, pa mi pove, da dokončuje reševanje na grmu obešenega padala zadaj za vlečnico na vrhu in res kmalu odleti in pristane pri avtu tudi on.

Zoranova Sekirca

Zoranova Sekirca

Kar malo potešen. Pa še novnov :-)…

 

 

Bojda se spodobi držat obljubo in glede na to, da sem kakih pet minut po tem, ko sem pristal, Damjanu rekel “tole gre pa definitivno na blog”, evo ga.
Dan naj bi bil dober, sonček in idealen vetrc, v službi mi je uspelo oddat nekaj, kar sem pacal že rajšnepovem kako dolgo, vreme se bo skvarilo, tko da ni blo dileme. Zorana ni, Mateja gre v Portorož, drugi hodijo v Vipavsko dolino, mene pa mika Gorenjska, še enkrat po tem, ko sem uspel bit prejšnjo soboto v luftu več kot uro in pol. Zmotivirat skušam Damjana in predlagam pohod na Potoško ali Zaplato, vendar me pozneje pokliče, da mu ne bo zneslo in pride mogoče za mano in naj kar grem. Odrinem iz Ljubljane ob pol dveh, ko sem na Torovem pokliče Damjan, da prihaja za mano. Začnem se cijazit, ker se zmeniva da ga počakam v Preddvoru pred hotelom. V dobrih 20min ko ga čakam ugotovim da so pogoji res oh in ah, ker so baze visooooko nad Storžičem in prav tam nekje od spodaj majceni padalci. Rahlo živčen, ker ga še ni, tuhtam, da bova verjetno vse zamudila, vseeno pa se skušam tolažit, da je teden nazaj letelo gor še ob štirih. Končno pride, presedem se k njemu in korejec zapelje do rampe. S pospešenim korakom zastaviva pot navzgor, se ustaviva na napajalniku, malo pred vrhom pa se odcepim naprej “da se v miru preoblečem”. Pridem na štart, gor Skoberne, predvideva da “mal pojadrat se bo pa še dalo”. Damjan kmalu za mano, preoblečem švic majico, čez navlečem tri flise, postavim padalo in ob 15.45 odletim, za razliko od prejšnjikrat z nezavitimi gurtnami. Izi klof kmalu po štartu, za mano gre v zrak še Damjan, sledi požiranje do Jakoba in tam že domač steber, ki potegne na 1600, niti ne vztrajam do vrha. Potem pa kar direkt do Kališča, kjer gre v naslednjem še višje. Pogledam nazaj, Damjan še nekje na Jakobu, in si rečem “no fajn, bo ostal pri avtih, da bo prevoz v primeru nenadejanega pristanka”. Naslednji steber pred Tolstim vrhom me potegne na 2000, za sabo vidim Damjana in se spomnim na sceno, ko sem računal da bo ostal pri avtih, on pa ni čutil potrebe po tem in sva potem lahko eno uro pešačila izpod Povelj nazaj do Mač. Nato do koče na Kriški in nazaj visoko nad grebenom, zagledam Damjana ko povrtava nad Storžičem in si mislim “u, kolk se nekomu zdajle smeji”. Ob Storžiču tud jaz začnem vrtet steber ki bi potegnil tja gor, pa na 2000 nalašč izstopim in odletim mimo, spomini na lansko mletje 100m stran od vrha so namreč v grlu naredili čuden cmok. Potem le peljem, ura je pet in vse leti gor, razgledi na zasnežene gore so neprecenljivi, pridem do Potoške, obrnem, nazaj do Storžiča, na poti spet srečam Damjana, ki se pod mano vrača s Kriške in napoti proti Potoški. Obrnem, spet visoko nad Kališčem in na Srednji vrh nad Zaplato. Vidim, da Damjan pristaja na travniku pri avtu, v zraku pa vse postane čudovito mirno. In potem – to je bila pa Češna na torti – kake tričetrt ure 5-10m nad tlemi v totalno mirnem luftu drgnem pobočje nad Zaplato in ne le da drži, še gor gre, začel sem na 1650 in končal na skoraj 1800. Na dolino pade senca, pobočje je še obsijano. Rečem si, če ne bom zdaj, ne bom pa nikoli in snamem rokavico in naredim par fotk, pri čemer mi roka skoraj zmrzne. V zraku že dolgo ni videt nikogar več. Sploh se mi nikamor ne gre in vztrajam vse do šestih, ko sonce zaide za Julijci, mene pa vendarle že rahlo trese. Vario pravi da je temperatura -1 (pa ga mam na sumu, da ga malo moja noga greje), pa še mehur se začenja oglašat. In grem, pravzaprav je že dovolj. Prepričan sem, da je Damjan že odšel. Čeprav je še vedno držalo, se v fantastično mirnem zraku odpeljem proti Kališču, nato še enkrat nazaj do Jakoba in nato nad pristanek. Ko naredim zadnji ovinek se mi zdi, da je Damjan tam, in res je bil. Pristanem ob 18.22 Izmenjava roki in vtise in greva še na en pir. Čudovit dan in še vedno se mi smeji.

