Zjutraj pokliče Erzo, da danes bi pa lahko bil ta dan za Istro (burja- pretežno jasno in sonček nad Istro – Mlun). Ampak bolj zgodaj. 11h. Mega je za (je naredil že vse za ta teden).

Manjše neusklajenosti o tem, kdo bo vozil, pa telefonska nedosegljivost, pa kmečka nevesta, pa sms, da bom že jaz peljal in smo že na Uncu. Še Mega se zbaše v mojo gajbico (v bistvu komaj gleda izza rukzakov z zadnjega sedeža – najprej hoče celo pustiti svojo padalo, da bo samo šofer, pa mu tega seveda ne pustiva…), pa gasa do viadukta, dol, pa do Buzeta in v smeri proti obali do Kamenih vrat.

Tu nas že čaka Rabič v “svojem” razmajanem kombiju Tiči Buzet. Preložimo opremo k njemu in gasa (no ja…) gor na Mlun.

Na startu piha burjica v sunkih, ki so občasno kar močni. Jožef brez razmišljanja postavi padalo, Erzo nekaj cinca, jaz tudi postavljam. Rabič potegne hrbtno in mu ga izstreli gor in sune nazaj na hrast. Mega je v momentu v reševalni akciji in spleza na drevo in začne žagati in lomiti veje. Priskoči še Erzo, ko se odpnem in odmotam od padala, pa še jaz. Skupaj mu otrebimo padalo in drugi poskus.

Zdaj malo popazi, da trakci pokažejo malo umirjenosti in potegne in lepo odleti. Pred startom začne nabirati levo desno, potem malo navije in je že kakšnih 200m nad startom. Ko poskuša od zadaj s planote naprej, se premika zelo počasi. Tak začetek je malo umiril našo slo po letenju (pa še z novega starta za naju z Megom), Erzo menca, jaz sem tudi bolj občutljiv na sunke vetra, potem pa Mega začne postavljati in to spodbode Erza, da potegne in odleti. Mega se ustavi in pomaga meni postaviti do konca.

Prvič mi ga sunek sesuje na stran, v drugo pa odletim. Tik pred startom me lepo dvigne, pa se mi zdi, da je močno in razrukano in gre počasi naprej –  in se raje odpeljem malo naprej. Tu pa po začetnem dvigovanju potonem pod start in potem je zame konec. Samo še dol gre, pa če se vrnem nazaj pod start ali kamorkoli. Pristanem na travniku, na uradnem pristanku ob moji gajbici. V toplem sončku in občasnih vetrnih sunkih počasi pospravljam in opazujem (s faušijo) ostale tri.

Zoranov kratek let

Zoranov kratek let

Prvi pristane Mega (ko ugotovi, da se ne da višje nabrati in se naveliča drajsanja nad startom) in me spodbudi naj grem še enkrat na start. Ko pospravi, odšibava (z mojo gajbico je ta izraz bolj ustrezen) na start.

Tu piha vsaj tako kot prej in vidiva, da Erzo pristaja z ušesi daleč naprej pred pristankom na blatnih travnikih v smeri Buzeta. Rabič pa kar izgine iz vidnega polja (kar ni tako težko v mojem primeru 🙂 ). Odločim se za ne in odpeljeva oba avta dol. Najprej pobereva Erza,

Erzov let

Erzov let

potem pa še v dolino Bračane zadaj, kjer poberemo Rabiča.

Druženje v bifeju in padalske zgodbe od tu in tam (je Rabič povedal, da je odkril, kdo je prejšnji vikend letel brez plačila štartnine na Mlunu in da moramo to mi poravnati – slišiš Damjan?! 🙂 ), potem pa se poslovimo.

Gasa nazaj v Slo, gor na Kikiriki, da Megu pokažemo Kvirik NE (pa preverimo, da je premočno 🙂 ), pa naprej do Gračišča in ker je še svetlo, na mojo željo še lokalni izlet na Glem, kjer v zadnjih žarkih svetlobe ugotovimo z rukzaki na ramah (midva z Erzom seveda…), da piha preveč s strani za večerni start (spet zastonj tukaj…).

