Drugi start je že v zahajajočem soncu in z zelo šibkim vetrom na startu. Zdaj potegnem naprej in se v mirnem letu kot po olju zapeljem ven nad dolino in uživam v razgledih. Vidi se skoraj do Bitole, Prilep, okoliška ravnica in zaobljeni grički. Prava večerna romantika in moj 800 let 🙂 !!! Pristanem na uradnem pristanku, kjer je že skupina naših.

Sličica
Zoranov filmček

Zoranov let

Ko pospravimo, nas odpeljejo v hotel. Lusja dobi sporočilo, da je Mega pristal v Bitoli in da že ima prevoz nazaj.

Megov let

Počakava, da pride domov, potem pa na makedonske specialitete (nad katerimi pa danes nismo tako navdušeni, kot smo bili nad srbskimi v Niški banji – tale gostilna nas ne bo več videla…

Zaradi napovedanega SZ isti start kot včeraj (malo sem računal, da bo kakšna nova lokacija – npr.Sičevo). Po jutranjem bureku postopamo naokoli in čakamo tako ali drugače na 12.uro, po kateri naj bi kombi začel voziti gor. Prva runda je zasedena z ambicioznimi preletaši, ki imajo velike cilje (Miha Kavčič,…).

Ko pridemo na start, vidimo, da so se vsi iz prve runde premaknili na spodnji start, ki je manjši in bolj strm in na katerem naj bi pihalo prav, res pa je, da je zelo močno. Čakamo na najbolj zagnanega, ki je danes včerajšnji zmagovalec Micko. Ko po nekaj neuspelih dvigih v močnem SZ odleti, malo zaokroži levo, desno, kaže, da bo nabral, pa naenkrat pade v spuščanje in potone tako močno, da kaže, da niti čez mesto do pristanka ne bo prišel, saj je nasprotni veter res močan. Veter še malo pojača, Micku uspe do pristanka, potem pa v zrak Gašper in Mega. Je čudno: skoraj curaža, pa nekaj naberejta, pa ful nabereta, pa spet skoraj scurita in tako naprej. Naprej jim skoraj ne gre, nazaj pa zelo hitro (:-) ). “Preletaši” čakajo, da se vrne Micko, da bodo “odleteli”, v zrak se spravi le še Slejko, ostali pa čakamo in nakladamo in čakamo. Ko pride Micko, se postavijo in startajo … in scurijo direkt na pristanek. Mega, Gašper in Slejko pa kar nabirajo, Mega poletava tik pred startom, potem pa najde krasno dviganje nad pristankom in pridružita se še druga dva in naberejo skoraj do oblaka (1800).

Čakamo in čakamo, veter na pristanku je pojačal čez 10. Aco organizator predlaga premik na zgornji start, ker je veter na tem, kje smo, zelo spreminjajoč in močan. Na zgornjem ni bistvene razlike in piha s strani, eni postavijo, nekdo celo odleti, pa spet čakamo… (čredni nagon in skupinsko filozofiranje negativno vpliva… ). Mega toplanda po 3 (?) urah in malo posedi pri naju z Lusjo.

Meni je končno dovolj in odidem nazaj na spodnji start, ki je (vsaj nam trem) bolj simpatičen in začnem postavljati. Prideta še Mega in Lusja. Mega postavi in odleti v močnem vetru, jaz pa čakam še kakšne četrt ure, ko ob skupinski pomoči Lusje in Acota (ki držita padalo) le odletim. Zaradi, še vedno močnega, čelnega vetra letim na gasu samo naprej proti pristanku in se premikam z 0 in malo več in pristanem zraven Mega in nekaj drugih. Letel sem, kaj več pa ne…

Sličica
Zoranov filmček
 

Zoranov let

Ko pospravimo, se že mudi na čevape in šopsko. Potem pa namakanje nog v topli vodi…

Nočni transfer iz Lj (22.30 v petek) do Niške banje (ob cca 11.30 v soboto). Več ali manj zrukani in neprespani se namestimo po sobah in apartmajih Veličković v ulici Srpskih junaka 33, malo pod hotelom, zdraviliščem in sploh centrom Niške banje. Malo se spoznavamo, saj nas je skoraj 30, Gašper Prevc se skoordinira z lokalci za prevoze in po drugi uri nas že začnejo transportirati na start.

Start razkošno velik, precej položen, z visoko travo v spodnjem delu in šavjem malo niže. Poznavalci (domači in naši…) modrujejo o vetru in bazah. Z opuščenega vojaškega letališča (kontrola letenja Niš), ki je točno v vpadnici starta, dobivamo info o vetru SZ 5/13 m/s, kar pomeni lokalno letenje in, zaradi črnih oblakov zadaj, ideje o preletih odpadejo. Končno začnejo najpogumnejši postavljati. Za sondo je Gašper, ki malo povjuga in scuri na uradni pristanek pod mestom. Potem pa seveda postavi Mega in še 2-3 naša. Mega lepo nabere, potem pa počasi še drugi postavimo, še več pa jih opazuje iz ozadja. Vsi bolj ali manj uspešno startajo, Edo pa se ne more odlepiti od tal in nazadnje prekine v šavju spodaj.

