(moj praznik je podoben vašemu – žalosten?)

31.10. nismo letel, saj smo moral prit nazaj na izhodišče v Patu. Okol Kišade nas nabere Branko (hvala Branko, mislim da je blo zadnjič, da je šou),tja in nazaj 544 km , cca 12 h, je štartal 3:00, da skupaj nazaj v Patu ob 15:00.
Navijem bazo, germ čez grič in Jožetu dokažem, da četud zgodej čez, kot on tist dan se da preživet. Baze posuši, Jože pa jest krepava. Riba, ki zadnja čez, preživi, saj ima markiran kot bi reku Jože, ob 13-14h, ko midva spodej že skoraj opita pa butnejo BRAZILSKE BAZE, kakršnih še nism letos vidu s tal. In gre na 277 špure, kar pri njemu edino velja, za trek pa dvomim če ga boste vidl (skrivnost s skriva S od jezera). In pol druga zgodba it ponga ob 14:20, da drugo jutro ob 6:30 nazaj , cca 1000. Jože se doma ne da in direkt na štart, čeprev prbija veter kot pr norcih, že tukej spodej, da kar zavija okol hišc      ( menda ga nekej meče ke po štartu, 10 x proba (itak edini, čeprav dons pršli še Brazilci in Francozi) in pol ko pride dol še izjavi da bi se dal)). Takle mamo. Jest pa spat in pisat tole. E 

(zakaj bi imeli praznik samo v SLO, z lepim letenjem ga imamo tudi mi)

Vstajanje 5:30, cafe da mancha (prisegam na lubenico in vodo zjutraj) in pred 7:30 na štartu. Tokrat oblačnost v momentu skoraj popolnoma zapre nebo, kar je tu še ne videno po meni, vetra pa zato ni nič manj. Potegnem prvi, a s Tiho ribo se obubno pobirava, ne gre čez 900 (štart cca 640), medtem, ko Jože šolsko vztraja in  navije 1200 bazo in čez hrib v curitis. Ko tud midva po 40 min (oblačnost se redči v lepe Cu že 10 min po startu)na 1000 in čez naš osnovni hrib. Potem vsaj meni gre odlično. Zadnje dve leti mii ne gre: kamor se zapeljem, da bi me dvignilo-me ne (ali mi razpade oblak, ali se dvigam prepočasi pa spet razpade ali…. in sploh (itak). To sem včasih znal. V zgodbi ki sledi sem kot včasih- več ali manj skačem od baze do baze, ki pa se res ako nič drugače polnijo ( predvsem popoldne) in vlečejo dolgo (15-20 min). Res je pa tudi da 4x padem pod 600, kar je jako kritično in je lahko tudi samo še dobrih 200 m nad podnom. Tako se vsakokrat ukvarjam z iskanjem čimvečjega pristanka med brazilsko gmajno (suho grmovje, drevje v tem času), ki je običajno poseka ali nepokošene površine okoli manjših naselij , posameznih fazend (kmetij), ki pa so obvezno ob manjših jezerih (zajezeni vodi, ki se nalovi v času deževja in mora trajati celo leto). In prav ta voda, ki je pomembna za preživetje ljudi in žvali je pomembna tudi za parapenč. Jezerca so izredni prožilci termike, saj se ta odlepi prav pri njih! To se mi zgodi 3x pred 100 (dopoldne) in 1x potem.Ključ peleta e na 100 km, kjer se je treba zavlečt v dolino in preskočit hribe (brazilske Juršče in brazilski Javorniki). V zraku sm dobre 3h in baze se po pričakovanjih ne posušijo, ampak sesmo dvigajo (začetnih 1200, pa 1400, 1700, v Jurščah 2100, do končnih 2600 – kako šolsko, prava šolska naloga, jaz pa imam pripravljen plonk ceglc!). Toda hopla, najde se še en ključ: 10 km za Javornike je veliko jezero Jaguaribe, 20 krat 5 km. To vsekakor ni prožilc, je pa cela jeba prit mimo. S Petrom, ki je cel dan tud do 40 km za mano se ga lotiva po južni strani, kjer ga napaja prav tako širok vodotok. In prav tam v solinah, kakor sva mesto poimenovala piha z jezera in sploh. Jože se kasneje v drugo problema loti severno njega, Klarič pa je lani prišel po sredini ni mel več kam. Kmalu zatem zadnjič “pristajam“,nakar se pospravim gor v bazo. Naprej je čista poezija, če se uboga poezija  sploh lahko primerja z našim najljubšim opravilom! Vozim se z baze na bazo, vrteč le nujno potrebno (ne do baz, in si mal popravljam povprečje) in bolj samo peljoč se. Letim nekje po sredini in ne bolj levo, kar bi bilo potrebno zaradi široke reke Jaguribe (brez pristankov)in eventualnega pristajanja ob asfaltni cesti Jaguaribe – Senador Pompeo – Pedra Blanca – Idenpendencia – Crateus, kjer imajo špuro Brazici. Toda oni imajo pobiralce (žogic), mi pa smo frilenserji. In kako se pol čudijo, ne vedoč, da se da tudi tako leteti (razvajenci!). Obenem so z Leonarda pobrali dol vse lete, kjer bi se to dalo preverit, in sploh se tudi v osebnih kontaktih obnašajo ljubosumno in vzvišeno do ostalih. In leteli so to špuro po cel mesec, vsako leto. Itak je vsak dan vreme. Peter me po mojem zgodnejšem pristanku 48 min uspe mal polovit na 241 km, Jožeta pa pogjte na olc, sej je objavu. Dost mate! Erzo

Erzota so 30.10. zajele ugodne sape ko je odletel naslovnih 247km. Tudi za Jožeta Rabiča ni bil slab dan. Zaklučil je na 192km. Čestitke obema!