Zdaj pa res domov…

Po obilnem sneženju vse zamedeno, megličasto in zabasano. Ampak ob morju pa mestoma sonček, tu in tam modro nebo in občasno bazice (dokler se spet ne zabaše). Rahla burjica.

Erzo provokativno pokliče, pa ga takoj zagrabim, če greva na dol (še prej ga seveda še enkrat pohvalim za fenomenalen nedeljski let 🙂 ). Ko vidi, da se me ne bo znebil, pove da ima nujno delo  (na škarpi 🙂 ) in da res ne gre.

Meni samemu se ni za vozit na Obalo (ker le ni čisto sigurno, da bi letel…) in ker moram itak do Sandija o nov zic, se odločim nekaj najti na Gorenjskem (kamere obetajo zadovoljivo vidljivost po nižinah).

Najprej pod Ambroža pa je gosta baza pri vrhu Grajca. Naprej proti Preddvoru in Bašlju z mislijo na Sv.Lovrenc (ali v skrajnem primeru spet Povlje, ki v takem snegu ne bi bil enostaven). Na vrhu vasice obrnem, ker se začne baza in tudi spluženo ni več naprej. Startni travnik v Povljah je že v bazi. Potegnem še pod Gozd (prej se je po kameri vidlo do podna), pa je baza že na sredi hriba. Malo mencam, potem pa še enkrat ob vsem pobočju nazaj, ker je postalo malo boj svetlo in sem upal, da se bo mogoče le kaj odprlo. Pa se ni :-(.

Na koncu še gor do Ambroža, če bi bilo mogoče dovolj vidljivosti odleteti kje zgoraj, pa pristati za Grajcem. Ves čas od srede Grajca do vrha totalna megla za tipat po cesti pred avtom…

Odstopim in se odpeljem do Sandija, kjer naštelava zic in prestaviva rezervo :-).

Zjutraj se obeta lep dan s šibko burjico, ki bo čez dan obrnila na JZ. V Vipavski že sonček in modro nebo, ko je v LJ še bela megla. Pokliče Andrej za akcijo. Mega je tudi že za, Erzo se ne javlja. Moj predlog: najprej Trstelj, potem Lijak.

Ob 10h se že dobimo na Uncu. Med potjo se javi Mirko (za drugo skupino), tik pred parkingom pa se prebudi še Erzo in se seznani s situacijo. Ker bi jaz rad bil popoldne čim prej nazaj v Lju, me Mega in Andrej določita za enosmernega voznika (za nazaj se bosta pa sama znašla).

Šibamo po Vipavski do Sela in skozi Dornberk proti Trstelju. Zanima me severni start, na katerem je doslej registrirano odletel  po OLCju le eden (pa še to Italjan)… Na že znanem ovinku izberemo najbolj levi od desnih kolovozov in naprej do tudi že znanih daljnovodov (Erzo se jih najbrž ne bi spomnil…) in še malo naprej do ogromnega, položnega, rahlo zasneženega travnika, ki je lahko čudovit start.

Samo iz avta stopimo in je jasno, da bomo leteli. Veter še rahlo gor (o burji 3/5 na Kovku ni tu ne duha ne sluha), čeprav je na Lijaku že Z (javil Igy). Mega takoj začne z asistenco, glede na iztek travnika in hribčke, čez katere je planirano leteti (v optimalni varianti)  me hitro prepriča, naj vzamem Rooka (+ tangice). Če se optimalna planirana varianta ne izteče, je takoj spodaj v dolini rezervni travnik. In že mi z Andrejem raztegujeta padalo še malo nad zaključkom gladkega dela travnika (Andrej bo startal takoj, ko bom javil, kje sem in kako je in sploh ko bom na tleh…). Sedaj že piha rahlo z leve (Z).

Potegnem, potacam nekaj grmičkov na poti in se odlepim od tal in nizko nad grmovjem zapustim pobočje. Tudi 300KV daljnovod je hitro za mano in letim naravnost naprej čez prvo dolino. Grički na oni strani se približujejo, občasno me celo rahlo dvigne, tik pred  njimi pa kar zadržim višino in se z bogato rezervo spustim čeznje proti reki Vipavi, za katero so že vidni redki lepi travniki, pa množica blatnih polj, kjer lahko pristanem. Na tej strani me celo rahlo dvigne, tako da se usmerim proti mostu (kjer sva z Erzom nekoč čakala Ščuko), preletim Vipavo in vseeno raje zavijem nazaj na lep in velik travnik poleg breskovega nasada, kjer pristanem malo pred glavno cesto (no, pa tudi ta lepi travnik je rahlo moker in močno blaten). Javim , da sem na tleh in da gre brez težav do sem. Novnov! Vesel kot radio 🙂 !!.