To pravim zato, ker jaz startam nekaj za njim, ko kar čakamo na malo vetra, da bi pihnil gor, pa noče in ko potegnem jaz hrbtno, ga imam krasno nad sabo, ko stečem po pobočju dol, pa me tudi noče odlepiti od tal in prekinem v šavju kot Edo. Ko se skoraj skuhan privlečem nazaj na start, začne končno spet malo pihati in predno spet postavim, jih še nekaj uspešno odleti. Postavim še enkrat in potegnem naprej in me na mestu dvigne in me zagunca in fajn dvigne, pa spusti spet skoraj do tal, potem pa le nekako odpeljem ven (tole je bil eden od tistih močnejših sunkov, o katerih so prej modrovali…). Potem pa slabi dve uri uživaškega jadranja sem in tja in bolj gor in malo dol in…. Vse okoli starta, ker so višje gori črni oblaki, do katerih pa si upa samo Micko (2500m) in Tom Slejko (2400), ostali manj. Počasi je dovolj in pristanem na uradnem pristanku skupaj s Slavko.

Sličica
Zoranov filmček
 

Zoranov let

Pospravimo in v sobe. Potem pa druženje s čevapi, pečenimi reberci na kajmaku in pijačo v restavraciji Gurmanova tajna (Mega, Lusja, Brane Zupan in jaz). S polnimi želodci in polovico puščenih čevapov, še skupinsko večerno namakanje nog v toplem potoku, ki vjuga skozi mestni park (nekateri so se celo kopali – Gašper npr.) do poznih nočnih ur.

Nekaj dni nisem letel in me že trese (sploh, ko vidim na OLCju, kaj so nekateri odleteli 🙂 ). Mateja bi tudi, Mega je, kot delni invalid, ves navdušen za šoferja, Erzu ni treba (seveda po takem predhodnem dnevu), ostalih ni… Mateja me pobere ob 17h in med Zavrhom in Grmado (zelen V) se odločiva za Grmado.

Pobereva Mega na Uncu in gasa na vrh (no ni bil ravno ful gas, ker je Mateja s svojo limuzino drajsala po vsakem možnem šodru 🙂 ). Na startu piha v sunkih. Slivnica najprej javlja 6/9, po lagodnem postavljanju in modrovanju naraste že na 8/10, ko pa vadim hrbtno dviganje ob asistenci Mega (ampak to resno vadim in sem hvaležen za nasvete in pomoč 🙂 ), pa naraste počasi na 9/11. Mega že začne zmajevati z glavo, za hrbtni štart je res malo čuden veter (pravi tudi Mega) in zato potegnem naprej v trenutku, ko se malo umiri.

Najprej kar malo potonem in me zruka, potem pa pridem v tisti močan V, ki me začne liftati in sem hitro nad startom. In to dobesedno, ker me zraven še rikverca. Ko sem na okoli 1000m in tiščim gas (do konca ?), končno začnem lesti naprej. Dviga še vedno rahlo in šele ko sem nad Planino, začne čisto počasi občasno spuščati. Največ, kar se pomikam naprej je 10 na gasu in visim kot salama na močnem vetru. Ko pridem nekje nad sredo polja dviganje poneha in potem gre z liftom dol, tako da hitro pristanem na travniku pri Unškem logu. Ni bilo fajn, čeprav je bil veter res laminaren in ni nič rukalo.

Zoranovo visenje

Ko pospravim, še kar nekaj časa čakam, da prideta Mateja in Mega pome in gremo na zaključno druženje v Portus. Malo analiziramo let in povem, da sem vmes imel tudi misli, da bi poskusil malo z vetrom, pa mi je Mega razložil, da hvala bogu, da tega nisem poskušal…

ERZOV EPSKI LET

Erzov epski let

Erzov komentar leta: Zahvala ponajpreje velja Petru, ki me je peljal na štart. Potem so v vrsti še: italijanski avtobusni prevoz, smetar, ki mi je zrihtal taxi, M. Kavčiču, ki mi je preveril čas odhoda vlaka, italijanske železnice, prav posebej pa gre hvala Samotu in Megi, ki sta me spravla domov. (00:20)

Kako je pa res bilo: Oba s Petrom s terena, slabo oziroma ne pogledava Aladina imava varianto Vremšco. Toda še v Senožečah, da ne rečem prej, prbija vzhodnik. V Divači je sicer mir, toda na letališču vzhodnik je. Vremšca pa je v senci. SLAVNIK! Najprej piha malo, ko postaviva pa močno. Ko v enem zatišju potegneva, gre samo gor in nič naprej  (5) naslednjih 500 m. Do baze in nazaj na konvergenčno cumulustrado, ki se steza v neskončnost. Po Krasu še odhajam na izlete nizko, po Gorici pa nekih 20 km čolnička sploh ne obrnem, ampak ga zgolj vozim po vseh zalivih, ki jih tvorijo oblaki, ko so 1x bolj porinjeni ven, drugič manj. Pred Huminom se mi del vrste 1x posuši in ostanem daleč nad ravnino, do kamor so oblaki segali. Uspem še prit do čamponskega štarta, kjer nabijem lokace gor v zadnjo bazo, za finalni let v Enemonzo, kjer sem že pristajal 2001.