DSCN1129

DSCN1118

 

 

130322 Mare

 

Maretov komentar leta: Matr, kakšni razgledi… štart na Potoški ob 15.45, začetek manjka, relikt od GPS ni mel dost rama. 🙂
Komentarji (3)
  • 1.Damjan Košuta : Ni bilo težko čakati debelo uro kolega, ki uživa …lajkam …zmeraj . [22.03.2013 22:50]
  • 2.Damjan Košuta : sploh pa zato, ker sem bil zdravn in je to bil eden mojih lepših letov 🙂 [22.03.2013 23:12]
  • 3.Stane Bajt : Sem prav vesel, da vama je takole fajn ratalo. Pa malo fouš sem tudi. 🙂 [22.03.2013 23:21]

Po dolgih dnevih sluzavega vremena in še včerajšnji reinkarnaciji zime (sem včeraj malo taval v Megovi družbi okoli Sv.Križa, moje traume… 🙂 – pa raje ne razpredam podrobneje…), danes končno sonček.

Seveda je Erzo našpičen že navsezgodaj (no, okoli 9.45 h, ko je na poti v službo 🙂 ), ker danes pa bo (kot je napovedal že včeraj pri transportu z nočnega veslanja po deročih vodah Ljubljanice). In ker je Zmerajnalijaku že na poti na Lijak in ker Kante pravi, da ni nikjer napovedane zelenomodre burje, spokamo takoj.

LC-> Vrhnika (+Erzo) -> Unec (+Mega) -> Lijak(+scurjeni Samsa + Megova Mantra4)

Samsovo seznanjanje z Megovo Mantro

Samsovo seznanjanje z Megovo Mantro

-> direkt gor -> dol na start. V množico toplovodarjev – pardon cevovodarjev, ki so zasedli 90% starta.

Erzo kar postavi (da ne bodo Zmerajnalijaku in Kanta in Kegelj slučajno prej) in gasa v luft. Dobesedno. In malo vrtijo in se počasi izgubijo v višavah. Samsa se po prvi neugodni izkušnji prvega leta prvič z Megovo Mantro, odloči za mojo coto (manj nevarno 🙂 ) in se tudi hitro odpelje gor ob Megovi nesebični enoročni pomoči. Potem sem pa že jaz (ob Megovi nesebični enoročni pomoči) na vrsti (ni več nobenega padalca na startu, sam cevovodarji, ki so dobili zeleno luč) in (hrbtno, prosim) odletim.

Na levo gor ob greben, hitro naberem nad greben in kmalu sem na 1300 (živahno, vendar nič strašnega). Vrtim in drajsam sem in tja, večinoma blizu skupaj z mojo coto pod vodstvom Andreja. Poskusim proti Zmajarski, pri vojašnici scurim pod greben, pa se le rešim in naberem nazaj na 1100 in nazaj nad start. Vidim, da cota=Samsa pristaja.

Samsa in cota

Samsa in cota

S 1200 proti Danijelu in do Škabrijela. Potem pa nazaj, malo naberem nad Daijelom, nazaj nad start in ven proti pristanku, tu pa vrtim še 20 min malo pred pristajnim travnikom in po slabih 2 urah pristanem.

Zoranov let

Zoranov let

Ravnokar sta prišla še Mateja in Mirko in Mega ju odpelje na start. Ko pospravim, se oglasi tudi Erzo, da je pristal nekje naprej od Palmanove (!) čez reko Ter/Taliamento.

Erzovo preletavanje letališč proti "Lombardiji"...

Erzovo preletavanje letališč proti “Lombardiji”…

Samsa sporoči, da je tudi Slejko nekje tam v Italiji in z vso elektroniko določimo njuno lokacijo.

Slejkov zmagoviti prelet

Slejkov zmagoviti prelet

Pristaneta tudi Mateja in Mirko. Počakam še Mega, napolniva žejnega LCja in gasa k Špagetarjem. Najprej čez dobro uro pobereva Erza v Codroipu (neko selo blizu reke Ter), -> pravac Udine, do kamor se pripelje z špagetarskim javnim prevozom Slejko in gasa nazaj v domovino na zaključno druženje v Aviopubu. Super dan :-)…