Zoranov let

Zoranov let

Ko pospravljam že pripluje po nebu Samsa, ki nad zadnjim gričem celo zajadra in zavrti, potem pa v nizkem naletu pristane skozi zadnje breskvice na moj travnik. Tudi njemu se vse smeji :-).

Andrejev let

Andrejev let

Še pospraviva ne, pa že kliče Erzo, kakšen prasec da sem, ker mi je ratalo brez njega :-). Potem pa je tu že Mega in gasa proti Lijaku.

Še preden  pridemo pod Lijak, Mega že rezervira sedeže v Igyjevem kombiju. Erzo, Mirko, Uki (2.ekipa) je že odšibala direkt gor, mi trije pa čakamo, da se Igy vrne s fure in še nas dostavi na start. Andrej dobi med čakanjem osebni prevoz.

Na startu blato in gužva, da komaj najdeš prostor za postavljat. Veter na momente že kar konkreten. Jaz moram nazaj pripeti Rooka na zic in mi to v bleščečem soncu (in posledično še slabšem vidu) vzame kar nekaj časa, tako da Mega medtem že odleti.

Ko si končno pripravim padalo, ga hrbtno potegnem in po obratu me samo liftne gor, tako da sem v nekaj trenutkih že nad grebenom. Po postaji slišim, da je Erzo že proti Čavnu, da se usklajuje s Kraševci, kje pa sta Mega in Samsa nimam pojma. Ker imam avto spodaj in omejen čas, nimam nekih preletaških ciljev. Brez nekega iskanja najdem blizu starta ozko ekspresno dviganje, ki me s 4,8 odpelje na 1200. Potem se pa odpeljem proti Zmajarski, vendar nočem preveč nazaj za rob (kjer vidim kar veliko padalcev, ki so visoko gori), saj je kar živahno in so dviganja sunkovita in ozka, pa tudi padanja… Pri Zmajarski zavestno obrnem in me začne požirati ( s 15km naprej) proti vetru. Pa dobim pri vojašnici še eno ekspresno dviganje, ki me odpelje skoraj na 1600. Ker v Čaven in naprej nočem, se usmerim naravnost ven proti sredini doline in se odpeljem vse do avtoceste. Zgubim kakšnih 300m in se poskušam spraviti pod bazico desno pred seboj. Na levi je namreč grda in temna baza že na moji višini, ampak pod njo visijo špagetasti izrastki, ki mi obetajo dež ali sneg in me sploh ne vleče tja. Ta mala simpatična bazica pa je predaleč, zato obrnem proti pristanku in se po sredi doline odpeljem nazaj. Počasi zgubljam, nekajkrat zapiska in zavrtim v čisti modrini … in uživam v popolnem miru… Ko se mimo Lijaka pripeljem do Štanjela, sem spet v bolj razrukanem. Malo naberem, pa spet ven, potem pa na pristanek, kjer po eni uri sestopim na tla v močnem JZ (klobasa vodoravno). Pristaja Micko, pa Kupljenik, pa še kakšen znan…

Zoranov let

Zoranov let

Pospravim in v mojo gajbico, pokličem Mega in Andreja, ki se ne javita in proti centru Slo. Za  Vipavo zapeljem v gost snežni metež, ki poneha šele tik pred Razdrtim (upam, da ni kdo nabasal v to…). Pa se javi Andrej, da je pristal blizu Bolk bara, nekaj trenutkov za njim pa isto javi še Mega.

Andrejev Lijak

Andrejev Lijak

Ko pripeljem do tja, Andrej smeje naloži robo (čakal je 5 min na prevoz 🙂 ), potem pa stopiva še do Mega, ki zaključuje pakiranje nekaj metrov stran in gasa naprej. Ful zadovoljni za enkraten dan !!!