Tole je Erzotov kratek komentar preleta:

Priznam, da sm se komej sestavu in nism popustu, ceprav nazadnje deloma sm, ko iz 2700 namesto v hribe, kjer je bla zadna baza , jest pa kr po ravnini v špago. Vse je sicer kar špilal, čeprav 4x pod 600, le vetra je blo po 100 premalo, sicer bi bla realna šansa 300. POSEBNA ZAHVALA BRANKOTU, KI NAS JE PRIŠEL ISKAT 600 KM DALEC.

Podrobnosti o poletu

Vstanem ob 5:00, (kdajs m že?) sonce gor cca 4:20, sm šu pogledat. Uglaunem ob 6h že goni baze čez nebo. Naš šofer Papagajo – lokalni posebnež, pomagač na štartu, gre tokrat že s pousade z nami gor (lani je vsakič pršu gor z motorjem in vozu dol avte) . Piha močno kt zmeri, treba it! Navijemo do baze-1200 in gas čez štartni hrib (ma kašen gas itak gre 50-60). In tako poskušamo osati pod jutranjimi bazami dokler se ne skrhamo. Jože mal prej, ker se ni držou svoje špure, jest v momentu ko osuši baze. Pol 2-3 h jih ni nakar butnejo nanovo tiste visoke, prave in če si še v zraku imaš šanse za 100+, 150+, 200+, etc. Pristajam pred 10:00, in takoj srat. Me odmaši do tekočega. So mi včeri lepo rekl naj jem samo pečeno! Pristanem v močnem vetru ob jezeru in veliki haciendi na samem. Ko pristajam domači s hiše odhajajo z edinim voznim avtom. Stopim do hiše in vztrajam da bi me peljal (s pomočjo slovarja), saj je do asfaltne ceste 6 km. Je pokvarjen mi pokaže mulc v mojem slovarju. Odneham. Kdor ne vpraša, hodi. To se tokrat kaže tud meni. Odmislim in hočem zaplavat, ko se pripelje motor in se že peljeva do Rialcho da Cruz. Tu na križišču ven naselja čakalam (slovar) s čakajočimi in čakam onibus. Pride en, ful na dolgi liniji, ki tu sploh ne ustavlja, a tokrat mora. Da gre za Mossoro pravi, vztrajam da jest pa za Patu. Ko z besedami pomagajo še uni z avtobusne me vzame k sebi (kot včas na logačanu) in ne v kabino za potnike s klimo. Do tu free. Tako sm se peljal (cca 40km) tudi skoz Umarizal, kjer Branko pobere Jožeta, ( ki do tu z motorjem (30 RS= cca 3000 sit)) in kjer me kot da čakata, a jaz nimam telefonskega signala, tako da sms pride šele ko sm mimo. V križišču (17 km do Patuja), kjer me bus odloži, mi mičkn angleško slušeč, govoreč pa ne (sploh je letos to prvi od letališča sm) pove, da alternativ onibus pele za Patu. Res pride kombi, not se nabašem še jest (3 RS). Noter je itak vse sorte roba razen živih kur. Nazadnje še največ hodm do pousade, cca 500 m in ob 13:00 sm pod tušem.

Peter šel do Iraceme (cca 100), 20 min za mano čez mene, in ta moment ob 22:39 še ni v pousadi. Branko šel ponj ob 14:30. To bojo še šale, tam ni signla, Branko pa še nikol ni šel tja skoz!

 

Potem ko smo lani Danijel Klarić (Buzet), Jožef Rabič (Buzet), Peter Ščuka (Dutovlje), Edvin Mljač (Prelože, frišno poročen z Gerlane, reci Žerlan, Brazilko) in jest bili tu v Patuju, je letos okleščena ekipa drugega, tretjega, mene in novega člana Branka Bujana (Delnice) spet tu. Preko Prelož (štart oo:3o, ponedeljek) Milana (štart 12:56), Lizbone (štart 15:21) smo v Natalu (pristanek LT19:55, SEČ 23:55).Čaka nas že rent a car, 2 avta za 800 Eurov, prespimo v eni pousadi in 7:45, torek štart v 311 km oddaljen cilj, kamor ob13:00. Takoj na štart se zmetat v en totalen rotor – štart brez enga trakca kaj šele vreče! Temperatura samo 38 oC.

Erzo