Zdaj mi je približno jasno po kakem je letel Ščuka na relaciji Buzet – Humin (Gemona) nekaj let nazaj, ko sem se prestrašil in odpovedal jaz, zdaj pa ni bilo všeč njemu (še danes vem, da je bilo takrat temno, jekleno nebo čez in čez, danes pa z eno besedo idealno in spredaj sonce) , čeprav se je za mano vseeno zapeljal do Trstelja in pristal ob 18:55 nazaj na Slavnik! ČE KDO OBVLADA LETENJE NAD RAVNINO IN ŠE POSEBEJ NAD KRASOM JE TO PETER ŠČUKA IMENOVAN TUDI NEVIDNI!

Komentarji (29)
  • 1.Tom Slejko : epsko… [08.08.2012 00:43]
  • 2.Dragan Vidic : Res neverjetno! Da obvladaš Kras to že vemo. V Italijo mimo Gemone v neznano pa je že malo noro. Res dobro obvladaš zračni kot tudi zemeljski del preleta! Bravo!! [08.08.2012 01:17]
  • 3.Turčin _ Alojz Turk : Tercihem, Erzo efendi, kutlama! Popravi kraj štarta, ker sem že pomislil, da se spet nekaj “hecaš”. [08.08.2012 06:19]
  • 4.Blažič Emil : Bravo Erzo ni večjega majstra za ravninsko letenje kapo dol. [08.08.2012 06:22]
  • 5.Jani Hrovat : Bravo,res od sile. [08.08.2012 06:42]
  • 6.Boštjan Debevec : Fantastično Erzo. Čestitke. [08.08.2012 06:50]
  • 7.Stane Bajt : Pa Kavčiču se tudi zahvali. Dobro si tole potegnil, ni kaj. 🙂 Lp Mega. [08.08.2012 07:32]
  • 8.Mojca Pišek : Bravo, bravo! [08.08.2012 08:11]
  • 9.Slavko Kolar : Aleluja in še enkrat aleluja. [08.08.2012 08:44]
  • 10.Mirko Roland : :o)Lp [08.08.2012 08:57]
  • 11.Rafael Kerin : Tako fenomenalno, da sem te hotu po vsaki sili 2x lajkat!!! [08.08.2012 09:11]
  • 12.Andrej Piškur : Glej in se čudi. Bravo Erzo! [08.08.2012 09:18]
  • 13.Igor Mlinar : Čestitke! Super! [08.08.2012 09:28]
  • 14.Mateja Majcen : Opaaa :)! Super Erzo! [08.08.2012 09:33]
  • 15.Tomaž Čopi : …a je to najdaljsi let iz Slavnika? Lepo Erzo 🙂 [08.08.2012 09:41]
  • 16.Tom Pavlič: To je komentar leta! Ne pa kako štopaš nazaj! Čestitke! [08.08.2012 09:58]
  • 17.Blaž Korošec : Kapo dol-čestitam [08.08.2012 10:00]
  • 18.Milan Jenčič: Erzo neuničjiv si. Bravo! [08.08.2012 10:34]
  • 19.Rajko Sila : Leta nevidnega verjetno ne bomo videli? Sicer pa čestitke obema. [08.08.2012 12:38]
  • 20.Franci Reven : Lepo v tvojem slogu. [08.08.2012 18:39]
  • 21.Tibor Tajnšek : Bravo supr špura [08.08.2012 18:56]
  • 22.Borut Lapajne : ja! [08.08.2012 20:46]
  • 23.Tnt : Zelo lepo izkoriščen dan! Hvala za odličen komentar. [08.08.2012 20:51]
  • 24.Tilen Ceglar : pffffff… [08.08.2012 22:40]
  • 25.Andrej Erznožnik : ja cegi,tisto zadnje napisano drži,midva sva pa taku-taku [08.08.2012 22:47]
  • 26.Branko Čehovin : Bravo Erzo, to je junaštvo in znanje združeno v čudovit let. [09.08.2012 09:18]
  • 27.Andrej Zeme-Agv : Ja Erzo,še dober da si geometer.Drgač pa je za me let leta.Čestitam! [09.08.2012 09:27]
  • 28.Alen Cizej : erzo!erzo!erzo! [09.08.2012 09:47]
  • 29.Istok Radojević: Lepa, čestitke! Se pravi sem jaz letel s Ščuko tisti dan misleč da s tabo.  Lp [11.08.2012 01:27]

 

Pa še zgodovinsko čustveno dopisovanje Ščuke (imenovanega Riba):

(9.8.2012)

Kako se pocuti SVETOVNI REKORDER iz Slavnika po dveh prespanih noceh?Se enkrat BRAVO!

Se zavedam da sem dosegel vrhunski rezultat a z zlatom si se okitil le ti.Jaz srebrn.Bravo,kolikokrat ze?  🙂