Zvečer pa se zareži ves zadovoljen po telefonu še Erzo, ki je kljub snežnim ploham pristal za Pazinom in naredil današnji zmagovalni let (po dolžini, po izvirnosti pa sploh – ostali znalci so v glavnem furali standardno ruto Kovk -Nanos)…

Erzo pa seveda po svoje

Erzo pa seveda po svoje

Erzov komentar leta: Prva sreča danes je, da zamudim projekte (Trstelj), zato pa sem pravi čas tule. Že pred Čavnom se mi je v prvih petnajstih minutah zanohtalo, da sem hotel kar dol. Potem sem letel mimo oblačnosti na Krasu, ki je prav nesramno metala senco. Po uri je bilo za mraz vseeno – zebe pač, ponesreči sem stegnil jezik z ust in otipal ledene svečke, ki so visele z maštac… Ilirska Bistrica me ni zanimala, saj se je zdelo preenostavno. Občasno je snežilo tudi z jasnega neba. Roke niso imele pravega stiska in so bile dobesedno lesene. Nazadnje se zapeljem čez Pazin, na Čepič polje se je zdelo preenostavno, čeprav bi bilo dlje. Ko scurim,vzamem flaško vode iz kokpita – voda je delno zmrznjena! Na tem mestu se zahvalim edinstveni kraševski podpori, Rajku osebno, katere sem bil danes deležen in me pride pobrat na pristanek, da kar mimo Kaštelirja in skozi KP proti domu. Na pumpi pri Kozini presedem k kranjčanoma, ki ju naprosim da me zapeljeta do Vrhnike, kjer 19:40. Glede na to, da je bilo na štartu precej dobrih pilotov, mi je res žal, da se že vnaprej odločijo za “lokalno” letenje. Le do kam bi prileteli najboljši? Seveda, če bi jim pa organizator rekel, da je cilj v Buzetu bi pa že šli. In tako mine odličen dan.
Komentarji (23)
  • 1.Gvido Jager : Ouuuuuuuu; fantastično in mrzlo (verjetn). 🙂 [10.02.2013 19:57]
  • 2.Ambrož Mikelj : A se ti je zmešal? 😀 [10.02.2013 20:00]
  • 3.Zoran Gaborovič : Svaka čast ! Še dobro, da si zjutraj zaspal 🙂 !!! [10.02.2013 20:01]
  • 4.Bojan Dajčman- Bojč : to pa je !!!LEPOOOO [10.02.2013 20:02]
  • 5.Primož Ciglič : Lepo tole te morm pa, kr pohvalt ane…Lp [10.02.2013 20:03]
  • 6.Borut Lapajne : manjka še potopis za nazaj 🙂
    [10.02.2013 20:09]
  • 7.Uroš Novak : Ne se jebat , BRAVO ! [10.02.2013 20:09]
  • 8.Gregor Žilnik : Super špura, čestitke [10.02.2013 20:09]
  • 9.Andrej Piškur : Priden si! [10.02.2013 20:11]
  • 10.Miha Kavčič : Pismo, jst nisem mel cahones se zapelat pod tiste snezne plohe… bravo, cist noro 🙂 kak je blo pa z vetrom? a si skoz mal v veter letel al ti je na krasu obrnilo z JZ na kaj drugega? [10.02.2013 20:18]
  • 11.Andrej Zeme-Agv : Čestitam,pa si le pršu na svoj račun! [10.02.2013 20:18]
  • 12.Edo Govekar : Erzo, naslednjič boš ti task sestavu :)) [10.02.2013 20:26]
  • 13.Luka Slak : Fotr potrgu gate 🙂 Fak no… [10.02.2013 20:39]
  • 14.Andrej Erznožnik : MK: srečeval sem JZ in SV, v bistvu sem letel po konvergenci ali pa si le domišljam, pod črno prasico, si tud jaz nisem upal, pa kaj bi tam raje sem šel stran ob njej, kjer je šlo kaj gor [10.02.2013 20:41]
  • 15.Andrej Samsa : Usa čast [10.02.2013 20:53]
  • 16.Mitja Šuštar : Pristank pa v dolino, kjer že taužnt let ne teče voda… ena mojih kolesarskih potk… lepo!!! [10.02.2013 20:59]
  • 17.Mitja Jančič : ODlično! [10.02.2013 21:12]
  • 18.Dragan Vidic : Let za občudovat!!! Res odlično! Škoda, da na koncu Istre zmanjka kopnega, sicer bi ti šel še dalje. [10.02.2013 21:30]
  • 19.Stane Bajt : Carsko. [10.02.2013 22:22]
  • 20.Zoran Korpar : Čestitke za let a posebno za odabir špure, bravo [10.02.2013 22:34]
  • 21.Kristian Pintar : Svaka čast ! [10.02.2013 22:35]
  • 22.Siniša Pintar : Bravo majstore!
    [10.02.2013 23:28]
  • 23.Denis Medja : Lepa sem verjetno tebe opazil ko sem se iz morja pelal:) [10.02.2013 23:42]

Zjutraj kilavo vreme in Erzo se najprej sploh ne odziva na tel.klice. Mega bi načelno šel, ampak po 12h, Andrej pokliče, da je za akcijo takoj. Damjan javi, da je v Istri mirno, vendar oblačno.

Ob 10.30 na Uncu prestopim k Andreju. Takoj se uskladiva, da greva na Vipavsko, Istra je predaleč za današnje nesigurno vreme. Burja na Kovku 5/7. Najprej na mojo traumo – Vrabče (Andrej predlaga, da me pelje gor, potem pa jaz njega na Planino).

Na startu čudovito, brez snega, suho in idealen (?) veter. Kakšne 4-5m SV, občasno sunek bolj z V. Ogledava si cel start in šavje na koncu je kar malo višje, kot je bilo zadnjič (sem že malo pozabil in v mislih zmanjšal njegovo višino 🙂 ). Andrej mi pomaga postaviti in potegnem in padalo je na mestu gor. In tako naslednjih 20 poskusov, ki se samo razlikujejo v zaključku. Enkrat mi ga sesuje, enkrat odcapljam naprej, pa kar capljam in me sploh ne dvigne. Enkrat podrem tik pred šavjem, ker sem še vedno na tleh. Enkrat sem že skoraj v zraku… Enkrat prekinem in se skotalim naprej. Enkrat… Dvigujem ga naprej in hrbtno, včasih me kar malo nese nazaj , večinoma pa je vetra ravno toliko, da stojim na mestu, čeprav ga rinem naprej z vso močjo (Andrej me sicer spodbuja, naj grem naprej z več energije, ampak jaz stojim na mestu…).

Končno se predam, zbaševa padalo v avto in gasa dol, do Ajdovščine in gor na Planino. Do konca kolovoza. Andrej bo startal kar z mojo že pripravljeno coto in tangicami, da ne zgubljava časa. Zdaj jaz njemu pomagam postavljati, ko nekajkrat dvigne in mu ga sesuje. Potem pa v šibkem vetru samo dvigne in elegantno stopi čez rob in ga že odlifta gor. Kakšnih 50 m nad start pridobi, potem pa se odpelje naprej ven. Z avtom odšibam dol in ga poberem na travniku pod startom.

Andrejev let

Andrejev let

Coto samo razpleteva in nabereva, zbaševa v avto in še enkrat gor, da odletim še jaz (tako bom vsaj en let danes za sigurno spravil pod streho 🙂 ).

Na vrhu zamenjava vlogi, potegnem naprej in odletim. Ne drži me tako, kot Andreja, zato se odpeljem kar ven (300kV daljnovodi spodaj me kar nervirajo in nisem preveč miren, dokler niso pod in za mano) zavijem v desno v smeri Vipave in vlečem, vlečem, dokler gre. Pristanem na majhnem travniku med trtami.

 še nekaj slik:  https://plus.google.com/photos/105472806995781682857/albums/5842952847264354929

Zoranov let

Zoranov let

Ko pospravim, je Andrej že pri meni. Jaz bi šel še naprej, novim startom naproti (Trstelj,…) Andreja pa kar mine entuzijazem (ja, seveda, svoj izziv – Planino je odletel, zdaj je pa lakota in nesimpatično vreme prevladalo 🙂 ). Obrne in gasa proti Uncu…

Boris pa doma trenira na piko: http://picasaweb.google.com/110819241786089999262/Mg922013#

Boris doma

Boris doma